Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
Vandaag om 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
Vandaag om 23:14:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 23:13:08
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Het gaat weer goed met Roco  (gelezen 22014 keer)

Private SNAFU

• Offline Offline
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Hoe gaat het met Roco?
« Reactie #45 Gepost op: 30 December 2010, 11:45:59 »
De modellen HOEVEN niet duurder te worden. De marges kunnen ze ook gaan verkleinen.

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

MathynK

• Offline Offline
    • MCKmodelbouw
« Reactie #46 Gepost op: 30 December 2010, 11:46:26 »
Ja maar een gemiddelde stoomloc van Fleischmann voor bijna €300,-
Vind ik ook belachelijk. Wat die met hun modellen doen..

Dat China uitgebuit word ben ik ook streng tegen, maar wat doe je eraan.. Het is schandalig dat wel!
Maar de prijzen zullen zeker omhoog gaan. En dat is opzich wel goed, alleen moet het niet Fleischmann
normen gaan aannemen. Want dan zal het een stuk slechter gaan met de branche. Er zijn al weinig jongeren
die treinen hebben(vergeleken met..), en dat zal er dan niet beter op worden.

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Sander

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 30 December 2010, 12:01:15 »
@Bart
Citaat
De modellen HOEVEN niet duurder te worden. De marges kunnen ze ook gaan verkleinen.

Dat is wel heel makkelijk gezegd natuurlijk, de lonen van winkeliers/verkopers en de huurprijs worden ook niet verlaagd, eerder verhoogd. Met het verkleinen van de marges wordt het nog moeilijker om dan de overige kosten te betalen.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Treinhobbijist

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 30 December 2010, 12:21:12 »
Ik denk dat modellen van Fleischmann, Roco, Marklin binnen enkele jaren zo duur worden, dat alleen de echte Lotto winnaars nog wat kunnen kopen.....
Nu een modelbaan beginnen, met nieuw materieel/materiaal is voor vele financieel nu al lang geen optie meer. (... even 3 Fl. loks kopen, dat is dan Euro 900,00 meneer... Voor de ouderen onder ons, ruim 2000,00 gulden voor wat plastic) dat betaald toch haast niemand meer. Uiteindelijk prijzen de fabrikanten zichzelf uit de markt, de eerste tekenen hiervan zijn nu al duidelijk waarneembaar, helaas.

De 2 de hands (lees Internetmarkt) zal hoe langer hoe interresanter worden voor velen, met als gevolg dat aldaar de prijzen ook flink zullen stijgen, iets dat je nu al ziet.

Een andere mogelijkheid is je niet blind te staren op Nederlands, Duits enz materieel, maar eens wat Engels aan te schaffen, daar kan je voor E 900,00 wel 10 mooi gedetaleerde loks kopen......

Zelf koop ik, als toch wel goed verdiend persoon, om deze reden al jaren geen (nieuw) Fleischmann/Roco meer............
Jammer, maar helaas

Gr Treinhobbijist
Ook Engelse treinen zijn leuk

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 30 December 2010, 12:27:28 »
Da's pas echt het begin van het einde. Als ondernemer wil je een behoorlijk rendement maken op je geïnvesteerde vermogen en daarom ben je bereidt financiële risio's te nemen. Als je genoegen neemt met een laag rendement kun je beter een spaarrekening bij de bank openen; risico vrijwel nul en een rendement van een paar procent.

Er zijn al weinig jongeren die treinen hebben(vergeleken met..), en dat zal er dan niet beter op worden.
Die bewering lees ik in meer draadjes over de toekomst van de hobby en de diverse merken. Maar is dat wel zo? Ik, veertiger, kan me niet anders herinneren dan dat ik op school, studie en meestal ook werk een van de weinige treinenliefhebbers was en ben. Ook in de jaren '80 was je op de middelbare school niet de bink als je begon over modeltreinen..
No dress rehearsel, this is our life.

henk

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 30 December 2010, 12:31:06 »
Dat klopt. Neem de bladen door en het verhaal over de afhakende jeugd staat er al tientallen jaren in. Dat alles verwijzend naar een gouden tijd ergens in de jaren zestig toen een 'elektrische trein' het mooiste was dat een jongen kon krijgen. Dat was in mijn jeugd, 35 jaar geleden, gelukkig al niet meer zo. Kennelijk went dat slecht.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 30 December 2010, 12:31:47 »
Zelf koop ik, als toch wel goed verdiend persoon, om deze reden al jaren geen (nieuw) Fleischmann/Roco meer............

Hoewel ik zeer zeker niet zal ontkennen dat de prijzen vrij hoog zijn tegenwoordig, vind ik deze stelling wel bijzonder.

Ik heb het even nagekeken maar als ik kijk naar de gemiddelde prijs die ik heb betaald voor mijn 1100's en 2400's kom ik op een prijs van +- 97 euro per stuk
voor nieuwe modellen. Als ik dan kijk naar mijn 2e hands modellen 1100/2400 betaalde ik 90 euro per stuk. Dus voor 7 euro meer winkelnieuw (y)
Dus ik denk dat er bepaalde modellen echt nog wel leuk te krijgen zijn.

Alleen worden de 1100 en 2400 misschien wel een beetje een uitzondering in het leveringsprogramma en dat zou ik jammer vinden. Zeker voor modellen waar meerdere op de baan een reeel beeld geven is zo'n nette prijs super interessant. Kijk dat een 1500 bijv. niet voor 100 eu uit kan dat snap ik ook wel, daar is te weinig afzet mogelijk.

Maar ik hoop dat Roco wel bij die 'standaard' modellen een nette prijs blijft hanteren :)

Nou ja je hebt in de economie 2 break even punten, dus of veel modellen verkopen voor een lage prijs of weinig modellen verkopen voor een hoge prijs.

Ik denk dat de 2400 een mooi voorbeeld is van 'veel modellen, lage prijs' en dat werkt. Dus ik denk dat als Roco voor de 'werkpaardjes' zo'n handelswijze neemt en voor de exoten waar er minder van verkocht worden een wat hogere prijs ( Bijv door minder varianten ) dat het dan best goed zou moeten uitkomen voor een fabrikant als Roco.

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 30 December 2010, 12:37:55 door Remco. »

Sander

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 30 December 2010, 12:33:29 »
Citaat
Ook in de jaren '80 was je op de middelbare school niet de bink als je begon over modeltreinen..

Je moet ook niet zeggen dat je met treintjes speelt maar het verpakken in een goed jasje:
Ik kan mijn creativiteit kwijt in het ontwerpen en bouwen van een modelspoorbaan.

Doet het bijzonder goed, en heb 'm niet zelf bedacht!

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #53 Gepost op: 30 December 2010, 12:35:05 »
Dat is inderdaad een goed verpakt antwoord en die gaan we onthouden.

« Laatst bewerkt op: 30 December 2010, 12:40:44 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »
groetjes Dion

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #54 Gepost op: 30 December 2010, 12:38:10 »
De stijgende prijzen zijn naar mijn gevoel wel degelijk een probleem voor onze hobby. Met name stoomlocs en rijtuigen zijn schrikbarend duur geworden. Steeds vaker aarzel ik met de aanschaf en wacht ik aanbiedingen af.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #55 Gepost op: 30 December 2010, 12:41:47 »
Op zich niet verwonderlijk dat stoomloks steeds duurder worden.
In het echt nauwlijks nog in een normale dienst te bewonderen, alleen maar ouwe museumdingen. Lastig te produceren, want veel uitsteekseltjes, losse leidinkies, rare mechanische schuifjes, 30 variaties op een model en dus nooit degene die je wil hebben. Bovendien wordt de "koop" groep voor stoom steeds kleiner.

Zelfs bij ons op de club schaffen de leden steeds minder stoom aan terwijl we toch een depot hebben met 2 schijven en 20 standen.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #56 Gepost op: 30 December 2010, 12:42:44 »
Maar is het niet zo dat we ook steeds meer verwachten van een model. Het moet er steeds gelikter komen uit te zien.

Hiermee wil ik zeggen steeds meer details zodat het ook 100% op het orgineel lijkt. Er hangt overal een prijskaartje aan.

groetjes Dion

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #57 Gepost op: 30 December 2010, 12:55:28 »
Ik denk dat modellen van Fleischmann, Roco, Marklin binnen enkele jaren zo duur worden, dat alleen de echte Lotto winnaars nog wat kunnen kopen.....
Nu een modelbaan beginnen, met nieuw materieel/materiaal is voor vele financieel nu al lang geen optie meer. (... even 3 Fl. loks kopen, dat is dan Euro 900,00 meneer... Voor de ouderen onder ons, ruim 2000,00 gulden voor wat plastic) dat betaald toch haast niemand meer. Uiteindelijk prijzen de fabrikanten zichzelf uit de markt, de eerste tekenen hiervan zijn nu al duidelijk waarneembaar, helaas.

De 2 de hands (lees Internetmarkt) zal hoe langer hoe interresanter worden voor velen, met als gevolg dat aldaar de prijzen ook flink zullen stijgen, iets dat je nu al ziet.

Een andere mogelijkheid is je niet blind te staren op Nederlands, Duits enz materieel, maar eens wat Engels aan te schaffen, daar kan je voor E 900,00 wel 10 mooi gedetaleerde loks kopen......

Jammer, maar helaas

Gr Treinhobbijist
kijk je weleens naar die moderne stoomlocmodellen? En dan ook naar stoomlocmodellen van zeg 25 jaar terug? dan zou je snappen waarom dat spul zo duur is... tegenwoordig zit echt elke leiding los, verschillende kleurvarianten worden ook qua vorm aangepast hier en daar, dat was vroeger echt niet zo! Verder zie je bij roco steeds meer mooie aandrijvingen op loc en tender (scheelt je nogal in trekkracht) enzovoorts... De br 74 van trix/marklin laat wel zien dat het nog steeds kan, een stoomloc voor weinig uitbrengen, maar dan heb je geen losse leidingen enzo. Dit zijn dus weer de gebruikelijke krokodillentranen, steeds meer eisen en dan mekkeren dat het ook meer kost.
De opmerking over engelse locs illustreert het ook mooi: die dingen zijn in het echt erg glad afgewerkt (dus maar een derde van de onderdelen van zo'n duits hok) en ze zijn vaak ook wat grover gemaakt, dat kan dus goedkoper, maar als je es een duits model volgens die standaard maakt gaan alle duitse fora over hun nek (ik zie daar af en toe gezanik voorbij komen...) dus dat is geen optie voor de fabrikanten.

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #58 Gepost op: 30 December 2010, 13:01:49 »
Is deels waar. Moderne versies van stoomlocs zien er beter uit dan vroeger en kosten daarom meer. Maar er zijn ook modellen, bijvoorbeeld van Flm, die al jaren meegaan (bv de 38), losliggende leidingen hebben e.d. en toch pijlsnel in prijs zijn gestegen in de laatste jaren.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

mariazell

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 30 December 2010, 14:05:33 »
Maar is het niet zo dat we ook steeds meer verwachten van een model. Het moet er steeds gelikter komen uit te zien.

Hiermee wil ik zeggen steeds meer details zodat het ook 100% op het orgineel lijkt. Er hangt overal een prijskaartje aan.

hetzelfde met de plasticmodelbouw (vliegtuigjes e.d.).
vroeger keken we niet zo kritisch, en tegenwoordig moet het allemaal het mooiste en beste
zijn, en dan nog zijn er foutjes in geslopen..
maar 20€-80€ voor een plasticvliegtuigje in schaal 1/72 is tegenwoordig gewoon!....

maar als ik die startset zie van roco met de beweegbare deuren en weet ik al niet meer en dan voor €790 (site roco) dan lok je ook geen mensen naar deze hobby
en die startset met de br 03 €1099 !! waar hebben we het dan over

even voor de oudere onder ons 2421,88fL !! ??? ??? ???

en maar klagen het gaat zo slecht met ons ,ja gek he met zulke prijzen !!

erik
je kan de hobby zo duur maken als je zelf wilt