Wat zijn we aan het bouwen? > Banen of diorama's

Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) H0

(1/22) > >>

Ronald69:
Nieuwe ideeën dus een nieuw baanplan. Overgestapt van Nederlands materiaal naar Duits materiaal dus had ik besloten om ook het baanplan te vernieuwen.

Idee: Duitsland TP III b dus net na de oorlog en klasse verandering en gesitueerd in het Rurhgebied. Naam van de (voor)stad is Rottershausen en kenmerkt zich in een eenvoudig station met een mogelijkheid van een klein rangeer/goederengebied. Huizen e.d. zijn afkomstig uit het programma van o.a. Faller/Pola en zijn voornamelijk de (grote)stadshuizen zoals o.a. Goethestraße en zo aangepast dat ze grauw en grijs uiterlijk hebben, passend bij het tijdperk en gebied.
Alleen ben ik er nog niet uit v.w.b. over welk station er moet komen. Bij diverse fabrikanten gekeken maar trof niet iets aan wat er bij dit plan past.

Aan de achterzijde zijn 2 schaduwstations gesitueerd met 2 keerlussen. Eigenlijk is het een simpele hondebot maar dan ingevouwen zodat de oppervlakte beperkt blijft, 7,20 x 2,50 mtr i.p.v. 21 x 0,60/80 mtr.

Het baanplan is zo gekozen zodat er in de toekomst op beurzen e.d. te gaan staan.

Als er opmerkingen of aanvullingen zijn(positief/negatief) dan hoor ik dat graag zodat ik dat kan gaan aanpassen.

jandcargo:
Hallo Ronald,

OOk al bij Auhagen gekeken?
Wat voor soort stattion heb je in gedachten?

groeten jandcargo

Ronald69:
Jan,

Ja dat had ik, ik zocht eigenlijk iets in de stijl van na de oorlog. Uitgaande dat mijn station in die periode is verwoest en er nieuwbouw heeft plaats gevonden.
De verschillende fabrikanten brengen veel stations uit de gesitueerd zijn in TP II, groot en veel baksteen of vakwerk.

Jeronimos:
Hoi Ronald,

Je hebt bijvoorbeeld via google ook al gezocht op bijvoorbeeld de volgende termen?
empfangsgebäude modell H0

Dat levert op voor mij: Klik

Ik vind dan bijvoorbeeld zoiets: Bahnhof Kamen

Geen idee of dat iets is voor je.

Ronald69:
Jeroen,

Dank voor je inbreng en had het niet op jouw manier gedaan, misschien jouw link even goed bestuderen.
De 2e link past eigenlijk niet bij de omgeving van mijn stadshuizen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie