Overige spoorzaken > Grootspoor

Nightjet in 2020 vanuit Brussel - 2021 Amsterdam

(1/26) > >>

Falcon10:
Vanaf januari 2020 zou je met de OBB via Nightjet treinen van Brussel naar Wenen kunnen rijden :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191005_04646590

2021 zou Amsterdam er ook bij komen, maar blijkbaar vertragingen door subsidies.

Ik denk dat ik toch eens ga overwegen om dan een tripje te boeken :)

BartvD:
Net het artikel gelezen in De Telegraaf. Ik weet zeker dat ik die van Brussel ga boeken volgend jaar.

Thom:
Subsidies lijkt mij niet, het is een internationale verbinding en die zijn vrij voor de commerciële markt.

Als er een subsidie tegenover zou staan dan had er ook een aanbesteding moeten wezen.

MdR:
...er moet (en gaat) weldegelijk geld bij in de vorm van subsidie om het kostenplaatje rond te krijgen. Nachttreinen zijn in verhouding erg duur in de exploitatie en de ticketprijzen moeten wel aantrekkelijk blijven; anders zal iedereen alsnog voor het vliegtuig of de auto kiezen. Als politiek Den Haag de gewenste, duurzame, nachttrein weer naar Nederland wilt halen zal dit kostenverschil dus gedekt moeten worden. NSI en de ÖBB zijn immers bedrijven met winstoogmerk waardoor het rijden van dergelijke treinen ook financieel aantrekkelijk moet blijven.

Marc tramt:
Prima! En subsidieer die handel maar. Doen we ook al jaren met de luchtvaart.
Heb wel zin in een retourtje Wenen. Lekker trammetjes kijken.  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie