Algemeen > Wim Mesu

De NS-(of Nedtrain)700 in Ho van Mesu models

<< < (3/22) > >>

Edsko Hekman:
Wim,

haast je niet. Ik vind het al prachtig wat je doet en hoeveel tijd je er in steekt om alles uit te zoeken.  (y)
Wel jammer om te lezen dat je geen kalkoen hebt met Kerst...   :-\

Die NS600/2000 in 0 klinkt als een betere investering voor je voorlopig. Dus lekker die eerst afmaken. Deze komt daarna wel. Gaat je allemaal weer lukken.

Heel veel succes.

Gr.

Edsko

PS. Ik hoop dat je nog ergens een kalkoen op de kop kunt tikken. ;)

Carel Ruysink:
Dat is allemaal zuur met zo'n omzet.
Misschien is gans een goed alternatief voor die droge en veel te grote kalkoen.
En veel te veel ganzen in Nederland🤔😉   😄.

Carel

Maarten.T:
Wim, heb even een PB gestuurd.

Martijn193:
Meer info? Nou ja, alleen at eventuele 3-rail mogelijkheden zijn...

Maarreh, rustig aan. Als er iets is waar je je niet door gek moet laten maken zijn het treinen.

WimM:
Hallo,

Even een update.
Tussendoor al het spoor 0 gedoe heb ik ook de koppeling, waar ik het in mijn bericht van 9 December j.l. over had, uitgezocht en 3D getekend, ter afleiding.
Dat was dus een heel karwei maar het resultaat mag er zijn, dacht ik.

Hier bij een paar foto's van een projectie op mijn beeldscherm van mijn computer.



De groene plaat is het voorste gedeelte van de dikke voetplaat van de loc. Daaronder zit bufferplaat waarop de koppeling gemonteerd is. Maar deze is op de foto niet te zien.
Hier onder de delen van de koppelingsinstallatie.



Onder de knie onder de gele koppeling komt nog de bekende Scharfenberg koppeling.
Maar daar op die plaats wil ik ook nog een kortkoppelmechaniek met NEM schacht intergreren.
Zodoende is dan de loc ook te gebruiken met een gewone modelspoor koppeling. Moet nog gebeuren...
Tot zover.

Wim Mesu
 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie