Wat zijn we aan het bouwen? > Al het andere!

Hoe gebouwde huisjes etc verzenden

(1/6) > >>

adribergman:
Ik ben van plan om een gedeelte van mijn gebouwde bouwpakketten (Kibri/Faller etc) te verkopen, omdat ik deze niet voor mijn nieuwe modelbaan ga gebruiken.
Nu zie ik hier en daar gebouwde pakketten te koop die ook verzonden kunnen worden. Gezien de kwetsbaarheid vraag ik mij af hoe deze dan verzonden worden, zodat deze toch nog heel aankomen bij de geadresseerde.
Wie heeft voor mij tips en/of ervaring?

Pauldg:
Vraagje vooraf: is er überhaupt een markt voor reeds gebouwde scenery? Overtollige bouwpakketten zeker, maar komen de mensen voor gebouwde huisjes hun bed uit? Het is een oprechte vraag, want ik weet het antwoord echt niet.

Goed verpakken is een kwestie van verschotten; vulling in een doosje, die weer als geheel in een gevulde doos etc. Op die manier kan je zelfs perkamenten origami versturen zonder risico.

Mvg, Paul

Bjor:
Verpakken in een stevig doosje en ruimte rondom opvullen met luchtig verfrommelde kranten, af - als je dat hebt - bubbeltjesplastic, piepschuim worstjes, van die mais zetmeel wormpjes, luchtzakjes. Kortom het materiaal dat je vindt in pakketten van de grotere webshops. Ik heb er altijd een voorraadje van in huis.

Er wordt met pakketjes gesmeten tijdens de verwerking, maar het kan geen kwaad er "Breekbaar" op te zetten/.

Ben

nkob:
ik koop regelmatig gebouwde  huisjes ,N SPOOR
1 ze zijn goedkoper  dan bouwpakketten
2 ik vervuil ,geef ze een andere tint ,verbouw ze
3 dat durf  ik eerder dan met een peperduur bouwpakketje
4 ik kom bij de gebouwde huisjes  soms heel oude huisjes tegen die niet te krijgen zijn
Vervoer /verzending
ik koop ze bijna altijd bij de HUISJES MAKELAAR
methode  die door hem wordt gebruikt
stevige doos,Met lucht gevuld bobbel folie /een berg van een soort kleine opvulcorcunocos
krantenpapier en de huisjesetc zo indelen dat er geen frictie is .
Ter illustratie
ze worden via  post nl /dhl in nederland vervoerd
dan ruim 3500km samen met een gevarieerde  collectie van andere dozen vervoerd over  asfalt wegen, piste keien,weggetjes
 ferryboot en diverse malen in en uitgeladen waarbij de douane niet altijd even zachtzinnig zn werk doet
Tot dusver niets  kapot gegaan .
adri schaal N ??
en er is een markt voor !!
groet kees



Ronald Halma:
3500 kilometer??? Waar komen die vandaan dan?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie