Doel:€250.00
Donaties:€157.50

Per saldo:€-92.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 30-06-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Falkenheim door ArjanB
Vandaag om 04:15:21
Modeltrein Express eigen productie (inmiddels bekend) door Wilma1970
Vandaag om 02:21:13
Bouw NS 532 spoor 1 door roadster36
Vandaag om 01:43:04
Roco VAM oranje/groen welke RAL door ingenium
Vandaag om 00:53:19
beveiliging bovenleidingstraject door Patrick Smout
Vandaag om 00:49:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:13:29
Reichsbahn, periode 2e wereldoorlog door AndréDev
Vandaag om 00:02:38
Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing door AndréDev
11 juli 2020, 23:59:06
Lima 1042 060-2, 208191L DC H0, OBB, tandwielen gebroken door ron.kraaijkamp
11 juli 2020, 23:58:33
Bouwen van modellen bestaande uit gips door Wim Vink
11 juli 2020, 23:58:16
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door AndréDev
11 juli 2020, 23:49:30
Projekt 083-338 door mwdb
11 juli 2020, 23:40:59
Rollenbank zelf bouwen met 3D-geprinte materialen door Erik Baas
11 juli 2020, 23:39:34
Multimaus wijzigen cv’s lukt niet door ron.kraaijkamp
11 juli 2020, 23:38:18
Raadplaatje door Erik Baas
11 juli 2020, 23:36:03
Bemo De 2/2 151 wil digitaal niet (meer) rijden, analoog wel. door Silvolde
11 juli 2020, 23:30:24
Knooppunt aan de Twentelijn door 1200blauw
11 juli 2020, 23:21:30
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
11 juli 2020, 22:55:31
Onshape cursus door Hans van de Burgt
11 juli 2020, 22:41:51
Onze Deutsche Reichsbahn 1920-1945 (ook 2e wereldoorlog) door 44
11 juli 2020, 22:41:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
11 juli 2020, 22:38:55
NS Stoomverwarmingswagen door Hans van de Burgt
11 juli 2020, 22:33:54
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Nulspul
11 juli 2020, 22:10:20
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
11 juli 2020, 22:07:27
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door Dave.......
11 juli 2020, 21:51:28
Brandende trein door het Kinzigtal (Zwarte Woud) door Floris Dilz
11 juli 2020, 21:37:12
Reclame-, Stations-, naamborden maken met Paint Shop Pro, maar verschalen? door Bahn-AG
11 juli 2020, 20:59:14
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door Tulpendaal
11 juli 2020, 20:39:15
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Kronefan
11 juli 2020, 20:20:12
Treinbaan bouwen in een koffer door bask185
11 juli 2020, 20:07:27
  

Auteur Topic: NS 2264 van het NSM  (gelezen 3576 keer)

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2572
    • Flickr
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #15 Gepost op: 21 augustus 2019, 14:55:27 »
Trouwens, ik heb de afgelopen zomervakantie onder de parasol in de Franse zon weer veel plezier beleefd aan je 2200/2400 boek  :) (y) Ik haal het eens in de zoveel tijd uit de bieb omdat ik achter het net had gevist, het was snel uitverkocht. Mocht er een herdruk komen, dan sta ik vooraan om er één te bestellen  :)

Helaas is er vanuit de uitgever geen interesse in ondanks het razendsnel uitverkopen, tenminste dat is de indruk die ik inmiddels heb
Ondertussen heb ik inmiddels veel van de (digitale) bestanden toch niet meer omdat het onderhand wel eens tijd werd dat er wat opgeruimd werd, dus de kans dat..... is klein

Overigens over de motoren: deze werden nogal eens gewisseld omdat motorrevisies niet synchroon liepen met cascorevisies, dus de kans dat een loc zijn originele dieselmotor heeft behouden is eveneens klein....
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2019, 14:57:15 door Sicco Dierdorp »
Gij zult enkel prijzen! Denk niet, volg slechts!

PlanE

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:49:56 »
De motor van de 2328 zit nu in de 2225.

PlanE

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:58:15 »
Helaas is er vanuit de uitgever geen interesse in ondanks het razendsnel uitverkopen, tenminste dat is de indruk die ik inmiddels heb
Ondertussen heb ik inmiddels veel van de (digitale) bestanden toch niet meer omdat het onderhand wel eens tijd werd dat er wat opgeruimd werd, dus de kans dat..... is klein

Overigens over de motoren: deze werden nogal eens gewisseld omdat motorrevisies niet synchroon liepen met cascorevisies, dus de kans dat een loc zijn originele dieselmotor heeft behouden is eveneens klein....

Ik heb het boek destijds niet gekocht omdat ik net in die periode een heel dik boek over de 2400-serie had gekocht. Achteraf heb ik toch spijt dat ik dit boek ook niet gekocht heb... Met name vanwege de uitvoerige beschrijving van de 2200/2300-serie... Had ik maar...

Zelf ben ik ook auteur... Ik heb samen met iemand twee boeken in eigen beheer (via een stichting) uitgegeven. Mijn ervaring is juist dat een herdruk juist niet interessant is, omdat bepaalde onderwerpen vrij specifiek zijn (dus er is een selecte groep geïnteresseerden) en de detailhandel daardoor weinig interesse heeft.

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2019, 21:55:45 »
Bij de 2301-2340 is de dieselmotor wel degelijk gebouwd door Schneider zelf*, maar de 2341-2350 hadden een motor die door Stork is aangeleverd en in Frankrijk ingebouwd.


*weet iemand trouwens of er ook "SCHNEIDER-SUPERIOR" op die motoren stond, zoals er "STORK-SUPERIOR" te lezen was op de motoren van de 2201-2300 en 2341-2350?
Ik heb daar nooit een afbeelding van gezien.



De motoren uit Frankrijk hadden alleen Superior op de deksels staan....

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 104
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #19 Gepost op: 22 augustus 2019, 13:44:17 »
Ha dank je wel! Leuk om te weten!

Het mag misschien een klein detail zijn, maar ik vind dat soort kleine verschillen nu juist aardig.
Uit het boek van Sicco Dierdorp en Davy Beumer heb ik bijvoorbeeld ook geleerd dat de nummerplaten van de Franse locs licht afweken, er werd een ander lettertype gebruikt.

De 2200 is altijd al mijn favoriete loc geweest. Ik zag ze vroeger, toen ik nog een klein ventje was en in de struiken langs het spoortalud van de IJmuidenlijn speelde, vaak van heel dichtbij voorbij bulderen met vistreinen en was eigenlijk een beetje bang van die enorme donkere gevaartes - ze waren toen nog meestal roodbruin. De treinen kwamen op hooguit drie, vier meter afstand voorbij, maar er zat een prikkeldraadhek tussen. Vaak hoorde je ze al loeien voordat je ze in de verte de hoek om zag komen. Eén keer stond er eentje vlak voor mijn neus stil, volgens mij omdat er aan de verderop gelegen overweg werd gewerkt, en ik probeerde de voor mij toen onbegrijpelijke maar intrigerende teksten op de fabrieksplaat te lezen. Ik weet nu dat daar Société des Forges et Ateliers du Creusot - Usines Schneider moet hebben gestaan. Sindsdien ben ik altijd wat geïntrigeerd geweest door deze subserie.

Wie in model zijn bruine Piko of Roco 2200 omnummert naar een nummer boven de 2300 moet er, als hij het helemaal goed wil doen, dus ook rekening mee houden dat de fabrieksplaat van een Schneider-loc een andere vorm had (kleiner en veel minder langwerpig) en lager geplaatst was dan de Heemaf-Stork-Allan plaat op de Nederlandse locs.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2019, 13:46:49 door Vislijn »