Doel:€250.00
Donaties:€92.50

Per saldo:€-157.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 28-08-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Timer schakeling rondje h0 door Rondje_HO
Vandaag om 12:14:33
Nederlandse Smalspoormodelbouwdagen Katwijk door martijn v m
Vandaag om 12:13:26
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 12:10:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 12:03:08
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door MdBruin
Vandaag om 11:59:51
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 11:50:17
Manchester, de Rocket, het station en een tussendoortje door Tulpendaal
Vandaag om 11:44:18
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 11:37:15
Once Upon A Time In A Computer Desk door JurS
Vandaag om 11:32:11
Hoekdiorama door André 1976
Vandaag om 11:30:39
Trix dealer, zijn deze er nog in Nederland? door IJsselsteyn
Vandaag om 11:29:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:26:49
Roco De Hoop Golfkarton wagen, Echt of fake. door edwin1974
Vandaag om 11:11:01
Waalhaven kreupel gemaakt door Remco vM
Vandaag om 10:35:04
Roco NS 1200 - hoe stiller te krijgen? door Ben
Vandaag om 10:27:34
Stroomverbruik Roco motor 0913N / 85009 door VAM65
Vandaag om 10:16:00
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door Peter Soonius
Vandaag om 09:42:34
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door Peter Soonius
Vandaag om 09:32:57
Fleischmann kraan omgebouwd en decoder stuk door Monobrachius
Vandaag om 09:24:19
Rosoft servo decoder programmeren met de multimuis. door Remunj
Vandaag om 08:31:02
BNLS werkspoor NS 8100 van Werps Modelbouw door peterha
Vandaag om 08:26:49
H0 Zelfbouw huizen, 1:87 of toch stiekem 1:100? door Locofiel
Vandaag om 08:14:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Chris Westerduin
Vandaag om 04:27:22
Roco 2019 door rail4marcel
Vandaag om 02:24:16
Stotterend geluid uit speaker door Sven
Vandaag om 00:00:05
ESU 2019 door sneek
15 september 2019, 23:18:51
Terschellinger Spoor door KNed
15 september 2019, 23:05:29
Projekt 083-338 door 44
15 september 2019, 22:50:07
BNLS-Werkspoor - ICE-3 koppen bij elkaar door nighttrain1
15 september 2019, 22:33:51
Show je realistische treinsamenstelling door Martijn de Kuiper
15 september 2019, 22:31:06
  

Auteur Topic: NS 2264 van het NSM  (gelezen 2570 keer)

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2277
    • Flickr
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #15 Gepost op: 21 augustus 2019, 14:55:27 »
Trouwens, ik heb de afgelopen zomervakantie onder de parasol in de Franse zon weer veel plezier beleefd aan je 2200/2400 boek  :) (y) Ik haal het eens in de zoveel tijd uit de bieb omdat ik achter het net had gevist, het was snel uitverkocht. Mocht er een herdruk komen, dan sta ik vooraan om er één te bestellen  :)

Helaas is er vanuit de uitgever geen interesse in ondanks het razendsnel uitverkopen, tenminste dat is de indruk die ik inmiddels heb
Ondertussen heb ik inmiddels veel van de (digitale) bestanden toch niet meer omdat het onderhand wel eens tijd werd dat er wat opgeruimd werd, dus de kans dat..... is klein

Overigens over de motoren: deze werden nogal eens gewisseld omdat motorrevisies niet synchroon liepen met cascorevisies, dus de kans dat een loc zijn originele dieselmotor heeft behouden is eveneens klein....
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2019, 14:57:15 door Sicco Dierdorp »
NMBS regio Centre - Borinage periode 1979-1983 * diesel * staal/cokes/erts/kolen

PlanE

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:49:56 »
De motor van de 2328 zit nu in de 2225.

PlanE

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:58:15 »
Helaas is er vanuit de uitgever geen interesse in ondanks het razendsnel uitverkopen, tenminste dat is de indruk die ik inmiddels heb
Ondertussen heb ik inmiddels veel van de (digitale) bestanden toch niet meer omdat het onderhand wel eens tijd werd dat er wat opgeruimd werd, dus de kans dat..... is klein

Overigens over de motoren: deze werden nogal eens gewisseld omdat motorrevisies niet synchroon liepen met cascorevisies, dus de kans dat een loc zijn originele dieselmotor heeft behouden is eveneens klein....

Ik heb het boek destijds niet gekocht omdat ik net in die periode een heel dik boek over de 2400-serie had gekocht. Achteraf heb ik toch spijt dat ik dit boek ook niet gekocht heb... Met name vanwege de uitvoerige beschrijving van de 2200/2300-serie... Had ik maar...

Zelf ben ik ook auteur... Ik heb samen met iemand twee boeken in eigen beheer (via een stichting) uitgegeven. Mijn ervaring is juist dat een herdruk juist niet interessant is, omdat bepaalde onderwerpen vrij specifiek zijn (dus er is een selecte groep geïnteresseerden) en de detailhandel daardoor weinig interesse heeft.

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2019, 21:55:45 »
Bij de 2301-2340 is de dieselmotor wel degelijk gebouwd door Schneider zelf*, maar de 2341-2350 hadden een motor die door Stork is aangeleverd en in Frankrijk ingebouwd.


*weet iemand trouwens of er ook "SCHNEIDER-SUPERIOR" op die motoren stond, zoals er "STORK-SUPERIOR" te lezen was op de motoren van de 2201-2300 en 2341-2350?
Ik heb daar nooit een afbeelding van gezien.



De motoren uit Frankrijk hadden alleen Superior op de deksels staan....

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #19 Gepost op: 22 augustus 2019, 13:44:17 »
Ha dank je wel! Leuk om te weten!

Het mag misschien een klein detail zijn, maar ik vind dat soort kleine verschillen nu juist aardig.
Uit het boek van Sicco Dierdorp en Davy Beumer heb ik bijvoorbeeld ook geleerd dat de nummerplaten van de Franse locs licht afweken, er werd een ander lettertype gebruikt.

De 2200 is altijd al mijn favoriete loc geweest. Ik zag ze vroeger, toen ik nog een klein ventje was en in de struiken langs het spoortalud van de IJmuidenlijn speelde, vaak van heel dichtbij voorbij bulderen met vistreinen en was eigenlijk een beetje bang van die enorme donkere gevaartes - ze waren toen nog meestal roodbruin. De treinen kwamen op hooguit drie, vier meter afstand voorbij, maar er zat een prikkeldraadhek tussen. Vaak hoorde je ze al loeien voordat je ze in de verte de hoek om zag komen. Eén keer stond er eentje vlak voor mijn neus stil, volgens mij omdat er aan de verderop gelegen overweg werd gewerkt, en ik probeerde de voor mij toen onbegrijpelijke maar intrigerende teksten op de fabrieksplaat te lezen. Ik weet nu dat daar Société des Forges et Ateliers du Creusot - Usines Schneider moet hebben gestaan. Sindsdien ben ik altijd wat geïntrigeerd geweest door deze subserie.

Wie in model zijn bruine Piko of Roco 2200 omnummert naar een nummer boven de 2300 moet er, als hij het helemaal goed wil doen, dus ook rekening mee houden dat de fabrieksplaat van een Schneider-loc een andere vorm had (kleiner en veel minder langwerpig) en lager geplaatst was dan de Heemaf-Stork-Allan plaat op de Nederlandse locs.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2019, 13:46:49 door Vislijn »