De modellen HOEVEN niet duurder te worden. De marges kunnen ze ook gaan verkleinen.
Er zijn al weinig jongeren die treinen hebben(vergeleken met..), en dat zal er dan niet beter op worden.
Zelf koop ik, als toch wel goed verdiend persoon, om deze reden al jaren geen (nieuw) Fleischmann/Roco meer............
Ook in de jaren '80 was je op de middelbare school niet de bink als je begon over modeltreinen..
Ik denk dat modellen van Fleischmann, Roco, Marklin binnen enkele jaren zo duur worden, dat alleen de echte Lotto winnaars nog wat kunnen kopen.....Nu een modelbaan beginnen, met nieuw materieel/materiaal is voor vele financieel nu al lang geen optie meer. (... even 3 Fl. loks kopen, dat is dan Euro 900,00 meneer... Voor de ouderen onder ons, ruim 2000,00 gulden voor wat plastic) dat betaald toch haast niemand meer. Uiteindelijk prijzen de fabrikanten zichzelf uit de markt, de eerste tekenen hiervan zijn nu al duidelijk waarneembaar, helaas.De 2 de hands (lees Internetmarkt) zal hoe langer hoe interresanter worden voor velen, met als gevolg dat aldaar de prijzen ook flink zullen stijgen, iets dat je nu al ziet.Een andere mogelijkheid is je niet blind te staren op Nederlands, Duits enz materieel, maar eens wat Engels aan te schaffen, daar kan je voor E 900,00 wel 10 mooi gedetaleerde loks kopen......Zelf koop ik, als toch wel goed verdiend persoon, om deze reden al jaren geen (nieuw) Fleischmann/Roco meer............Jammer, maar helaasGr Treinhobbijist
Maar is het niet zo dat we ook steeds meer verwachten van een model. Het moet er steeds gelikter komen uit te zien.Hiermee wil ik zeggen steeds meer details zodat het ook 100% op het orgineel lijkt. Er hangt overal een prijskaartje aan.