Wat zijn we aan het bouwen? > Trams en smalspoor

Een goederenwagen in LGB

(1/7) > >>

Scratchbuilt:
De Curio heeft weer een pak karton uitgesneden.

Ik wilde aanvankelijk het OG postrijtuig in LGB maken. Maar dat zou een gevaarte van 30 cm worden. Later wil ik ook nog een personenwagen. De kleinste Beijnes van OG, de vijframer, zou dan uitkomen op dik 50 cm. Dat wordt me allemaal veuls te groot. Ik wil iets kleiners, kneuterigers. Daarom baseer ik mijn LGB goederenrijtuig qua afmetingen op de veewagen van OG. Maar dan in gesloten goederen uitvoering. Die zal er in het echt wellicht niet bestaan hebben, of misschien ook wel. Maar dat vind ik niet erg.




Scratchbuilt:






Echt werkende hornblocks gaat in karton wat ver. Aspotten komen er pas op als de wielen defintief geplaatst worden. Ik had liever een messing buisje gehad voor de assen maar die heb ik niet. Wel een plastic buisje met 3mm inwendig. Dan die maar, draait soepel genoeg en de assen hebben wat zijdelingse speling.

Lucien:
Prachtig wat je daar allemaal in karton maakt Albert. Ben benieuwd naar het resultaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Jack Black (NS1220):
Dat wordt mooi Albert  (y)


--- Citaat ---Ik wilde aanvankelijk het OG postrijtuig in LGB maken. Maar dat zou een gevaarte van 30 cm worden.
--- Einde van citaat ---
Zo'n lengte heb je al gauw in deze schaal  :D

Scratchbuilt:
Dat is zo. Veuls te groot.....  ;).  Dus deze wagen wordt wel 21 cm. Scheelt toch al gauw 9 cm. Lijkt weinig maar maakt wel verschil. De personenwagon die ik eerst wilde zou op 50 cm uitkomen. Maar zo'n Bijnes BC21 is eigenlijk een lompe rechthoekige bak met ramen. Ik wil iets sierlijkers, met gebogen zijwanden en open balkons. Wel op twee wielstellen maar geen 50 cm lang. Soort paardentram rijtuig die is aangepast voor achter de stoomtram.

Albert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie