Wat zijn we aan het bouwen? > Baanplannen

Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan

(1/34) > >>

Zilte:
Ik heb mij hier voorgesteld en hieronder een afbeelding van het spoorwegemplacement van Zoutkamp 1921 - 1942:



De streepjes zijn dus de rails.

Piet Groot:
Met deze kaart in de hand kan je ter plaatse in 2019 nog veel van het emplacement herkennen.
In Leens en Ulrum staan nog gave stationsgebouwen van deze lijn als voorbeeld, jammer genoeg is het station van Zoutkamp na de brand enorm veranderd.
Ik ga dit draadje volgen.

Zilte:
Bijgevoegd een print-screen van het 1 op 1 overgenomen spooremplacement in Anyrail:



De lus links is niet bestaand en van oorsprong de lijn naar het dorp Ulrum. Aangezien ik de draaischijf wil gebruiken voor waar hij opgenomen is in emplacement, namelijk het keren van de loc, moet er ook een mogelijkheid zijn de 'verkeerd' aan te laten komen. De lus geeft mij deze mogelijkheid, maar creeƫrt - besef ik nu - ook een probleem, want hij gaat natuurlijk sluiting geven. Dus ik moet iets bedenken om de isoleren, maar ook om de stroomrichting te wijzigen. Daar zal vast wel iets voor te vinden zijn.

Edsko Hekman:
Kijk voor je keerlus probleem eens bij Rosoft of Digikeijs. En er zijn nog meer oplossingen die het kortsluit probleem oplossen. Ik geloof dat er ook een draadje over loopt, maar dat kan ok zo snel niet vinden.

Gr.

Edsko

trabiarie:
Hallo Zilte

Je bent goedbezig , zelf voortgegaan op wat ikvroeger van mijn ouders heb gehad (kerst e.d) dit was dus ook tweerail Jouef en later Fleischmann.
Wat betreft de draaischijf heb ik van Lenz de LK200 onder de baan zitten werk al 3 jaar prima. maar er zijn meerdere oplossingen
groeten Arie

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie