Wat zijn we aan het bouwen? > Materieel

Br 03 204 DRG met halve stroomlijnbekleding.

(1/8) > >>

puntenglijder:
Vele van jullie zullen het al hebben gehoord.

De 03 204, deze dame is voorzien geweest met een halve stroomlijn bekleding.
De dame is gebouwd door Borsig in Berlijn en in 1936 nam de Reichs Bahn haar over.

Eerst maar eens wat beeld materiaal, een foto zegt soms meer dan 1000 woorden. ;D

Br 03 204 by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 204. by Kees Borgers, on Flickr

De dame op de foto is gemaakt door Micro Metakit, zij is dan ook in grote lijnen mijn voorbeeld.

Vooral de bekleding aan de zijkanten word een uitdaging om te gaan maken.

Later meer,

Kees.

puntenglijder:
Om dit project te realiseren heb ik vorige week in Houten een 01 gekocht met grote loop wielen aan de voorzijde.

Deze hebben een maat van 1 meter in het echt, de ketel en appendage's komen bij Weinert vandaan.
De ombouw set hier voor had ik vorige maand al gekocht op Ebay en heeft het nr 4018.

Deze set bevat een 03 met terug gezetten pompen in de loopplaat.

De dame die dus het slachtoffer is voor de ombouw.

Br 03 205 DRG ombouw lok 01 Roco by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 205 DRG ombouw lok 01 Roco by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 205 DRG ombouw lok 01 Roco by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 205 DRG ombouw lok 01 Roco by Kees Borgers, on Flickr

Het lok huis van deze dame is de juist, de ringen om de ramen aan de voorzijde zitten ook op de 03.
Wat ook opvalt zijn de fijne drijf wielen met RP 25, natuurlijk zitten ook op deze dame de verkeerde cilinders, dus ook maar even besteld bij Roco.

Later meer,

Kees.

ex44:
Die ik m'n uiterste best om een museumversie 01 180 om te bouwen tot de Hannoveraner 01 104, koopt hij een Roco 01 104 om die om te bouwen naar een lok BR 03...  :-\

Vergeet de Kolbenstangenschutzrohre niet...

puntenglijder:
Sorry 44.

Hier het Roco nr, misschien heb je er wat aan. 63210

Maar ze gaat toch echt voor de slacht. ;D
Onder tussen ben ik er ook achter dat er nog zo een dame is geweest en wel haar iets jongere zus, de 03 205.

Binnen kort meer in dit theater.

Kees.

puntenglijder:
Onder tussen is de 01 gestript en is er begonnen met de bouw van de nieuwe ketel voor haar.

De ketel komt bij Weinert vandaan, toch heb ik er 2 avonden aan moeten werken om de delen goed passend te krijgen.
Er zit aan de zijkant van de ketel ook nog een giet gal, deze moet je er ook nog even afhalen. ::)
Het resultaat mag er zijn.  ;D

Br 03 204 drg by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 204 drg by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 204 drg by Kees Borgers, on Flickr

De ketel bestaat uit 5 delen, de rookkamer, de ketel zelf en de vuurkist ( 3 delen).

Later meer.

Kees.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie