Doel:€250.00
Donaties:€157.50

Per saldo:€-92.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 30-06-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door SvenW
Vandaag om 15:43:58
NS Stoomverwarmingswagen door ingenium
Vandaag om 15:42:56
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 15:40:17
Brandende trein door het Kinzigtal (Zwarte Woud) door Floris Dilz
Vandaag om 15:39:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door zuylen
Vandaag om 15:38:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 15:31:18
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door bask185
Vandaag om 15:28:30
Nummering blokken door Rob Moerkerken
Vandaag om 15:16:19
Railkeuze door Overet
Vandaag om 15:04:43
Amsterdam Weesperpoort als nieuw station door MacArthur
Vandaag om 14:07:55
Reichsbahn, periode 2e wereldoorlog door Edgy
Vandaag om 13:51:31
Multimaus wijzigen cv’s lukt niet door ron.kraaijkamp
Vandaag om 12:59:04
De kleine modellen met het grote voorbeeld door Floris Dilz
Vandaag om 12:08:14
Seinen in het station. door boxsizers
Vandaag om 11:09:31
Hoofdafmetingen van Wagon Lit materieel gezocht door Peter Kleton
Vandaag om 11:02:06
Foto-techniek voor modeltreinen, softwarematig grote scherptediepte (Focus Stack door borotof
Vandaag om 09:44:44
Projekt 083-338 door Ric
Vandaag om 09:39:31
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door PMBW
Vandaag om 09:24:51
Bemo De 2/2 151 wil digitaal niet (meer) rijden, analoog wel. door VvKan
Vandaag om 09:14:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:41:49
Falkenheim door Arjan6511
Vandaag om 07:46:40
Scannen streepjescode door roco
Vandaag om 07:30:41
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door Frycio82
Vandaag om 07:29:13
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door AndréDev
15 juli 2020, 23:43:40
Spoor op industrieterrein Lage Weide door raymond erdtsieck
15 juli 2020, 23:14:28
Toekomst van modeltreinbeurzen? door MOVisser
15 juli 2020, 23:12:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 juli 2020, 23:04:03
VERPLAATST: Fleischmann driewegwissel door 44
15 juli 2020, 22:32:04
Starten met messing kits door HaHoHo
15 juli 2020, 22:04:05
Aachenau West door NS264
15 juli 2020, 21:18:01
  

Auteur Topic: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio  (gelezen 9981 keer)

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1161
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #45 Gepost op: 03 juli 2019, 08:54:27 »
Kijk eens bij De Tramfabriek.

Wiebe

Wil uut Drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 215
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #46 Gepost op: 10 december 2019, 11:37:22 »
Hoi,

Wiebe, De Tramfabriek heeft hele kleine motortjes, maar dan moeten die in een op maat gemaakt frame in het draaistel geplaatst worden. Dat is te doen , maar ze draaien  te snel.

De draaistellen vervangen door BBunits of spuds zou een mogelijkheid zijn, ware het niet, dat Tenshodo en Black Beetle die niet meer maakt en ze zijn bedoelt voor passagiers treinen om een vrije doorkijk te krijgen, dus niet geschikt voor een locomotief.
Een spud kon niet eens een hondekop tweetje op de vlakke baan in beweging krijgen bij mij. Ja, daaag, nog eens 49 euro? En geen garantie of twee spuds wel voldoende zijn. Dus, nee, ook geen optie.

25 jaar geleden heb ik een 6403 locomotief van Liliput gekocht met twee N motoren. Ik heb echt alles geprobeerd, maar de loc heeft nog nooit en nog steeds niet goed gereden. Liliput heeft dit geweten, want de tweede serie kreeg één motor in het midden.

Dus met die 7 volt motoren ben ik niet blij. Ook ben ik niet blij met 8 wielen zonder anti slipbanden.

Ik heb MK modelbouwstudio gevraagd om een verwijzing naar een filmpje van een afgebouwde rijdende NS600/2000, die een sleep wagons trekt (30) helling op, helling af en op de vlakke baan. Maykel gaf als antwoord om in dit draadje te kijken.

Eigenlijk is het wel triest, dat er nu drie modellen van deze NS600/2000 gemaakt zijn, die slechte rij eigenschappen hebben. Twee door absoluut te weigeren om anti slipbanden te gebruiken en een door een donor loc te gebruiken, die vanaf het begin al beroerd reed en rijdt met een of twee motoren.

mvg
Wil.
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Biesje@work

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #47 Gepost op: 09 januari 2020, 14:42:23 »
Wim Mesu raadt dan ook aan om de Liliput donor met middenmotor te gebruiken, die rijdt heel goed en door de asb en gecompenseerde draaistellen heeft deze een behoorlijke trekkracht en stroomafname.

Ik heb overigens uiteindelijk de aandrijflijn van een ACME locje gebruikt, welke vergelijkbaar is met de NS 600/2000. Daarvoor moest ik wel van alles aanpassen. Ik had dit locje in een vlaag van 'hebbuh hebbuh' gekocht om te verbouwen, maar dit bleek toch te lastig.

De ervaring met de tenshodo spuds deel ik. Ik had deze ook en de wieltjes van de asjes gehaald en vervangen door wielen met asb. Het materiaal van de tenshodo wielen is keihard en glibberig, vrijwel geen wrijfings weerstand op nieuwzilver rails. De GM&S motordraaistellen zijn veel beter, maar zoals gezegd meer geschikt voor treinstellen. GM&S heeft nog veel meer aandrijf opties, ook met cardans.

Mvg,

Robert


WimM

  • Offline Offline
  • Berichten: 570
Re: De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio
« Reactie #48 Gepost op: 09 januari 2020, 17:03:47 »
(of topic) Reactie op bericht van Wil:
Dank je wel Robert, dat je voor mijn Liliput donor-uitvoering met middenmotor opkomt. DIE RIJDT WEL GOED! Anders had ik hem er niet in gezet.
Is ook nog uitvoerbaar met andere motoren.
 
Als je dat niet aan de praat krijgt zegt dat iets over degene die het doet.
(zwaar off topic) Ik heb vele jaren met een omgebouwde Hondekop 4 met slechts één Spud rondgereden op de MSVZ clubbaan. Nooit last mee gehad.



Sommigen zetten een donoraandrijvingen, na vele tientallen jaren stilstand, zo op de baan en dan zeggen ze: "Ie doet et nie", terwijl het gewoon een kwestie is van schoonmaken en smeren.
De Liliput met middenmotor rijdt dus wel goed, trouwens ook die met de 2 motoren uitvoering, al was die met middenmotor wel beter. En met een echt lange sleep van vele tientallen wagens.
Ik heb heel veel van die aandrijvingen in handen gehad en nooit kapot gezien. Mag ik me even verdedigen..  >:(
Wim Mesu
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2020, 00:44:31 door WimM. Reden: verbeterd, aangevuld »