Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loconet over TCP/IP door Falkenberg
Vandaag om 12:19:04
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:16:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Harryku
Vandaag om 12:07:18
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
Vandaag om 11:55:05
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 11:51:05
FS UIC-X wagens en hun varianten door 1200blauw
Vandaag om 11:38:41
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 11:21:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:20:00
NS/32 door FritsT
Vandaag om 11:08:41
Perronhoogte TP3 door Pauldg
Vandaag om 10:59:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 107869 keer)

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #285 Gepost op: 26 september 2022, 19:23:36 »
Rectificatie van mijn vorig bericht: de door Hans getoonde spoorwegovergang staat niet onder dekking van het inrijsein van station Esch.. Geen idee waarom ze deze overweg vernieuwd hebben: er stond een EBÜT vB beveiliging, en die hebben ze in het Bovengraafschap waar personenvervoer via het spoor is laten staan.



Bovenstaand de sinds korte tijd actief beveiligde overweg aan het Berger Feld. Deze overweg bevind zich in de buurt van degene die Hans heeft gefotografeerd.



Ook deze overweg aan de Ringstrasse is sinds korte tijd actief beveiligd en bevind zich eveneens in de buurt van de door Hans gefotografeerde overweg.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #286 Gepost op: 29 september 2022, 12:08:33 »
Nederland en Duitsland tekenen voor nieuwe internationale spoorverbinding


De ondertekenaars

Nederland en Duitsland werken samen aan de ontwikkeling van het spoor voor reizigers tussen Coevorden en Bad Bentheim. Op maandag 26 september zetten alle betrokken partijen een handtekening die de internationale samenwerking bekrachtigt.
Met deze intentieverklaring spreken alle partners gezamenlijk de ambitie uit om met de grensoverschrijdende spoorverbinding de internationale bereikbaarheid tussen Drenthe en Niedersachsen te verbeteren. De spoorverbinding tussen Coevorden en Bad Bentheim wordt gereactiveerd voor reizigersvervoer. Naast Vivianne Heijnen, staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, en Drenthe Nelleke Vedelaar, gedeputeerde van de provincie, zet ook ProRail-CEO John Voppen zijn handtekening. Aan Duitse zijde waren staatssecretaris voor Wirtschaft, Arbeit, Verkehr und Digitalisierung Dr. Berend Lindner, directeur van de Bentheimer Eisenbahn Joachim Berends en Landraad Michael Kiehl van het Grafshaft Bentheim aanwezig. De Nedersaksische Minister voor Financiën Reinhold Hilbers nam online deel aan de ondertekening. Bij de uitvoering van het project wordt ook intensief samengewerkt met de Nederlandse en Duitse gemeentes langs de lijn. John Voppen is blij met de internationale samenwerking en onderstreept ook het regionale belang: “Het spoor verbindt, ook over grenzen in de regio heen. Ik was vlak bij Coevorden over de grens in Duitsland. Daar ligt een bestaande goederenlijn, maar daar gaan we geld in steken zodat er ook reizigerstreinen gaan rijden. Wat mij betreft een sterk voorbeeld: investeren in bestaand spoor. Heel mooi voor de regio!”
Het spoor verbindt, ook over grenzen in de regio heen.
John Voppen CEO bij ProRail  De stad Coevorden is nu via een goederenspoorlijn verbonden met het Duitse spoorwegnet. Om dit spoor geschikt te maken voor reizigersvervoer zijn een aantal aanpassingen nodig. Zo bouwt ProRail een nieuw perron op station Coevorden. Ook passen we het spoor bij station Coevorden aan, zodat de trein van de Bentheimer Eisenbahn kan keren op het station. De Bentheimer Eisenbahn vernieuwt het spoor van Coevorden naar Neuenhaus. Komend jaar willen alle partijen de plannen verder uitwerken, zodat in 2023 een definitief realisatiebesluit genomen kan worden. De partijen streven er naar om eind 2025 één keer per uur een doorgaande trein op het internationale traject Coevorden-Bad Bentheim te laten rijden.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2022, 12:15:05 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #287 Gepost op: 01 oktober 2022, 15:34:37 »
Uit de zondagskrant van vandaag 2 oktober 2022




het blijft de gemoederen wel bezig houden  ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #288 Gepost op: 22 oktober 2022, 12:49:02 »




Het blijft de gemoederen en de politiek bezig houden!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #289 Gepost op: 29 oktober 2022, 14:22:36 »
Uit de nieuwsbrief 10/2022 van de Bentheimer Eisenbahn, gepost op 26-10-2022

De stad Coevorden is via een spoorlijn van de Bentheimbahn verbonden met het Duitse spoorwegnet. Momenteel wordt deze verbinding tussen Coevorden en Neuenhaus alleen gebruikt voor vrachtverkeer. Met deze intentieverklaring zetten het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de deelstaat Nedersaksen, het district Grafschaft Bentheim, Bentheimer Eisenbahn AG, ProRail B.V. en de provincie Drenthe zich in voor uitbreiding van deze spoorlijn voor personenvervoer. Het komende jaar willen de partijen de plannen samen verder uitwerken om in 2023 een definitief besluit te nemen over de uitvoering ervan. Partijen streven gezamenlijk naar een doorlopende uurtreinverbinding op het traject Coevorden-Neuenhaus-Bad Bentheim, dat deel uitmaakt van het spoortraject Emmen-Rheine, eind 2025. Dr. Michael Kiehl, district Grafschaft Bentheim: "Met de handtekening van vandaag zijn we veel dichter bij ons gemeenschappelijke doel om vanaf 2025 een directe en uurlijkse treinverbinding voor passagiersverkeer tussen Bad Bentheim en Coevorden te realiseren. Deze lijnreactivering is een belangrijke bouwsteen voor wat we nog voor ogen hebben, namelijk verdere verbeteringen op de as Groningen-Emmen-Rheine en de reactivering van de verbinding Bad Bentheim-Gronau." Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Vivianne Heijnen: Goede grensoverschrijdende ov-verbindingen zijn voor mij heel belangrijk. Ik kom zelf uit een grensregio en weet hoe waardevol het is om zonder problemen de grens over te kunnen reizen, niet alleen met de auto, maar ook met het openbaar vervoer. Het zorgt ervoor dat studenten makkelijk aan de andere kant van de grens kunnen studeren en dat je met het openbaar vervoer naar je werk kunt reizen als je in Nederland woont en in Duitsland werkt of andersom. Op die manier kan worden gezorgd voor meer samenwerking en verbindingen tussen grensregio's".



Deze nieuwe spoorverbinding voor personenvervoer zal bijdragen aan de versterking van de economie en de grensoverschrijdende mobiliteit in Zuidoost-Drenthe en het graafschap Bentheim in het westen van Nedersaksen. De spoorverbinding is een duurzaam en snel alternatief voor de auto en de bestaande busverbinding. Dit betekent ook een aanzienlijk tijdsvoordeel voor de reizigers. Zo is de besparing op de weg tussen de steden Emmen en Nordhorn 40 minuten ten opzichte van nu. Bad Bentheim heeft goede verbindingen van en naar treinen van en naar Osnabrück, Hannover en Berlijn. Dit zal het voor mensen aan beide zijden in de toekomst gemakkelijker maken om over de grens te werken en te studeren. Ook toeristen profiteren: In Nederland sluit de nieuwe verbinding aan op de Vechtdallijn. Het Vechtdal is een populaire bestemming voor wie op zoek is naar ontspanning.
Gedeputeerde Nelleke Vedelaar: "Deze verbinding gaat ons echt helpen om als regio nog meer te functioneren, zonder dat iemand de landsgrens als een obstakel hoeft te ervaren."

Staatssecretaris Dr. Berend Lindner: "Een uitbreiding van de verbinding met Coevorden was vanaf het begin de uitgesproken visie aan beide zijden van de grens, omdat het project deze landelijke maar groeiende regio verder zal versterken. Voor Nedersaksen is het een bijzondere zorg om de reactivering nauw te begeleiden. Want het proces is niet alleen een teken van een gegroeid Europa, maar ook een duidelijk statement voor duurzaam openbaar vervoer."

De uitvoering van het project omvat ook een intensieve samenwerking met de gemeenten langs de route: de gemeente Coevorden, de gemeente Emmen, de gezamenlijke gemeente Emlichheim, de gezamenlijke gemeente Neuenhaus, de gezamenlijke gemeente Schüttorf, de stad Nordhorn en de stad Bad Bentheim.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2022, 14:27:34 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #290 Gepost op: 08 november 2022, 18:18:24 »
Bentheimer Eisenbahn AG 8 novenber 2022




Op 26 en 27 november Opening, IN KERSTSFEER, van het Station NORDHORN. Voor deze datum zijn, volgens Bentheimer Eisenbahn, vele attracties gepland. nadere Info volgt.
Ik ben vandaag een kijkje bij station Nordhorn gaan nemen om mij persoonlijk op de hoogte te stellen of dat er na mijn laatste bezoek op 8 augustus grote vooruitgang is geboekt. Nu dat kan je wel zeggen. 


637 Voorzijde van het station met een zo goed als opruimt “umfeld”


638 de perron zijde


639 Dit word de nieuwe hoofdingang


640 De oostelijke zijvleugel waarin ondergebracht de nieuwe “Backbar” van bakkerij Arends


641 Spreekt voor zich zelf.


642 “Arends” is druk bezig met de inrichting van zijn Backbar


643 Voor de aanstaande opening van het Bahnhof heeft de tuinman nog genoeg te doen.


644 Als je denkt dat je een puik stukje gaaf werk afgeleverd heb, moet er zo nodig weer iemand de zaag in jou werk zetten. Daar kan je zo moe van worden....!


645 Het BE reisbureau, wat opereert onder de naam “Brentd”, heeft samen met het VGB domicilie gekozen in het andere deel van het pand. Zij zitten onder het onderkomen van de nieuwe treindienstleider.


646 De oude semi permanenten kantoorgebouwen worden in een rap tempo leeggehaald en snel afgevoerd.


647 Dat de kaart verkoop hier niet meer plaats vind, is volkomen duidelijk.


648 Maar welke "seitlicher eingang" bedoelen ze nu eigenlijk?


649 Kom daar maar eens in Nederland mee! Kan NS nog een hoop van leren!!


650 Er wordt nog druk aan de entree gewerkt. Moet voor de opening wel klaar zijn!
« Laatst bewerkt op: 08 november 2022, 22:54:54 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #291 Gepost op: 08 november 2022, 19:38:27 »
Ik ben gelijk even naar de Kukkerthaven gereden om te kijken hoe of dat het er daar voor stond. Ik zag dat ze druk waren met bestraten, een nieuw perron met wachthuisje  (wat gebouwd word uit het geraamte van een oude goederen wagen) aanleggen en de sporen ballasten. De oude umbauers bij de overweg worden er niet beter op.
































Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3725
  • de hondsrug baan
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #292 Gepost op: 09 november 2022, 07:50:58 »
hoi Hans fraaie foto's ,maar waar is dat precies Nordhorn ?



mvgr evert en Bas

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #293 Gepost op: 09 november 2022, 14:15:04 »
De drieassige umbauwers staan aan de Frierich-Ebertstrasse bij de overweg naar de Zeppelinstrasse. De museumloods naar voorbeeld van Laar, is te vinden aan de Hafenstrasse en dat is weer een zijstraat van de Zeppelinstrasse.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #294 Gepost op: 11 november 2022, 17:41:08 »
Op 26 en 27 november opent Station Nordhorn  eindelijk haar deuren. We willen de voorpret alvast met jullie delen en verloten hiertoe 10  jubileumpuzzel van 1.000 stukjes!
Het enige wat je hoeft te doen is onderstaande foto liken & reageren, en je abonneren op ons account. 🙂 veel succes! 🍀

*Door mee te doen verklaar je dat je naam gepubliceerd wordt bij winst. Deze wedstrijd staat niet in verband met Facebook en wordt op geen enkele manier gesponsord, ondersteund of georganiseerd door Facebook. De wedstrijd eindigt op 13.11.2021 om 23:59
#gewinnspiel #bentheimereisenbahn #jubiläum #verbindungenschaffen #puzzle #bahnhofnordhorn #eröffnung


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Online Online
  • Berichten: 7356
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #296 Gepost op: 15 november 2022, 22:10:04 »
Eric: ik las het ook als "waar ligt Nordhorn", hoor, en had bijna hetzelfde antwoord gegeven :)

Hans: gezien het filmpje hebben ze er prima hun best op gedaan op dat stationsgebouw! Leuk. Mooi resultaat.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #297 Gepost op: 17 november 2022, 18:03:57 »



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #298 Gepost op: 22 november 2022, 18:41:38 »



668 Niet vergeten, zaterdag is de officiële heropening van Station Nordhorn.
« Laatst bewerkt op: 26 november 2022, 12:24:21 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #299 Gepost op: 26 november 2022, 14:12:28 »
Ik ben vandaag in aller vroegte en dikke mist afgereist naar Nordhorn. Volgens alle publikaties  zou de hernieuwde opening van station “Nordhorn”vandaag de 26ste november om 11 uur plaats vinden. Ja dat is alleen voor het klootjesvolk. De Bobo’s hebben dat gisterenavond, onder het genot van een drankje en hapje, buiten ons gezichtsveld al gedaan. Hiervan helaas geen beelden kunnen maken.






667 Die Sonntagszeitung van 27 november 2022


668  Ook Nordhorn  gaat met zijn tijd mee. Elektrisch is voor de goed gelovigen onder ons, de toekomst.


669 Die Kindereisenbahn= Spielbahn = Bimmelbahn word voorzichtig afgeladen.


670 Duidelijke aanwijzing waar je moet zijn als je trein die je hebben wil, niet rijd!


671 In dat geval zal je je bij deze jongens(meisjes) moeten melden.


672 Nog meer vreemde tijdelijke wezens op het stationsplein gesignaleerd. Volgens de affiche van de BE kan je hier op je gemakkie en “droog”, een bakkie doen.


673 Dat de boel nog niet helemaal “Af” is, blijkt wel uit dit beeld. Hopelijk een tijdelijke oplossing?


674 Het gerenoveerde station vanaf de spoorzijde gezien.


675 De achter in/uitgang aan de perronzijde.


676 Het buitenterras van Bakkerij "Arends", waar je heel wat meer als alleen maar brood kan krijgen, aan de voorzijde van het stationsgebouw


677 en hier het terras aan de perronzijde. Het weer zal wat beter mee moeten werken om het hier vol te krijgen.


678 Dit was tot voor kort de plaats waar de tijdelijke containers van de BE hebben gestaan. Ziet er nu aanmerkelijk beter uit. Vroeger stond op deze plaats de BE Goederenloods


679 Bushaltes en busperrons van de diverse Grafschaftliche lijnen gezien vanaf de straatzijde. Alles is wel ruim opgezet.


680 De nieuw gebouwde Personen en/passanten overweg met waarschuwingslichten en slagbomen.


281 Ik heb het hier wel eens zonniger gezien. Het is Grijs en triestig weer. Het draagd niet bij tot een feestelijke stemming in het Nordhornse.


282 Nog een kleinstukje nostalgie. De heren op de foto lopen over de in de voormalige laad en losplaats gelegen weegbrug. Rechts van de weegbrug is nog een stukje straatspoor te zien wat zijn aansluiting had op het hoofdspoor recht tegenover het stations gebouw. Op de achtergrond een van de gebouwen van de voormalige textielfabriek van de NINO.


683 Onder de hoop ballast lagen de voormalige goederensporen naar o.a. de NEMO textielfabrieken. Gezien in de  richting van Bad Bentheim.


684 Er is altijd wat te doen op Bahnhof Nordhorn.


685 10.28 uur, de trein uit Bad Bentheim is gearriveerd, het wachten is op de tegentrein uit Neuenhaus.


686 Deze komt luttele minuten later op het andere spoor binnen.


687  Beide treinen halteren aan het perron. Links de trein naar Bad Bentheim, en recht die naar Neuenhaus (later misschien Coevorden/Emmen?)


688  De overweg is eenzijdig vrijgegeven


689 10.31 uur precies. Daar gaan ze……


690 Zien we allebei over een uurtje hier weer terug! (11.31 Ab)


691 Tijd om eens een kijkje binnen te nemen. Waar krijg je van daag de dag zo’n entree met rode loper?


692 Hier bij  “de Grafschaft” is men nog druk doende met de opbouw van de stand.


693 De glazen schuifdeuren van bakkerij “Arends” bleven tot precies 11 uur gesloten, ondanks de heerlijke geuren die door de gesloten deuren naar ons toekwamen.


694 De hoofdingang in Kerstsfeer.


695 Het is precies Elf uur, als de deuren bij Arends worden geopend.


696 Dit model zag ik tot mijn verrassing bij "reisbureau Brent" (ook onderdeel van de BE) staan. Helaas is het een pukkeltjespoor model van een voor mij verkeerd merk.


697 Inspectie van de Bimmelbahn door de PR juffrouw van de BE


698 Na een paar kleinigheden verholpen te hebben, een verkennings rondje door de stad gemaakt. Hierna kreeg het Bimmelbahntje de goedkeuring van de BE. Zij kon worden toegelaten tot het lijnennet van de stad Nordhorn


699 De Bimmelbahn heeft een vergunning voor  twee dagen en komt dan ook niet voor op het liniennetzplan van de gezamenlijke vervoersbedrijven.

« Laatst bewerkt op: 26 november 2022, 19:19:51 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.