Wat zijn we aan het bouwen? > Al het andere!

Transformatorhuisje Veluvia in Wageningen

(1/8) > >>

Duizendpoot:
De vakantie is voorbij en wordt het tijd voor een beetje model bouwen.
Een van mijn afwijkingen is het fotograferen van bijzonder straatmeubilair, straatkolken, spindelpotjes en huisje met deuren die bijna nooit open gaan. Een van deze voorbeelden is transformatorhuisje:


Het is door de PGEM in 1927 gebouwd. De gemeente Wageningen gaf toestemming tot de bouw maar wel moest de PGEM er een urinoir naast bouwen. Hoe lang deze stinkdoos daar gestaan heeft weet ik niet maar nu is het alleen een verdeel station met een 10 kV trafo. De reden waarom ik juist dit station wilde bouwen is het kleurgebruik en de bijzondere metselverbanden. Ik bouw normaal H0 of 1:100 maar omdat ik wil proberen de techniek zichtbaar te maken wordt het 1:50.
Na een paar dagen techniekjes proberen is dit een tussen resultaat.



http://wp.duizendpoot.de/2019/08/08/transformatorhuisje-veluvia-aanleiding/

Forever Rocofan:
Hoi Duizendpoot,

Dat is een bijzonder gebouwtje met die kleuren en ziet er goed uit tot zover in model.

Er komt een moment dat het 1:50 model klaar is en dan zit je je weer te vervelen. Dan mag je hem voor mij gerust in 1:87 bouwen !  *;D*

Met vriendelijke groet, Ruud B.

Klaas Zondervan:
Dat was de goeie ouwe tijd toen architekten zich nog mochten bemoeien met de bouw van zo'n huisje.
Tegenwoordig heb je van die betonnen kubussen met een hijsoog bovenop.

Duizendpoot:
@ Ruud,  vervelen.... wat is dat  ;D
@ Klaas,  tja het moet steeds sneller en vooral goedkoper. En het is beslist mijn smaak niet.

tothebeach:
Mooi huisje, waar staat deze in Wageningen? 't is niet die aan de Foulkesweg, of wel?
Ben benieuwd naar jouw resultaat.

Groet,
michel

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie