Doel:€250.00
Donaties:€150.00

Per saldo:€-100.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 02-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Rushbrook" een BMB branchline module door Jeronimos
Vandaag om 17:05:29
Digitaal maken Roco 43450 door Herb73
Vandaag om 17:02:57
Train-o-Matic NEM652 02010218 vs 02010212 door henk
Vandaag om 16:53:53
Tape voor hele smalle belijning. Bestaat dat nog? door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:52:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 16:45:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 16:41:10
Eigen tekst en logo aanbrengen op containers door Bahn-AG
Vandaag om 16:39:15
Stekkertjes voor huisjesverlichting door Hasenwald
Vandaag om 16:16:10
wandvitrinekastjes door bellejt
Vandaag om 15:32:47
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 15:14:57
Marklin rolbrug hapert door Ronald Halma
Vandaag om 15:14:23
Nieuw boek Blauwe Brabanders door pullmanneke
Vandaag om 14:59:27
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:27:04
Bijzonder benzinestation door hervé
Vandaag om 13:37:53
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Bahn-AG
Vandaag om 13:36:50
Besto Tierfutter; een industriediorama in 1 door hervé
Vandaag om 13:08:52
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:17:00
De spoorhaven van Zuidbarge. door spoorijzer
Vandaag om 10:39:18
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 10:29:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:22:06
10de Modelspoor Expo 2024 (28 en 29 September te Wieze) door tothebeach
Vandaag om 10:01:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door cor_b
Vandaag om 09:28:49
Märklin K-rail probleempje door PkAlfisti
Vandaag om 09:27:21
Wenskaarten Beneluxforum. door Wim Vink
Vandaag om 09:05:45
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:33:04
Frans/Belgisch H0e baantje door spoorijzer
Vandaag om 08:26:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:23:11
Afmetingen sproeicabine op sproeitrein door De eerste Ivo
Vandaag om 08:19:24
Raadplaatje door Nullem
02 October 2024, 23:16:33
Doornvliet door Wim Vink
02 October 2024, 22:05:31
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 123130 keer)

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #345 Gepost op: 29 May 2023, 10:44:55 »
Deel 4
We vervolgen onze achtervolging van de NS-20 naar het volgende punt. Ik heb echter geen idee meer waar dat was. De kenners zullen de plek herkennen:





Wordt vervolgd.

Grüsse, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #346 Gepost op: 04 June 2023, 11:12:23 »
Deel 5: Emlichheim tijdens het wachten op de NS 20:





Komt 'ie van links of komt 'ie van rechts? Dass ist der Frage!
Wordt vervolgd.

Grusse, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #347 Gepost op: 04 June 2023, 12:23:39 »
Deel 4
We vervolgen onze achtervolging van de NS-20 naar het volgende punt. Ik heb echter geen idee meer waar dat was. De kenners zullen de plek herkennen:

Je stond waarschijnlijk aan de Strootdiek in Neuenhaus. De Kameel rijdt langs de Nordhorner Strasse Neuenhaus binnen.
Leuke fotoserie!

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 72
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #348 Gepost op: 11 June 2023, 20:01:37 »
Dit bericht stond deze week op de website van de Ems-Vechte-Welle. Geen concrete dingen, maar wel een teken dat de heropening van het personenvervoer naar Coevorden gaat komen. De vraag is alleen wanneer. Hier het bericht:


Lenkungskreis benennt konkrete Bahnstrecken für mögliche Reaktivierung: Verbindung Neuenhaus – Coevorden dabei

    By Wiebke Pollmann
    Juni 6, 2023
    09:23
    Grafschaft Bentheim, Neuenhaus, Schlagzeilen   

Der “Parlamentarische Lenkungskreis Streckenreaktivierung” hat konkrete Bahnstrecken und Streckenabschnitte für eine mögliche Reaktivierung im Schienenpersonennahverkehr benannt. Wie das Niedersächsische Ministerium für Wirtschaft, Verkehr, Bauen und Digitalisierung bekannt gegeben hat, gehört die Verbindung Neuenhaus – Coevorden zu diesen Strecken. Das Land setze sich mit Nachdruck dafür ein, dass diese Streckenreaktivierung neben einigen anderen kurz vor der Umsetzung stehenden Projekten so schnell wie möglich realisiert werde. Der Landesnahverkehrsgesellschaft waren nach einem Aufruf des niedersächsischen Verkehrsministeriums im April zahlreiche Strecken für eine mögliche Reaktivierung vorgeschlagen worden. Gemeinsam mit einigen Abschnitten, die in einem früheren Verfahren in die engere Auswahl gekommen sind, sollen die Strecken nun auf ihre Wirtschaftlichkeit untersucht werden.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 72
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #349 Gepost op: 11 June 2023, 20:05:08 »
R. v/d/ Hoven: Dankjewel voor de prachtige foto's uit Emlichheim! Zo zag het er ook uit toen ik in de jaren 90 door toedoen van mijn oudoom (= een paar steekpenningen van hem) samen met hem op de D24 naar Coevorden mee mocht rijden. En ook een keer met de olietrein naar Osterwald. Alleen de stationsklok was er toen niet meer. Wanneer ze die hebben weggehaald (en waar ze is gebleven) is mij niet bekend.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 72
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #350 Gepost op: 12 June 2023, 10:56:25 »
Ondertussen gaan de voorbereidingen op de heropening van het personenvervoer verder, oftewel: men werkt eraan om de meeste overwegen actief te beveiligen (en anders: te verwijderen). Hier drie overwegen die Hans nog niet heeft getoont. Ze bevinden zich allemaal bij de gehuchten Volzel en Vorwald: tussen Emlichheim en Laar.


Overweg "Hinter der Bahn". Het oude "Andreaskreuz" rechts bij de overweg moet nog worden opgeruimt.


Overweg "Volzeler Feldweg"


Overweg "Volzeler Grenzweg". Deze overweg had al "stoplichten", maar die zijn dus vernieuwd. Volgens mij heeft dat (net als de ene overweg in Esche) ermee te maken dat de beveiligde overwegen dicht op elkaar zitten en aan elkaar zijn gekoppelt (ik heb daarover ergens een keer iets op een ander forum gelezen). Rechts zien we het oude stationsgebouw van station "Vorwald". Al lang een woonhuis.

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #351 Gepost op: 17 June 2023, 11:59:31 »
Deel 6 Emlichheim mét Kameel:



Uiteraard kwam hij van rechts.


Meegedraaid





Dit waren de laatste beelden van de NS 20 langs de lijn in het Grafschaft. De volgende plaatjes zijn in Nederland gemaakt.
Grüsse, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12347
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #352 Gepost op: 23 June 2023, 19:49:52 »
Bentheimer Eisenbahn AG ontvangt veiligheidscertificaat van het Spoorwegbureau van de Europese Unie (ERA)



Bentheimer Eisenbahn AG heeft een nieuw veiligheidscertificaat verkregen voor de spoorwegactiviteiten in Duitsland en voor het grensstation Coevorden in Nederland, dat de komende vijf jaar geldig is.
Veiligheid is een topprioriteit in het spoorvervoer. Voorwaarde om als spoorwegonderneming überhaupt een trein in beweging te mogen zetten, is het zogenaamde "uniforme veiligheidscertificaat". De veiligheidscultuur in het bedrijf vormt de basis voor veilig spoorvervoer, omdat het de effecten van het veiligheidsmanagementsysteem versterkt en de effectiviteit en efficiëntie van veiligheidsmanagement verhoogt. De veiligheid mag niet in het gedrang komen in het geval van de verschillende bedrijfsdoelstellingen. Om dit doel te bereiken, wordt samenwerking altijd aangemoedigd om vertrouwen op te bouwen tussen organisaties en positief veiligheidsgedrag en -cultuur op alle gebieden te bevorderen.
De uitgebreide voorbereidingen voor certificering zijn begin 2021 gestart. De focus van het werk, waarvoor de medewerkers vele uren werk investeerden, was de omschakeling naar een procesgericht veiligheidsmanagementsysteem. "We hebben met succes het veiligheidscertificaat voor Duitsland en het grensstation van Coevorden voor de komende vijf jaar teruggewonnen", legt Gert Meenken, manager spoorwegoperaties en geautoriseerd ondertekenaar van Bentheimer Eisenbahn AG, uit.
Het veiligheidscertificaat is cruciaal voor de spoorwegexploitatie. Met het nieuwe veiligheidscertificaat certificeert het Spoorwegbureau van de Europese Unie dat Bentheimer Eisenbahn AG als veilige en betrouwbare partner in het spoorvervoer aan alle eisen en eisen voldoet.







« Laatst bewerkt op: 24 June 2023, 13:26:00 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #353 Gepost op: 24 June 2023, 10:49:12 »
Deel 7: de spoorbrug over het Coevorderkanaal te Coevorden.

Omdat we de Kameel absoluut op deze draaibrug wilden vastleggen, hebben we niet meer geprobeerd om hem nog ergens in Duitsland te fotograferen. We zijn meteen naar de brug gereden. Omdat we uiteraard te vroeg waren, hebben we eerst de brug in detail bekeken en vastgelegd:







Zoals te zien is, lag de brug al in de positie om een trein te laten passeren. Wij hebben die dag geen personeel gezien bij de brug. De brug lag 'normaal gesproken' in de geopende positie zodat de scheepvaart vrije doorgang had. In het volgende deel zien we de NS 20 de brug passeren, maar dat zal niet het laatste deel zijn...

Grüsse, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #354 Gepost op: 25 June 2023, 13:51:57 »
Deel 8: De brug wordt bereden

Kort nadat we onze inspectie van de brug hadden afgerond kwam er iets geels opdagen:


...en kon nog weer kort daarna de gewenste opname gemaakt worden:

In het volgende en laatste deel zien we de aankomst op station Coevorden en zien we ook nog een laatste opname van de BE.

Grüsse, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #355 Gepost op: 26 June 2023, 12:49:57 »
Deel 9 en slot: aankomst en rangeren te Coevorden

Tot slot van de reportage, beelden uit Coevorden en nog 1 blik op een BE-loc. Die stond er toen, altijd, in mijn herinnering ook als ik er was zonder de NS-20 te achtervolgen.








Bis später! Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12347
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #356 Gepost op: 26 June 2023, 13:34:15 »
Ja van Coevorden is ook niets tot heel weinig bewaard gebleven. Onherkenbaar veranderd. :-[
Kijk maar eens terug naar pagina 17!
« Laatst bewerkt op: 26 June 2023, 13:44:21 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12347
    • sleutelspoor
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #358 Gepost op: 26 June 2023, 21:40:09 »
Als ik met veel moeite eindelijk heb gevonden waar de BE zijn kaartjes on-line probeert te verkopen en ik dan op een mailinglijst moet komen te staan om dat Deutschlandticket te kopen en ik krijg helemaal geen mail.... Dan koop ik hem maar weer bij de grote broer. Jammer. Steun graag de kleintjes maar dan moet het wel werken.

Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
  • de hondsrug baan
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #359 Gepost op: 27 June 2023, 08:19:24 »
Hoi Raymond,

Dat is zijn fraaie foto's van de kameel op de sporen van de bentheimereisenbahn en natuurlijk in Coevorden, ik was er destijds ook en heb op het station van Coevorden aan de andere kant gestaan.

Op dat moment kwam er nog een IC 0 binnen vanuit de Zwolse kant. zal de dia's eens op zoeken en scannen .


mvgr Evert en Bas