Overige spoorzaken > Grootspoor

Meer treinen in nieuwe dienstregeling, ook buiten de Randstad

(1/1)

VAM65:
Meer stoptreinen en vooral meer intercity's: dat zijn de belangrijkste wijzigingen in de nieuwe dienstregeling op het spoor, die in december ingaat. Spoorbeheerder ProRail heeft na maandenlang gepuzzel de dienstregeling rond en komt nu met de details.

Zo gaan er vanaf 15 december zes in plaats van vier intercity's per uur rijden tussen Amersfoort en Utrecht, komen er meer treinen tussen Eindhoven en Dordrecht en breidt de NS in de zomer de dienstregeling uit tussen Haarlem en Zandvoort. Ook gaan er meer stoptreinen rijden tussen Amersfoort en Harderwijk.


Voor de rest van het artikel, lees: https://nos.nl/artikel/2298085-meer-treinen-in-nieuwe-dienstregeling-ook-buiten-de-randstad.html

Klaas Zondervan:
In dat bericht staat dat goederentreinen langer mogen worden, 650 meter wordt 740 meter. Nu dacht ik dat goederentreinen maximaal 700 meter mogen zijn, in verband met de lengte van opstelsporen. Of vergis ik me daarin?

Thom:
Er staat ook dat het geldt voor een aantal goederentreinen, de lengte van beschikbare sporen zal daar wel in mee gewogen worden.

henk:
Klopt. In De Volkskrant vandaag een artikel over de dilemma's.
Klik

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie