Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

antislipbandjes vervangen

(1/2) > >>

PkAlfisti:
Wil de antislipbandjes verwisselen van een Märklin BR 96 (GT 2 x 4/4). Iemand een idee hoe? Moet je de zuigerstangen losmaken om er bij te kunnen komen? Of...gaat het makkelijker?

Te 2/2:
Heb je er een catalogusnummer bij; er zijn er nogal wat door Märklin geleverd.

Als je een Märklincatalogus nummer hebt, kun je bij Märklin op de site bouwtekening, spareparts en gebruiksaanwijzing opzoeken, en in de gebruiksaanwijzing hoort te staan hoe je de asb's vervangt, en welk asb type hierbij past.

stoombr38:
Om een  slibbandje te plaatsen zul je de drijfstangen cq. zuigerstangen los maken om het bandje te kunnen plaatsen.
Grt.
Jo

Jasperkc:
Hallo Allemaal,

Kan ik voor een Piko loc ook gebruikmaken van slipbandjes voor Märklin locs of slipbandjes van andere merken zoals bijvoorbeeld Roco of Liliput? Ik heb namelijk een Piko br 216 waarvan een slipbandje af gelopen is en nu heb ik alleen Märklin slipbandjes die ik graag wil gebruiken.
Groet, Jasper

Biesje:
Hoi Jasper,

De Märklin bandjes zijn over het algemeen wat te dik voor een Piko. Maar als je deze al hebt dan kan het geen kwaad om het te proberen toch? Past het niet dan kan je ze er weer af peuteren en terug in het zakje frutten. En dan alsnog de Piko bandjes bestellen, https://www.etsmodelspoor.nl/ heeft een boel liggen volgens mij. Via Piko kan ook maar duurt wat langer :(

Mvg,

Robert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie