Algemeen > Wim Mesu

De NS-(of Nedtrain)700 in Ho van Mesu models

(1/22) > >>

WimM:
Hallo,

Aankondiging:
Nu de levering van de Oersik NS100 na 7.5 jaar op zijn eind loopt, is het de hoogste tijd voor de aankondiging van een nieuw model in HO:
De NS- (of Nedtrain)700.

Om welke loc gaat het:
De eerste foto toont het grootbedrijf voorbeeld van de loc in laatste NS uitvoering sinds 2018/19.


Foto van Erjen Kerssens

Op de 2e foto is de oorspronkelijke Nedtrain uitvoering van de loc te zien, zoals ze er uit zag toen ze voor het eerst in Nederland verscheen.



Technisch verschillen de 2 uitvoeringen niet veel van elkaar. Het grootste verschil zit hem in het veranderde kleurenschema van de NS.
De NS uitvoering in model is wel het eenvoudigst uit te voeren qua spuitwerk.

Het model in Ho.
Het model wordt geheel in messing uitgevoerd, ets- en gietwerk met aandrijving.
Aandrijving m.b.v. Faulhabermotor, tandwiel en wormoverbrenging op beide assen. Draaiende as onder de loc.
Nog niet alles is helemaal rond, gietwerk moet nog besteld worden. Maar de uitleg van de aandrijving draait goed en stil.
Over de koppelingsinstallatie aan de bufferplaten wordt nog nagedacht. Tekening hiervan is aanwezig.
Mogelijk dat dit een extra leverbaar accessoire wordt, voor in de vitrine. Etswerk loc-kap is o.k.
Over de details onder de voetplaat wordt nog nagedacht, wat moet er op, wat weglaten. Hoe met de o.v.p.?

Hier mee is de eerst stap gezet. 
Van de oudste motor-rangeerloc naar de jongste motor-rangeerloc van de NS.
Ik weet nog niet wanneer ik kan leveren. Ik hoop dit jaar nog, maar dat is nog niet zeker.

Met vriendelijke groeten,
Wim Mesu

Martijn193:
Cool

Ruimte voor een 3rail sleper? Zou hem graag hebben, zie ze regelmatig om de hoek in actie

Martijn

Edsko Hekman:
Gaaf Wim!

Jan-Peter:
Fris

Ongetwijfeld ruimte voor een 3rail sleper me 'zulk een hoge voetplaat'. Maar zit een beetje in de weg van de door kijk en de roterende aandrijfas.

Een oplossing zou kunnen zijn een hele lange sleper met voor en achter ophanging of een oplossing zoals Viessmann voor zijn werkwagens gebruikt (dubbele eenzijdig opgehangen sleper).

Jan-Peter

Sean:
Wauw gaaf  :D (y) ik hoopte al heel lang dat deze in model uitkwam.

Maar wat wordt de moeilijkheidsgraad? Ik heb geen ervaring met het maken van treinen in messing.  :-\

Groeten Sean

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie