Wat zijn we aan het bouwen? > Trams en smalspoor

Bob Telford's Ashover Railcar voor H0e/009

(1/3) > >>

Sven:
Ik heb een nieuw modelletje gemaakt. Het was meer een tussendoor projectje, om de etsplaat op te vullen, maar het is uiteraard weer uit de hand gelopen. Zag dit model in een 009 News (smalspoor clubblad) als mededinger aan een wedstrijd en vond 'm zo leuk, dat ik de bouwer, Bob Telford, benaderd heb om toestemming te krijgen het model als kit te maken. Van hem heb ik alle maten gekregen. Ik heb er veel van geleerd. Bepaalde constructies bedacht dat het geheel sterk in elkaar zit. De onderdelen in de binnenkant vallen zo in elkaar, dat ze elkaar op z'n plaats houden. Heb ook een gedetailleerde cabine gemaakt. Leukste is eigenlijk dat emmertje. Onderweg heeft ie nogal last van vliegen op het raam.

De schaal zit zo ergens rond 1:76 en 1:87, want omdat het een fantasiemodel is, is er geen voorbeeld (alhoewel ik achteraf heb gezien dat het veel op een Japanse railbus lijkt). Het past qua formaat leuk bij beiden. Ik heb ook mijn eerste zelf ontworpen machinistenpoppetje geschikt gemaakt. Ontworpen met Blender en uitgeprint op mijn Anycubic Photon.

Nu, weer verder met de Ooievaar.  ;D













Whis:
Geinig hok (y)

Ronaldk:
Hum ... dat is een leuk apart geval  (y)

Piet Groot:
Sven, ziet er leuk uit!
Heb je het model gehout met beits over de grondverf?

Piet

Sven:
Olieverf over acrylverf.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie