Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-11-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Intellibox II en WLAN door Falkenberg
Vandaag om 08:13:40
De CanBus komt naar Kranenberg, Arduino's en de CanBus door bask185
Vandaag om 08:06:34
Dwergsein met vrijgave rangeren lamp door fissy
Vandaag om 07:25:51
Philotrain HSM 726, de grote verbouwing door Dave.......
Vandaag om 06:33:38
Zoutkamp 1921 - 1942 door Zilte
Vandaag om 06:00:08
Condensator werkt niet door henk
Vandaag om 05:42:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 03:24:25
Lima antislipbanden, welke passen op NS1200? door Joost O
Vandaag om 02:19:30
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 01:52:11
Fleischmann BR220 (4235) door saskia
Vandaag om 01:11:51
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 00:13:29
Oersik in schaal 1 door MB6400
Vandaag om 00:03:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sander.
18 november 2019, 23:55:53
Fleischmann 1306 probeersels door roadster36
18 november 2019, 23:51:02
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
18 november 2019, 23:27:49
Gezocht: decals NOC NSF logo Koploper 4241 door Chris2412
18 november 2019, 22:49:47
Falkensteiner bockerl door Reinout van Rees
18 november 2019, 22:41:27
Weten we dat ook weer. door Thom
18 november 2019, 22:34:33
Projekt 083-338 door Ruud K
18 november 2019, 22:31:55
Roco NS2400, bouw van een dummy door Duikeend
18 november 2019, 22:30:41
Bemo 1269 103, RhB Bernina Triebwagen, openen, en decoderinbouw? door RhB-Mikey
18 november 2019, 22:11:51
Gezocht: iemand die decoder kan inbouwen, en onderhoud. door Marcel112
18 november 2019, 21:59:27
Albulisch H0m en EPIII in H0 door martijn v m
18 november 2019, 21:56:55
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door St00mboy
18 november 2019, 21:22:48
Big Boy 4014 - The Great Race to Ogden door Duikeend
18 november 2019, 21:09:18
NS modelbaan Hoekdam H0 door Stootjuk
18 november 2019, 21:08:28
Franse treinen en scenery door Marty
18 november 2019, 21:05:46
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit F
18 november 2019, 20:52:39
Baanplan voor herbeginner met een Fleischman H0 door erikkral
18 november 2019, 20:44:14
's-Heer Heinkenspolder door Reinier Z.
18 november 2019, 20:43:28
  

Auteur Topic: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2  (gelezen 159717 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5584
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #855 Gepost op: 01 mei 2018, 09:31:49 »
Hoi,

Helemaal mee eens.
Wat heb ik heerlijk rustig kunnen kijken naar de modules op de kijkdag in Boven-Leeuwen.
De elementen zijn herkenbaar.

Ik teken voor een module Berg en dal, Beek-Ubbergen, dat zou toch een mooie aanvulling zijn, zie

Erg goede fotoserie (y).

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Waelsteder

  • In the groove.....
  • Offline Offline
  • Berichten: 523
    • Gemeente Tram Waelstede
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #856 Gepost op: 03 mei 2018, 17:57:12 »
@Joke:
Wij hebben inderdaad dezelfde visie op modelbouw; dat zie ik ook aan jouw Westlandbaan  (y)

@Koen:
In het oorspronkelijke plan voor Waelstede zat ook een Beek / Berg en Dal look-a-like.
Op de plaats van module S2 (het tweede schaduwstation achter de Waelkade) zou een enkelsporige tramlijn met een grote lus naar boven klimmen en zichzelf met een brug(getje) kruisen.
Bovenop module S1 zou dan een klein depot gebouwd worden met een eindlus er omheen.
Voor een echt tramviaduct, zoals in Berg en Dal, was echter geen ruimte.



Plaatje uit de oude doos.....

Dit plan is gesneuveld om de volgende redenen:
1. Trams kunnen niet goed klimmen.
2. Het depot in 'Berg en Dal' was eigenlijk een doublure van de remise Van Broekhoflaan.
3. Een groot enkelsporig traject laat geen (voor tentoonstellingen noodzakelijk) intensief tramverkeer toe.
4. Gekunstelde lijnenloop op de modules 3 en 4 in verband met de minimale boogstralen.
5. Te weinig opstelruimte (buffer) voor trams met slechts één schaduwstation, dat ook nog eens moeilijk bereikbaar is door de module er bovenop.
6. Een rondlopende baan kan bij tentoonstellingen niet tegen een muur opgesteld worden en is slecht in te plannen bij een tentoonstelling door de benodigde ruimte rondom.
7. Er is geen mogelijkheid voor een afgeschermde plaats voor de bediening: laptop, digitale centrale, reparaties, even uitrusten, etc.
8. Een nog langere bouwtijd; veel te ambitieus..... (modelbouwersplannenmakerijenvalkuil)

Misschien dat het viaduct er nog eens komt als apart project en misschien in een andere schaal.....

Groeten, Rob.
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2018, 18:01:41 door Waelsteder »
Rob Boeser is oktober 2019 overleden

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2128
  • Ziehier die veelgeroemde RET-Metro in HvH Haven...
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #857 Gepost op: 04 mei 2018, 14:04:15 »
Wat een mooie VVV-impressie van Waelstede! Zelfs voor mensen die op zich bést bekend zijn met/in dit oord zijn er tóch weer nieuwe details te ontdekken.
(Ik zag dat jij nog steeds op het terras van Dicke Mick zit ;))
En over het incidenteel verschijnen van een rijdende brandweerwagen zwijgen wij discreet? :angel:

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5584
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #858 Gepost op: 04 mei 2018, 14:13:41 »
Hoi,

Ik snap de beweegreden wat betreft het realisme.

Maar het zou toch mooi passen alleen al vanwege de prachtige na te bouwen omgeving.

Vanwaar staat de opstelling in de "oude" tekening tegenelkaar?

Op een tentoonstelling heb je toch iets meer vrijheid om in de lengte of in een hoek te bouwen, dan creëer je ook plek voor laptop en dergelijke.

Je zou haast een tandrad of magnorailachtige oplossing bedenken voor het klimtraject.

Gr Koen.
Henk Wijngaard:de trein naar gisteren.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2128
  • Ziehier die veelgeroemde RET-Metro in HvH Haven...
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #859 Gepost op: 11 december 2018, 17:39:04 »
Misschien dat het viaduct er nog eens komt als apart project en misschien in een andere schaal.....

Ik mag dit zien als een prettige belofte?

Ik ben blij zelf tenminste ook eindelijk weer aan bouwen toe te komen...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

dalmvis

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #860 Gepost op: 20 december 2018, 09:33:08 »
Dag Rob,

Schitterend gedaan !! Klasse, je zou (mijn bescheiden mening) zo kunnen werken in MuWuLA, Hamburg :-) ... wat opvalt zijn de talloze details, zoals de vervuiling bij de laaddeuren.
- bye, Arthur-

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5197
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2
« Reactie #861 Gepost op: 17 oktober 2019, 21:13:23 »
De laatste rit is eerder gekomen dan verwacht.




Hij ruste in vrede,
Paul

De reacties hierop heb ik naar een apart draadje verplaatst.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)