Wat zijn we aan het bouwen? > Interessegroepen (IG's)

V-IRM in 1:45

(1/15) > >>

Mitchell:
Op dit moment staat de 1:450 baan op een laag pitje en staat schaal 1:45 op een iets hoger pitje.

2 weken geleden een desktop 3D printer aangeschaft, het kriebelde toch om groot te kunnen printen tegen een schappelijke prijs.
Meteen begonnen met printen van een V-IRM die ik heb opgeschaald van mijn 1:160 versie.

Zie hier het eerste resultaat (geprint in 8 stukken):

De wazige foto zorgt ervoor dat de naden niet heel goed zichtbaar zijn, maar die zitten er helaas wel.
Met een beetje plamuur op de naden en blijven schuren hoop ik ze ook in het echie minder duidelijk te laten opvallen.

En ondertussen print ik verder aan de 2e bak:


martijn v m:
Wow gaaf.

V-IRM 6.  ;D

edwin1974:
Dat ziet er mooi uit Mitchell
andere optie koppen printen en de rest uit styreen plaat waarbij aan de kop een randje van bv 5 mm zit waar de zijwanden aan gelijmd kunnen worden Tis maar een ideetje

Mitchell:
Haha, nee dit wordt een 4tje, maar in de toekomst kan ik altijd nog een tweetal bakken erbij printen  (y)

Edwin, klopt, styreen is inderdaad een optie maar betekent wel weer extra werk en leverancier zoeken.
Juist om die reden heb ik een kleine 3D printer gekocht, zodat ik de gehele bak kan printen.

Overigens heb ik van de meeste Nederlandse treinen al een kop geprint via Shapeways in deze schaal  (y)

Sven:
Misschien moet je de naden precies op de rand van een raam laten vallen, ipv tussen de ramen. Heb je al minder zichtbare naden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie