Vraag en antwoord > (Her)beginners

Hobby weer oppakken

(1/5) > >>

3737:
Hallo allemaal

Allereerst even voorstellen,Ik ben Ton en 63 jaar.
Na een lange tijd wil ik weer beginnen met mijn hobby.
Nu heb ik een vraag: Ik wil gewoon analoog beginnen, en heb op dit moment 14 treinen tot mijn beschikking.
Ik wil met meerdere treinen tegelijk kunnen rijden nu wil ik graag weten wat ik het beste kan doen een twin center kopen.
of een multimaus met een 10764 set .
Of zijn er nog andere mogelijkheden ik hoor het graag

Gr Ton


 
 
 

Klaas Zondervan:
Welkom terug in de hobby.
Als je met een Twincenter of Multimaus gaat werken dan is dat digitaal, niet analoog.

ZwolsBas:
Ik denk dat hij bedoeld, gewoon leuk en relax met hand rijden (handregelaar)

zuylen:
Die Twincentre en multimuis zijn beide digitale centrales. Als je analoog wil blijven rijden, heb je deze beide dingen niet nodig. Digitaal biedt wel wat meer mogelijkheden. Maar dat is voor het rijden met treinen niet noodzakelijk. Er is ook analoge elektronica te koop om treinen te besturen. En met relais kun je ook nog een bloksysteem maken. Als je eenvoudig wilt beginnen, zou ik gebruik maken van je bestaande treinen. En vervolgens voortbouwen hierop met locs en rijtuigen, en rails.

Rondje_HO:
Hoi Ton,

Welkom hier  :)  Misschien even om te verduidelijken, wat wil je precies doen? Even heel simpel gezegd:

Analoog = met een ouderwetse trafo met de hand één locomotief laten rijden. In principe rijdt je hierbij met één trein, tenzij je je modelspoorbaan in verschillende stroomblokken hebt verdeeld.
Digitaal = je locomotieven zijn voorzien van een decoder en je stuurt ze aan met een regelaar/centrale (bv. Intellibox, z21, Twincentre, multimuis). Je kunt hiermee meerdere treinen laten rijden.
Digitaal automatisch = je locomotieven zijn voorzien van een decoder en worden aangestuurd door een computer, welke je van tevoren hebt geprogrammeerd. Ook hierbij kunnen er meerdere treinen rijden.

Vr. groet, Martijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie