Vraag en antwoord > Digitaal

Artitec NS 1300 veroorzaakt kortsluiting in Digikeijs keerlusmodule DR5013

(1/6) > >>

Waalspoor:
Ik heb een Digikeijs keerlusmodule DR5013 in mijn baan (met een witte Z21 regelaar) opgenomen die na wat gepuzzel goed werkt met diverse locjes van Roco en Piko, maar zodra mijn Artitec NS 1300 het geïsoleerde keerlusbaanvak binnenrijdt gaat de 5013 in kortsluiting, d.w.z. de keerlus poolt niet om, de loc stopt en de rode led op de 5013 gaat branden.
Wie weet een oplossing?
Met spoorse groeten,
Bas.

Wil uit ZO drenthe:
Hoelang is je geïsoleerde keerlus baanvak?
De NS1300 is de langste locomotief van de NS.
Als het geïsoleerde keerlus baanvak korter is als de  locomotief, dan staan er stroom afnemende wielen er buiten en dat begrijpt de DR5013 niet, denk ik.
Maak het geïsoleerde keerlus baanvak groter (70 a 80 cm.) om hetzelfde probleem met treinstellen te voorkomen. Plan V bijvoorbeeld.

Groetjes
Wil

Waalspoor:
Hallo Wil,
Het geïsoleerde deel is ongeveer 1,5 lang, dus dat kan niet de oorzaak zijn. De kortsluiting ontstaat ook als ik de 1300 met de hand op de keerlus zet..
Het lijkt erop dat de 5013 te gevoelig is voor de loc, maar er zit geen potmeter op om de gevoeligheid in te stellen, en in de software zie ik ook niets wat op een gevoeligheid voor de stroomafname lijkt..
Groetjes,
Bas.

heuvelbaan:
1,5 lang? centimeters, meters of kilometers?  ???

Maar je geeft aan dat je de loc in de keerlus zet?
Heb je al geprobeerd er normaal doorheen te rijden?

Ken de werking van de DR5013 niet, maar mijn keerlus module heeft een begin, een midden en een eind sectie.
Als ik zomaar een loc in het midden zet heb ik ook soms kortsluiting.
Terwijl als ik met de loc de keerlus normaal inrij er niks aan de hand is.

Groet Marco

Waalspoor:
Hoi Marco,
De m was weggevalle, ik bedoel 1,5 meter.
Als de loc de keerlus binnenrijdt dan gaat op de 5013 de rode kortsluitled branden.
Groetjes,
Bas.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie