Ik was hier ook wel benieuwd naar en heb het even opgezocht; Toen de Ge 2/4 kastenlocs midden jaren '40 werden omgebouwd naar rangeerlocs met middencabine is de Ge 2/4 211 uitgevoerd met een accumulator om ook op het gelijkstroom deel van Chur te kunnen rijden (Arosabahn was toen nog gelijkstroom ipv stamnet) en werd hiermee een Gea 2/4. In 1967 is de accumulator vervangen door een dieselmotor en werd het dus een Gem 2/4.
Ja, precies. Had gisteravond ook nog even zitten neuzen... maar de verbazing van Martijn had ik ook...Ps: ik zie goede bezetmelders hangen bij jou
Ik was hier ook wel benieuwd naar en heb het even opgezocht; Toen de Ge 2/4 kastenlocs midden jaren '40 werden omgebouwd naar rangeerlocs met middencabine is de Ge 2/4 211 uitgevoerd met een accumulator om ook op het gelijkstroom deel van Chur te kunnen rijden (Arosabahn was toen nog gelijkstroom ipv stamnet) en werd hiermee een Gea 2/4. In 1967 is de accumulator vervangen door een dieselmotor en werd het dus een Gem 2/4. Geinig