Vraag en antwoord > Algemeen

Datasheet/Software om loc's te catalogiseren: ervaringen?

(1/8) > >>

Gerke:
Hoi,

Heeft iemand van jullie ervaring met software of datasheets om loc's te catalogiseren? Ik wil een foto van de loc, de functies en eventuele bijzonderheden op één A4tje zetten om deze weer in een map te stoppen zodat ze ter inzage bij de baan liggen.

Ik kan niet omgaan net Exel en heb ook geen zin om me daar in te gaan verdiepen. Iemand tips?

Hoor het graag.

Marcel112:
Wat wil je exact op je a4tje hebben staan?

Locnaam, adres, DCC/Sound?

Geef daar eens wat meer informatie over als je kunt.

Sowieso zijn al dat soort "programma's" hobbymatig "werk". Ondersteuning is er niet of nauwelijks, bij sommige worden er zelfs geen updates naar een nieuwere versie van besturingssystemen gedaan. Hadden op de club een simpel programma, werkt echter tot WinXP, vanaf W7 kun je er niets meer mee. Terwijl het alleen een schil om een access database betrof. Velden kwamen niet meer terecht waar het terecht moest komen in de database.

Gebruik nu reeds ruim 2 jaar een door Mario Lakeside gebouwd accesbestand. Zij het dat ik dit zelf heb uitgebouwd naar al het materieel. Stonden in eerste instantie alleen loks in. Op de vraag of dat van hem mocht nooit iets gehoord.....

Gerke:
Staat er toch al? Functies, bijzonderheden etc. DCC is overbodig. Begrijp je vraag niet zo goed...

Marcel112:
Functies is nogal een ruim begrip Ger.

Motorisch rijden is bijvoorbeeld al een functie technisch gezien.

Daarnaast mogelijk zinvol om te weten of iets analoog is of met DCC kan rijden, of op MFX welk systeem je dan ook gebruikt.

Mogelijk dat je "simpel" de velden die je eigenlijk wilt kunnen invullen hier kunt opsommen.
Wat je onder bijzonderheden wilt vermelden kan namelijk mogelijk ook met een simpel vinkje aan/uitzetten. Waardoor je qua tekst geen hele lappen hoeft in te voeren.

Gerke:
Ik snap er niks van. Ik vraag naar ervaringen over software of datasheets. Meer niet. Wat ik dan in zo'n sheet wil zetten is toch volstrekt irrelevant?
De zaken die jij als mogelijk zinvol aanhaalt spelen bij mij totaal geen rol en zijn ook niet in dit draadje van belang. Wat ik al eerder zei: foto, functies en eventuele bijzonderheden. That's all.

"Motorisch rijden is al een functie technisch gezien"... ??? Ik ben je kwijt... sorry.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie