Vraag en antwoord > (Her)beginners

Geisoleerd puntstuk of niet? Ik twijfel.

(1/5) > >>

PietB:
Sinds enige tijd heb ik mijn Märklin spullen verkocht en ga dit najaar een schaal N baan bouwen.
Voor de rails heb ik Peco code 55 gekozen, een mooi spoor profiel en makkelijk door met flex te kunnen werken.
Echter op gebied van wissels ben ik een beetje het overzicht kwijt.
Wat is slimmer?
Een geisoleerd of een gepolariseerd puntstuk.
Ik reed digitaal (DCC) en wil dat blijven doen, maar is het verstandig om dat met geisoleerde puntstukken te gaan werken.

Wie heeft er een begrijpelijk verhaal, want de verhalen via Google van het internet maken het voor mij er niet simpeler op.

grt Piet.

Ronald Halma:
Er zijn voorstanders van beide...... zelf vind ik de geleidende puntstukken betrouwbaarder, als je ze bedraad volgens de site van Alan Gartner (wiring for dcc) kan er feitelijk niets mis gaan. Mocht je dat niet willen zijn de geïsoleerde puntstukken ook prima, hooguit de wat moeilijkere locs en korte locs die er problemen mee kunnen hebben.

Je hebt altijd nog de power packs bij sommige decoders, met die in je locs heb je feitelijk helemaal geen probleem meer :)

Martin Domburg:
Absoluut de geleidende. Wel met een servos en relais aansturen. Dan heb je de meeste plezier ervan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

PietB:

--- Citaat van: Ronald Halma op 24 juli 2019, 18:12:12 ---Je hebt altijd nog de power packs bij sommige decoders, met die in je locs heb je feitelijk helemaal geen probleem meer :)

--- Einde van citaat ---
Een powerpack in een N-locje? Zijn die er dan?

Martin Domburg:
Ja, dat noemen we een LocBuffer :)


https://in05.hostcontrol.com/resources/510743ee26f0d6/802a7091cf/file-object/Handleiding%20LocBuffer%20V2.pdf


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie