Wat zijn we aan het bouwen? > Al het andere!

Oude Fleischmann meuk en curiosa

(1/21) > >>

Patrick1975:
Naar aanleiding van het draadje update: baan in de tropen van Hans Grasmaijer start ik een nieuw draadje. In dit draadje hadden we het over de wel bekende kraan, maar dan in de oude gele doos. Misschien zijn er nog wel meer gekken die dit verzamelen. ;D
De bedoeling is om oud Fleischmann en Fleischmann gerelateerde items te showen.
Ik trap wel af.

Een jaar of 5 terug gekocht via marktplaats
deze bijzondere lamp van Fleischmann. Volgens mij, gekocht voor €275,00 Je moet er wat voor over hebben :P
De lamp heeft een diameter van 37,5cm. Het binnenwerk draaid in de lamp, dit geeft een leuk weergave.

Achtergrond info heb ik niet, mocht er iemand zijn die dit wel heeft, hou ik mij aanbevolen.





Nog effe een linkje hoe de lamp draaid.
https://youtu.be/723WE7KBwm4

Volgende keer Fleischmann setje 1250/2 uit 1952


Gr.Patrick

Besselspoor:
Wat een ontzettend gaaf ding! Ik ken wel vergelijkbare reclamelampen, maar dit tafelmodel heb ik nooit eerder gezien. Het is aannemelijk dat hij zo rond 1967 is gemaakt ter promotie van de nieuwe BR 01, die qua detaillering en aandrijving in de tender een nieuwe standaard zette. Dit soort promoartikelen was en is niet goedkoop, alleen al het feit dat hij wordt aangeboden is bijzonder.
Winkelpromo's zijn überhaupt zeer gezocht onder verzamelaars en daarom heel waardevast.
Qua oude Fleischmann heb ik in de (glazen) tafel onder andere mijn eerste setje liggen,dat wil zeggen, de gecompleteerde versie van hetzelfde doosje ;D

zuylen:
Leuke lamp! Had ik inderdaad nog nooit gezien. Met andere woorden, zeldzaam!

Hans Grasmaijer:
Geweldige kick-off Patrick.
Prachtige lamp heb je daar.
Nou, morgen ga ik wat zoeken voor dit draadje.

Patrick1975:
Kijk, dit is de bedoeling, kom maar op met jullie
meuk en curiosa (y)
Gr.Patrick

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie