Vraag en antwoord > (Her)beginners

Marklin C rails - N spoor

(1/2) > >>

Gilbert:
Beste modelspoorvrienden ,

ik denk er aan om de overstap te maken van H0 naar N schaal  .
dit om reden van grotere baan te kunnen leggen in N schaal , en dus ook langere treinen kan laten rijden .
heeft er iemand een idee welke bochten in N schaal er overeen komen met de R2 en de R3 bochten van Marklin .
heb al gezien dat er in N schaal gelukkig FLEX rails bestaan .
welke afstand is er MINIMUM tussen 2 sporen nodig om in bochten zonder problemen 2 treinen te laten rijden zonder elkaar te raken , dus met lange passagierwagens .
hoop dat iemand me beetje kan helpen .
Dank bij voorbaat ,
Groetjes, Gilbert


Gilbert:
Beste vrienden ,
ik zie nu dat ik mijn bericht verkeerd geplaatst heb , denk dat het bij HERSTARTERS zou moeten staan , maar weet niet hoe ik het kan verplaatsen

Groetjes,
Gilbert

Jelmer:
Hoi Gilbert,

Je kunt je bericht even melden aan de moderator en dan vragen om te verplaatsten.

Voor wat betreft je vraag, je wilt dezelfde radius als je Marklin R2 en R3 bochten bij C-rail marklin?
Dus je R2 bocht is met een straal van 437 mm (of zo ongeveer) en je R3 bocht met 515 mm.

Je zal allicht met n-rails (flex) deze zelfde stralen kunnen leggen, maar beter is om toch een nieuw sporenplan op te zetten, omdat de afstand tussen de rails bij n veel kleiner kan zijn ivm de kortere rijtuigen. Zonder direct hele ingewikkelde berekeningen te doen zullen je n-rijtuigen toch al snel zo'n 60% korter zijn als je marklin materieel (ik ga uit van Marklin lengteschaal 1:100).

Groeten,
Jelmer

Gilbert:
Jelmer ,

dank u wel voor je snelle reactie .
zal denk ik best zijn om met FLEX rails te werken .
nu nog de vraag welk merk ik zou nemen he ,

Groetjes ,
Gilbert

Bert van Gelder:
Ik heb het draadje op de goede plek gezet..

Gr, Bert
Team moderatoren

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie