Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Peco electrofrog kruising SLE 193

(1/3) > >>

BrightonBelle:
Beste mensen,

Ik loop als beginnende bouwer tegen het volgende probleem aan.
Bijgaande tekening geeft de situatie weer:



Wegens plaatsgebrek zit ik aan deze layout vast, i.p.v. een meer recht toe recht aan koppeling van mijn schaduwstation.
Nu wil ik het schaduwstation ook scheiden (booster) van de hoofdlijn.
Ik heb ook nog niet helemaal op mijn netvlies wat een Peco electrofrog kruising (SLE 193) voor aansluiting behoeft, heb het ding besteld maar is nog niet binnen. Ik neem eigenlijk aan dat de frog van deze kruising geschakeld wordt door de aangrenzende wissels? Maar hoe gaat dat dan als ik het schaduwstation op een booster zet? Waar moet dan de scheiding komen? Of heb ik hier stiekem nu een keerlus gecreƫerd (dacht van niet).
Meedenken over het aansluiten wordt zeer gewaardeerd!

met vriendelijke groet,

Gerard

Martin Hornis:

--- Citaat van: BrightonBelle op 30 juli 2019, 12:43:26 ---a) Ik heb ook nog niet helemaal op mijn netvlies wat een Peco electrofrog kruising (SLE 193) voor aansluiting behoeft, heb het ding besteld maar is nog niet binnen.
b) Ik neem eigenlijk aan dat de frog van deze kruising geschakeld wordt door de aangrenzende wissels?
c) Maar hoe gaat dat dan als ik het schaduwstation op een booster zet?
d) Waar moet dan de scheiding komen?
e) Of heb ik hier stiekem nu een keerlus gecreƫerd (dacht van niet).
--- Einde van citaat ---
a) en b) Geduld is een schone zaak. Als je die kruising binnen hebt, dan zit er vast een gebruiksaanwijzing bij.
c) en d) Links- en rechtsboven de kruising.
e) Nee.

Klaas Zondervan:
Even een paar vragen. Die twee pijlen boven de kruising, lopen die naar elkaar toe? Als dat zo is dan zit er in ieder geval geen keerlus in.
En de wissels in de hoofdlijn, welk Peco nummer is dat?
Ik ga er even op puzzelen hoe je dit op een nette manier oplost

Klaas Zondervan:

--- Citaat van: Martin Hornis op 30 juli 2019, 12:59:18 ---c) en d) Links- en rechtsboven de kruising.
--- Einde van citaat ---
Ik vermoed dat je tussen de kruising en de wissels scheidingen moet hebben. Maar zoals gezegd, ik ga er eerst even op puzzelen want dit is geen alledaagse situatie.

BrightonBelle:
Hallo Klaas (en Martin),

Het schaduwstation loopt idd rond, dus de pijlen gaan naar elkaar toe
De wissels zijn Peco electrofrog wissels SLE 195/196

Met dank voor het meedenken,

Met vr gr Gerard

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie