Doel:€250.00
Donaties:€345.00

Per saldo:€95.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 05:16:17
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 02:05:48
Opstelruimte bij ProRail te weinig? door Joop_L
Vandaag om 01:16:03
Treinen op zijlijnen, bij elkaar geraapt spul. door Piet Groot
Vandaag om 01:08:02
MB-module: “Roubaix” door tothebeach
21 januari 2020, 23:53:55
Fleischmann profi koppelingen monteren op oude Piko wagonnetjes. door valkyrienineball
21 januari 2020, 23:39:39
Projekt 083-338 door Silvolde
21 januari 2020, 23:25:35
Heen, En en Weer door DE-II
21 januari 2020, 23:08:47
Mat 54 in Schaal 0 door FritsT
21 januari 2020, 23:08:42
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Klaas Zondervan
21 januari 2020, 22:57:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
21 januari 2020, 22:49:21
Igramodel 2020 door Falcon10
21 januari 2020, 22:30:29
Bouw- en Rij-dag Modulebaan.nl februari 2020 door Tjalling
21 januari 2020, 22:29:22
Roßnitz door Dennis.
21 januari 2020, 22:14:18
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door Chris
21 januari 2020, 22:07:41
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
21 januari 2020, 22:05:27
Dordrecht jaren 70 door Ponytail
21 januari 2020, 22:04:44
Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS.... door Wim Hesselink
21 januari 2020, 21:44:14
Station Daarhuizen 2.0 door HenkN
21 januari 2020, 21:42:25
Brekina 2020, DAF annex Volvo 66! door 44
21 januari 2020, 21:41:26
Van Swarzach naar Swarzburg door MOVisser
21 januari 2020, 21:24:41
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ? door Remco_Nzo
21 januari 2020, 21:09:31
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Hans.F
21 januari 2020, 21:04:51
Brawa 2020 door Sicco Dierdorp
21 januari 2020, 20:55:28
CV31 en CV32 ESU Loksound door Norway13
21 januari 2020, 20:52:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 januari 2020, 20:52:07
Kelderspoor (H0) - poging tot baanplan door eitreb
21 januari 2020, 20:51:41
Update: baan in de tropen door Eric B
21 januari 2020, 20:48:41
NL baan: Frotterdam in h0 door schienenbus2012
21 januari 2020, 20:44:00
Magoo's geheime archief. VERBODEN TOEGANG door Daniel Caso
21 januari 2020, 20:41:04
  

Auteur Topic: NS 2264 van het NSM  (gelezen 3096 keer)

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2367
    • Flickr
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #15 Gepost op: 21 augustus 2019, 14:55:27 »
Trouwens, ik heb de afgelopen zomervakantie onder de parasol in de Franse zon weer veel plezier beleefd aan je 2200/2400 boek  :) (y) Ik haal het eens in de zoveel tijd uit de bieb omdat ik achter het net had gevist, het was snel uitverkocht. Mocht er een herdruk komen, dan sta ik vooraan om er één te bestellen  :)

Helaas is er vanuit de uitgever geen interesse in ondanks het razendsnel uitverkopen, tenminste dat is de indruk die ik inmiddels heb
Ondertussen heb ik inmiddels veel van de (digitale) bestanden toch niet meer omdat het onderhand wel eens tijd werd dat er wat opgeruimd werd, dus de kans dat..... is klein

Overigens over de motoren: deze werden nogal eens gewisseld omdat motorrevisies niet synchroon liepen met cascorevisies, dus de kans dat een loc zijn originele dieselmotor heeft behouden is eveneens klein....
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2019, 14:57:15 door Sicco Dierdorp »
Verzamelaar (NMBS, NS, DB, SNCF, BR, IR)

PlanE

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:49:56 »
De motor van de 2328 zit nu in de 2225.

PlanE

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:58:15 »
Helaas is er vanuit de uitgever geen interesse in ondanks het razendsnel uitverkopen, tenminste dat is de indruk die ik inmiddels heb
Ondertussen heb ik inmiddels veel van de (digitale) bestanden toch niet meer omdat het onderhand wel eens tijd werd dat er wat opgeruimd werd, dus de kans dat..... is klein

Overigens over de motoren: deze werden nogal eens gewisseld omdat motorrevisies niet synchroon liepen met cascorevisies, dus de kans dat een loc zijn originele dieselmotor heeft behouden is eveneens klein....

Ik heb het boek destijds niet gekocht omdat ik net in die periode een heel dik boek over de 2400-serie had gekocht. Achteraf heb ik toch spijt dat ik dit boek ook niet gekocht heb... Met name vanwege de uitvoerige beschrijving van de 2200/2300-serie... Had ik maar...

Zelf ben ik ook auteur... Ik heb samen met iemand twee boeken in eigen beheer (via een stichting) uitgegeven. Mijn ervaring is juist dat een herdruk juist niet interessant is, omdat bepaalde onderwerpen vrij specifiek zijn (dus er is een selecte groep geïnteresseerden) en de detailhandel daardoor weinig interesse heeft.

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2019, 21:55:45 »
Bij de 2301-2340 is de dieselmotor wel degelijk gebouwd door Schneider zelf*, maar de 2341-2350 hadden een motor die door Stork is aangeleverd en in Frankrijk ingebouwd.


*weet iemand trouwens of er ook "SCHNEIDER-SUPERIOR" op die motoren stond, zoals er "STORK-SUPERIOR" te lezen was op de motoren van de 2201-2300 en 2341-2350?
Ik heb daar nooit een afbeelding van gezien.



De motoren uit Frankrijk hadden alleen Superior op de deksels staan....

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #19 Gepost op: 22 augustus 2019, 13:44:17 »
Ha dank je wel! Leuk om te weten!

Het mag misschien een klein detail zijn, maar ik vind dat soort kleine verschillen nu juist aardig.
Uit het boek van Sicco Dierdorp en Davy Beumer heb ik bijvoorbeeld ook geleerd dat de nummerplaten van de Franse locs licht afweken, er werd een ander lettertype gebruikt.

De 2200 is altijd al mijn favoriete loc geweest. Ik zag ze vroeger, toen ik nog een klein ventje was en in de struiken langs het spoortalud van de IJmuidenlijn speelde, vaak van heel dichtbij voorbij bulderen met vistreinen en was eigenlijk een beetje bang van die enorme donkere gevaartes - ze waren toen nog meestal roodbruin. De treinen kwamen op hooguit drie, vier meter afstand voorbij, maar er zat een prikkeldraadhek tussen. Vaak hoorde je ze al loeien voordat je ze in de verte de hoek om zag komen. Eén keer stond er eentje vlak voor mijn neus stil, volgens mij omdat er aan de verderop gelegen overweg werd gewerkt, en ik probeerde de voor mij toen onbegrijpelijke maar intrigerende teksten op de fabrieksplaat te lezen. Ik weet nu dat daar Société des Forges et Ateliers du Creusot - Usines Schneider moet hebben gestaan. Sindsdien ben ik altijd wat geïntrigeerd geweest door deze subserie.

Wie in model zijn bruine Piko of Roco 2200 omnummert naar een nummer boven de 2300 moet er, als hij het helemaal goed wil doen, dus ook rekening mee houden dat de fabrieksplaat van een Schneider-loc een andere vorm had (kleiner en veel minder langwerpig) en lager geplaatst was dan de Heemaf-Stork-Allan plaat op de Nederlandse locs.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2019, 13:46:49 door Vislijn »