Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-11-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door Eric B
Vandaag om 21:27:52
Containerdraagwagens door Link
Vandaag om 20:56:19
Ik loop vast door Sikko
Vandaag om 20:51:45
NS DE-5 en ELD5 op basis van Lima Mat'46. door Eelco Storm
Vandaag om 20:49:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Vink
Vandaag om 20:43:15
Ballast door wacco
Vandaag om 20:25:27
Märklin 2023, nieuws van de fabrikant. door henk
Vandaag om 20:15:29
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 20:15:26
Modeltorque motor tandwiel door Henk Veenstra
Vandaag om 20:15:15
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Huup
Vandaag om 20:11:58
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 20:03:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door edwin1974
Vandaag om 19:43:15
Modelbouw 1:1, de Blauwe Tram herleeft! door Besselspoor
Vandaag om 19:38:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:28:19
servo montage onder wissel door Marijn
Vandaag om 19:08:18
Doorzichtige beschermkap voor spoor-0 diorama door piksov
Vandaag om 18:54:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:59:03
Puntstuk polarisatie, zin of onzin? door 741230
Vandaag om 17:49:16
Artitec zandwagens door VAM65
Vandaag om 17:35:18
Athearn Genesis H0-G22527 door Lolke Bijlsma
Vandaag om 16:26:55
Sankt Georgen. door puntenglijder
Vandaag om 16:17:33
DR4024 overweg aansturing door Bert_Apd
Vandaag om 16:01:42
Pakken licht en middelzwaar plaatstaal door jandcargo
Vandaag om 15:53:18
Voorbereiding bouw en bouwsels N baan Swalbenburg, 2,80 mtr x ,60 cm. door NS264
Vandaag om 15:53:10
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS1220
Vandaag om 15:49:19
8-pins decoder voor Athearn Genesis H0-G22527 door bellejt
Vandaag om 15:41:50
Licenties nodig voor modeltreinen? door wke
Vandaag om 14:46:51
Waar zou je een 3D printpen voor kunnen gebruiken? door HuubvG
Vandaag om 13:51:52
Fotowedstrijd: Winter (1:1 en model door elkaar) door bollen neus
Vandaag om 12:46:32
Raspberry Railways door Rasp
Vandaag om 12:40:41
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 78470 keer)

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #285 Gepost op: 26 september 2022, 19:23:36 »
Rectificatie van mijn vorig bericht: de door Hans getoonde spoorwegovergang staat niet onder dekking van het inrijsein van station Esch.. Geen idee waarom ze deze overweg vernieuwd hebben: er stond een EBÜT vB beveiliging, en die hebben ze in het Bovengraafschap waar personenvervoer via het spoor is laten staan.



Bovenstaand de sinds korte tijd actief beveiligde overweg aan het Berger Feld. Deze overweg bevind zich in de buurt van degene die Hans heeft gefotografeerd.



Ook deze overweg aan de Ringstrasse is sinds korte tijd actief beveiligd en bevind zich eveneens in de buurt van de door Hans gefotografeerde overweg.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11820
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #286 Gepost op: 29 september 2022, 12:08:33 »
Nederland en Duitsland tekenen voor nieuwe internationale spoorverbinding


De ondertekenaars

Nederland en Duitsland werken samen aan de ontwikkeling van het spoor voor reizigers tussen Coevorden en Bad Bentheim. Op maandag 26 september zetten alle betrokken partijen een handtekening die de internationale samenwerking bekrachtigt.
Met deze intentieverklaring spreken alle partners gezamenlijk de ambitie uit om met de grensoverschrijdende spoorverbinding de internationale bereikbaarheid tussen Drenthe en Niedersachsen te verbeteren. De spoorverbinding tussen Coevorden en Bad Bentheim wordt gereactiveerd voor reizigersvervoer. Naast Vivianne Heijnen, staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, en Drenthe Nelleke Vedelaar, gedeputeerde van de provincie, zet ook ProRail-CEO John Voppen zijn handtekening. Aan Duitse zijde waren staatssecretaris voor Wirtschaft, Arbeit, Verkehr und Digitalisierung Dr. Berend Lindner, directeur van de Bentheimer Eisenbahn Joachim Berends en Landraad Michael Kiehl van het Grafshaft Bentheim aanwezig. De Nedersaksische Minister voor Financiën Reinhold Hilbers nam online deel aan de ondertekening. Bij de uitvoering van het project wordt ook intensief samengewerkt met de Nederlandse en Duitse gemeentes langs de lijn. John Voppen is blij met de internationale samenwerking en onderstreept ook het regionale belang: “Het spoor verbindt, ook over grenzen in de regio heen. Ik was vlak bij Coevorden over de grens in Duitsland. Daar ligt een bestaande goederenlijn, maar daar gaan we geld in steken zodat er ook reizigerstreinen gaan rijden. Wat mij betreft een sterk voorbeeld: investeren in bestaand spoor. Heel mooi voor de regio!”
Het spoor verbindt, ook over grenzen in de regio heen.
John Voppen CEO bij ProRail  De stad Coevorden is nu via een goederenspoorlijn verbonden met het Duitse spoorwegnet. Om dit spoor geschikt te maken voor reizigersvervoer zijn een aantal aanpassingen nodig. Zo bouwt ProRail een nieuw perron op station Coevorden. Ook passen we het spoor bij station Coevorden aan, zodat de trein van de Bentheimer Eisenbahn kan keren op het station. De Bentheimer Eisenbahn vernieuwt het spoor van Coevorden naar Neuenhaus. Komend jaar willen alle partijen de plannen verder uitwerken, zodat in 2023 een definitief realisatiebesluit genomen kan worden. De partijen streven er naar om eind 2025 één keer per uur een doorgaande trein op het internationale traject Coevorden-Bad Bentheim te laten rijden.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2022, 12:15:05 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11820
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #287 Gepost op: 01 oktober 2022, 15:34:37 »
Uit de zondagskrant van vandaag 2 oktober 2022




het blijft de gemoederen wel bezig houden  ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
  • is met treintjes aan het spelen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #288 Gepost op: 05 oktober 2022, 19:29:29 »
ook hier stond het  gisteren in een regionale krant (emmercourant)over de plannen en een week eerder op de app van RTV Drenthe.

goed nieuws zou ik zeggen , Bas en ik zijn in de 9 euro actie tijd op gestapt in Neuenhaus , en deze trein  zat propvol zowel heen als terug.


dus straks vanaf Emmen naar Bentheim of verder met een overstap in Coevorden.


mvgr Evert en Bas

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11820
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #289 Gepost op: 22 oktober 2022, 12:49:02 »




Het blijft de gemoederen en de politiek bezig houden!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11820
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #290 Gepost op: 29 oktober 2022, 14:22:36 »
Uit de nieuwsbrief 10/2022 van de Bentheimer Eisenbahn, gepost op 26-10-2022

De stad Coevorden is via een spoorlijn van de Bentheimbahn verbonden met het Duitse spoorwegnet. Momenteel wordt deze verbinding tussen Coevorden en Neuenhaus alleen gebruikt voor vrachtverkeer. Met deze intentieverklaring zetten het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de deelstaat Nedersaksen, het district Grafschaft Bentheim, Bentheimer Eisenbahn AG, ProRail B.V. en de provincie Drenthe zich in voor uitbreiding van deze spoorlijn voor personenvervoer. Het komende jaar willen de partijen de plannen samen verder uitwerken om in 2023 een definitief besluit te nemen over de uitvoering ervan. Partijen streven gezamenlijk naar een doorlopende uurtreinverbinding op het traject Coevorden-Neuenhaus-Bad Bentheim, dat deel uitmaakt van het spoortraject Emmen-Rheine, eind 2025. Dr. Michael Kiehl, district Grafschaft Bentheim: "Met de handtekening van vandaag zijn we veel dichter bij ons gemeenschappelijke doel om vanaf 2025 een directe en uurlijkse treinverbinding voor passagiersverkeer tussen Bad Bentheim en Coevorden te realiseren. Deze lijnreactivering is een belangrijke bouwsteen voor wat we nog voor ogen hebben, namelijk verdere verbeteringen op de as Groningen-Emmen-Rheine en de reactivering van de verbinding Bad Bentheim-Gronau." Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Vivianne Heijnen: Goede grensoverschrijdende ov-verbindingen zijn voor mij heel belangrijk. Ik kom zelf uit een grensregio en weet hoe waardevol het is om zonder problemen de grens over te kunnen reizen, niet alleen met de auto, maar ook met het openbaar vervoer. Het zorgt ervoor dat studenten makkelijk aan de andere kant van de grens kunnen studeren en dat je met het openbaar vervoer naar je werk kunt reizen als je in Nederland woont en in Duitsland werkt of andersom. Op die manier kan worden gezorgd voor meer samenwerking en verbindingen tussen grensregio's".



Deze nieuwe spoorverbinding voor personenvervoer zal bijdragen aan de versterking van de economie en de grensoverschrijdende mobiliteit in Zuidoost-Drenthe en het graafschap Bentheim in het westen van Nedersaksen. De spoorverbinding is een duurzaam en snel alternatief voor de auto en de bestaande busverbinding. Dit betekent ook een aanzienlijk tijdsvoordeel voor de reizigers. Zo is de besparing op de weg tussen de steden Emmen en Nordhorn 40 minuten ten opzichte van nu. Bad Bentheim heeft goede verbindingen van en naar treinen van en naar Osnabrück, Hannover en Berlijn. Dit zal het voor mensen aan beide zijden in de toekomst gemakkelijker maken om over de grens te werken en te studeren. Ook toeristen profiteren: In Nederland sluit de nieuwe verbinding aan op de Vechtdallijn. Het Vechtdal is een populaire bestemming voor wie op zoek is naar ontspanning.
Gedeputeerde Nelleke Vedelaar: "Deze verbinding gaat ons echt helpen om als regio nog meer te functioneren, zonder dat iemand de landsgrens als een obstakel hoeft te ervaren."

Staatssecretaris Dr. Berend Lindner: "Een uitbreiding van de verbinding met Coevorden was vanaf het begin de uitgesproken visie aan beide zijden van de grens, omdat het project deze landelijke maar groeiende regio verder zal versterken. Voor Nedersaksen is het een bijzondere zorg om de reactivering nauw te begeleiden. Want het proces is niet alleen een teken van een gegroeid Europa, maar ook een duidelijk statement voor duurzaam openbaar vervoer."

De uitvoering van het project omvat ook een intensieve samenwerking met de gemeenten langs de route: de gemeente Coevorden, de gemeente Emmen, de gezamenlijke gemeente Emlichheim, de gezamenlijke gemeente Neuenhaus, de gezamenlijke gemeente Schüttorf, de stad Nordhorn en de stad Bad Bentheim.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2022, 14:27:34 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 6891
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #291 Gepost op: 01 november 2022, 00:03:00 »
Mooi om de samenwerking hier te zien! En de wil om meer internationale verbindingen voor elkaar te krijgen om de regio's beter aan elkaar vast te klinken.

Enorm contrast met Nijmegen-Kleve. Daar willen de Duitsers graag, maar in Nederland krijg je de indruk dat de gemeenteraad in Groesbeek na zit te denken over een defensiebudget om indien nodig de trein uit de rails te schieten....

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11820
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #292 Gepost op: 08 november 2022, 18:18:24 »
Bentheimer Eisenbahn AG 8 novenber 2022




Op 26 en 27 november Opening, IN KERSTSFEER, van het Station NORDHORN. Voor deze datum zijn, volgens Bentheimer Eisenbahn, vele attracties gepland. nadere Info volgt.
Ik ben vandaag een kijkje bij station Nordhorn gaan nemen om mij persoonlijk op de hoogte te stellen of dat er na mijn laatste bezoek op 8 augustus grote vooruitgang is geboekt. Nu dat kan je wel zeggen. 


637 Voorzijde van het station met een zo goed als opruimt “umfeld”


638 de perron zijde


639 Dit word de nieuwe hoofdingang


640 De oostelijke zijvleugel waarin ondergebracht de nieuwe “Backbar” van bakkerij Arends


641 Spreekt voor zich zelf.


642 “Arends” is druk bezig met de inrichting van zijn Backbar


643 Voor de aanstaande opening van het Bahnhof heeft de tuinman nog genoeg te doen.


644 Als je denkt dat je een puik stukje gaaf werk afgeleverd heb, moet er zo nodig weer iemand de zaag in jou werk zetten. Daar kan je zo moe van worden....!


645 Het BE reisbureau, wat opereert onder de naam “Brentd”, heeft samen met het VGB domicilie gekozen in het andere deel van het pand. Zij zitten onder het onderkomen van de nieuwe treindienstleider.


646 De oude semi permanenten kantoorgebouwen worden in een rap tempo leeggehaald en snel afgevoerd.


647 Dat de kaart verkoop hier niet meer plaats vind, is volkomen duidelijk.


648 Maar welke "seitlicher eingang" bedoelen ze nu eigenlijk?


649 Kom daar maar eens in Nederland mee! Kan NS nog een hoop van leren!!


650 Er wordt nog druk aan de entree gewerkt. Moet voor de opening wel klaar zijn!
« Laatst bewerkt op: 08 november 2022, 22:54:54 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #293 Gepost op: 08 november 2022, 18:31:54 »
De nostalgie van een oud stationsgebouw is wel weg, nou ja, laten we maar blij zijn dat het er nog staat...

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11820
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #294 Gepost op: 08 november 2022, 19:38:27 »
Ik ben gelijk even naar de Kukkerthaven gereden om te kijken hoe of dat het er daar voor stond. Ik zag dat ze druk waren met bestraten, een nieuw perron met wachthuisje  (wat gebouwd word uit het geraamte van een oude goederen wagen) aanleggen en de sporen ballasten. De oude umbauers bij de overweg worden er niet beter op.
































Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
  • is met treintjes aan het spelen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #295 Gepost op: 09 november 2022, 07:50:58 »
hoi Hans fraaie foto's ,maar waar is dat precies Nordhorn ?



mvgr evert en Bas

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11820
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #296 Gepost op: 09 november 2022, 14:15:04 »
De drieassige umbauwers staan aan de Frierich-Ebertstrasse bij de overweg naar de Zeppelinstrasse. De museumloods naar voorbeeld van Laar, is te vinden aan de Hafenstrasse en dat is weer een zijstraat van de Zeppelinstrasse.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11820
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #297 Gepost op: 11 november 2022, 17:41:08 »
Op 26 en 27 november opent Station Nordhorn  eindelijk haar deuren. We willen de voorpret alvast met jullie delen en verloten hiertoe 10  jubileumpuzzel van 1.000 stukjes!
Het enige wat je hoeft te doen is onderstaande foto liken & reageren, en je abonneren op ons account. 🙂 veel succes! 🍀

*Door mee te doen verklaar je dat je naam gepubliceerd wordt bij winst. Deze wedstrijd staat niet in verband met Facebook en wordt op geen enkele manier gesponsord, ondersteund of georganiseerd door Facebook. De wedstrijd eindigt op 13.11.2021 om 23:59
#gewinnspiel #bentheimereisenbahn #jubiläum #verbindungenschaffen #puzzle #bahnhofnordhorn #eröffnung


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2159
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #298 Gepost op: 11 november 2022, 18:55:23 »
Wedstrijd eindigt 13 november 2021?
Vorig jaar dus ;D
Ronald

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • Fleischmann H0 modelbouwer
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #299 Gepost op: 14 november 2022, 11:50:50 »
hoi Hans fraaie foto's ,maar waar is dat precies Nordhorn ?
mvgr evert en Bas
Nordhorn ligt net over de grens bij Oldenzaal en daar komt de Bentheimer spoorlijn langs.
Zie ook https://www.openrailwaymap.org/ en type NORDHORN in zoekveld

Volg de spoorlijn in Noord westelijke richting en je beland in Coevorden.
Meer nog dan het verleden
Interesseert mij de toekomst
Want daarin ben ik van plan te leven
-quote Albert Einstein-

Kijk waar we staan op https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0