Ik heb het toegepast op een loc waar veel inbrandplekjes op de flenzen zaten en die het waard was extra tijd en moeite in te steken. Eerst met wasbenzine vet en vuil er af, dan met de gum inbrandingen en slijtplekken te lijf gaan en daarna polijsten zodat vuil niet snel meer hecht. De aangedreven wielen laat ik gewoon door de motor aandrijven (indien nodig na onderhoud en smeerbeurt...), voor de loopwielen heb ik in de dremel een rubber wieltje gezet waarmee ik ze snel laat draaien.Maar goed, niet voor elke loc is zoveel werk nodig hoor.
Ik heb de indruk dat ik in dit draadje alle Fleischmann-specialisten bij elkaar heb. Tijdens de grote voorjaarsschoonmaak thuis kwam ik een dikke stapel Fleischmann onderdelenlijsten tegen, zie plaatje hieronder. Kan ik iemand hiermee een plezier doen? Nog niet zo oud (1984-1992) maar misschien toch interessant.Groeten Henk
Ik heb een tijd geleden een Duitse man ontmoet die heel erg veel van Fleischmann weet. Ik vraag hem regelmatig iets. Hij geeft aan dat de DR variant de eerste wagon is. Zijn in geheel bruin uitgegeven of bruin met de binnenbak grijs. Die overgang is 1956. Inderdaad de stempel is niet aanwezig op deze wagons. Vanaf 1957 zijn ze gestempeld. Er zijn misschien wat kleine uitzonderingen, met een overgang is daar wel meer sprake van.