Vraag en antwoord > Digitaal

Uhlenbrock 73145

(1/1)

Hugo Baart:
Ik heb twee chassis KATO 11-103 en die zijn voorzien van een Uhlenbrock 73145 decoder. Nu heb ik deze combinatie al eerder gebruikt zonder problemen.
Maar beide chassis rijden in aanvang knap beroerd, met horten en stoten, maar na enige tijd rijden ze redelijk normaal. Maar plots stopt het chassis en reageert niet meer op de lokmaus. Zet ik het chassis op een wielreiniger. Zo'n groen ding met koperdraadjes draait het motortje feilloos. Zet ik het chassis op de baan dan rijdt deze weer een tijdje normaal waarna deze weer stopt. Haal ik het chassis van de rail af en zet deze weer terug rijdt het ook weer normaal tot het wederom stopt en als ik het chassis op de rail laat staan reageert het niet op de lokmaus.
Ik heb wel gemerkt dat de decoder wel erg warm wordt.
Wie kan mij helpen.

Timo:
Klinkt als overbelasting. Heb je de decoder net ingebouwd? Hoe reden ze daarvoor? Ik zou ze eens een grote beurt geven.


Timo

Klaas Zondervan:
Geen idee hoe dat chassis in elkaar zit, maar is de motor wel helemaal gescheiden van de stroomafname?

Hugo Baart:

--- Citaat van: Timo op 22 augustus 2019, 16:19:59 ---Klinkt als overbelasting. Heb je de decoder net ingebouwd? Hoe reden ze daarvoor? Ik zou ze eens een grote beurt geven.


Timo

--- Einde van citaat ---

De chassis zijn nieuw en zonder decoder rijden ze geweldig

Hugo Baart:

--- Citaat van: Klaas Zondervan op 22 augustus 2019, 16:39:06 ---Geen idee hoe dat chassis in elkaar zit, maar is de motor wel helemaal gescheiden van de stroomafname?

--- Einde van citaat ---

De scheiding van motor en stroomafname is goed. Het chassis is geheel van kunststof  daar kan het probleem ook niet zitten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie