Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-11-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen gevraagd plotter vs cnc frezen door jjg koopmans
Vandaag om 11:57:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 4020 281-4
Vandaag om 11:54:44
digitaal bloksysteem met digikeijs door VvKan
Vandaag om 11:52:03
Wensenlijstje 2023 door 1200blauw
Vandaag om 11:51:32
Arcomora: ARLOCO bezetmelder door guy1846
Vandaag om 11:29:43
PB speculaas... door Remunj
Vandaag om 11:29:07
Nightjet->Notjet door Remunj
Vandaag om 11:23:21
Kromgetrokken plastic onderdelen bouwpakket weer vlak maken door HuubvG
Vandaag om 11:22:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:06:57
Kleuren bedrading door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:00:02
Transport Fever 2 als modelspoor simulator - een videoserie door RudyB
Vandaag om 10:50:07
Fotowedstrijd BeneluxSpoor.net door Bob R.
Vandaag om 10:45:40
Roco 2022, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
Vandaag om 10:33:35
Dat overkomt mij niet. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:17:30
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 10:08:55
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 09:51:42
Laag-Baarlo door San-Markos
Vandaag om 09:28:26
't Is niets (h0, opp=0,46 m2) door tothebeach
Vandaag om 08:58:28
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door ad.M
Vandaag om 08:58:16
Artitec 2023: speculatie, wensen, verwachtingen, dromen... door dh3201
Vandaag om 08:47:28
Rosoft gesloten ? door Dirk
Vandaag om 08:39:40
Baan in Los Angeles door mass am see
Vandaag om 08:17:36
Baanplan Nederlandse stad (modelspoorbaan TP 5/6) door Chiel
Vandaag om 08:10:43
Vistrein IJmuiden door Eric B
Vandaag om 08:03:22
Trein botst op stapel fietsen tussen Boskoop en Waddinxveen. door Eric B
Vandaag om 07:51:14
BNLS modulebaan Werkspoor-Kathedraal hervat. door VFR
Vandaag om 07:30:37
Ik loop vast door C-rails
Vandaag om 07:26:08
Super Sik door Biessendorf
Vandaag om 00:22:17
Raadplaatje door Rik
27 november 2022, 23:38:40
Fleischmann 7362 digitaal maken door oosterom
27 november 2022, 23:16:29
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 77699 keer)

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1390
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #300 Gepost op: 12 mei 2022, 21:37:50 »
Bedankt voor de mooie detailfoto's.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #301 Gepost op: 13 mei 2022, 11:12:44 »
Sluit ik mij bij aan! Toch handig zo'n reporter ter plaatse ;)
Groet, Frank

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11804
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #302 Gepost op: 17 mei 2022, 17:37:00 »




Als onderdeel van het steunpakket voor stijgende energieprijzen heeft de federale regering het "ticket van 9 euro" ingevoerd. Het "9 Euro Ticket" is een maandelijks ticket en de promotie is beperkt tot een periode van drie maanden.
Reizigers van bussen en treinen kunnen vanaf 1 juni 2022 gebruik maken van het promotieticket. Het ticket van 9 Euro is alleen geldig in 2e klas in het lokaal vervoer (bus, trein, S-Bahn, U-Bahn en tram). Een overgang naar de 1e klas is zelfs met een toeslag niet mogelijk. In het langeafstandsverkeer (IC, ICE of EC) is het ticket niet geldig. Op onze blog vind je meer informatie over het 9€ ticket.




KRAFTVERKEHR EMSLAND - NIEUW LOGISTIEK MAGAZIJN IN COEVORDEN
Op een blootgestelde locatie en in de nabijheid van de EuroTerminal in Coevorden wordt een nieuw en modern logistiek magazijn gebouwd dat europa-brede verzending en wereldwijde import en export van goederen faciliteert. Het nieuwe logistieke magazijn combineert op intelligente wijze weg- en spoorvervoer. De moderne hal biedt perfecte omstandigheden dankzij de directe toegang tot het spoor, vooral voor weergevoelige goederen.

Meer informatie en de actuele video over de bouw van de hal is te vinden onder www.kraftverkehr-emsland.de
MOGEN WE EVEN VOORSTELLEN? ONZE NIEUWE WEBSITE!
We hebben het ontwerp en de structuur van de website van Bentheimer Eisenbahn AG en haar dochterondernemingen herzien. Het doel was om onze aanbiedingen en diensten snel, gemakkelijk en duidelijk aan bezoekers te presenteren. Feedback, suggesties en opbouwende kritiek op de nieuwe website zijn welkom. Stuur gewoon naar marketing@bentheimer-eisenbahn.de. Klik hier voor de nieuwe website.

« Laatst bewerkt op: 17 mei 2022, 17:39:02 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11804
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #303 Gepost op: 16 juni 2022, 21:36:02 »





Uit de laatste nieuwsbrief. Voor u gelezen in Broomfield, Colorado.
Bentheimer Eisenbahn AG heeft bij de German Brand Award 2022 opnieuw een German Brand Award "Winnaar" gewonnen voor "125 jaar Bentheimer Eisenbahn" in de categorie "Excellence in Brand Strategy and Creation - Brand Communication - Print".

Door de coronapandemie was het niet mogelijk om het 125-jarig jubileum goed te vieren. Daarom brachten we de geschiedenis van het bedrijf tot leven in de vorm van twee jubileumkranten, Puzzelen, Memory en via sociale media. Bentheimer Eisenbahn AG & haar dochterondernemingen hebben een ontroerende geschiedenis die we graag delen met de regio en de mensen in de regio. We verplaatsen de provincie omdat het ons beweegt.

De German Brand Award is een initiatief van de German Design Council, een van 's werelds toonaangevende competentiecentra voor communicatie en kennisoverdracht op het gebied van design, branding en innovatie. De raad werd in 1953 opgericht op initiatief van de Duitse Bondsdag om de ontwerpcompetentie van de Duitse economie te versterken. De prijs voor succesvol merkbeheer in Duitsland wordt uitgereikt door een onafhankelijke jury bestaande uit bedrijven, wetenschap, adviesbureaus, dienstverleners en bureaus.

KRAFTVERKEHR EMSLAND - WIJ VOOR HET KLIMAATBOS
Wij, Kraftverkehr Emsland GmbH, zijn ons als transport- en logistieke dienstverlener bewust van onze verantwoordelijkheid voor klimaat- en milieubescherming. We zijn continu bezig met het optimaliseren van de processen op de lange termijn en werken op alle niveaus hulpbronnenbesparend. Maar we willen meer! Help ons om ons mooie graafschap Bentheim nog duurzamer te maken en plant met ons mee voor het klimaat.

Het project "Grafschafter Klimawald" zet zich actief in tegen bossterfte en plant nieuwe bossen en daarmee een toekomst in de provincie Bentheim. Nieuwe bosgebieden van in totaal 3,5 hectare worden gecreëerd uit blijvend grasland in de bovenste en onderste provincies, waarbij meer dan 40 ton CO2 wordt vastgelegd. Hiermee leveren we een belangrijke bijdrage aan de klimaatbescherming en de ontwikkeling van een duurzame regio in de provincie Bentheim. Hier vindt u het project dat wij willen steunen: Grafschafter Klimawald
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11804
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #304 Gepost op: 12 juli 2022, 15:13:22 »
Niet overal is het reces heilig, er zijn ook mensen die gewoon door werken!!




Uit het CDU Uelsener Burgerbote van juli 2022
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11804
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #305 Gepost op: 13 augustus 2022, 15:04:41 »



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11804
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #306 Gepost op: 19 augustus 2022, 13:23:35 »
Ben afgelopen dinsdag weer eens bij de BE in Nordhorn wezen kijken. Hier onder een paar plaatjes van de vorderingen aan het stationsgebouw.

zonder commentaar.
























Deze kreeg ik vandaag (19-08-2022) van de Bentheimer Eisenbahn.
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2022, 14:55:25 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11804
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #307 Gepost op: 19 augustus 2022, 14:49:59 »
Na de “”Grote stad”  terug naar de “Klein Stadt Neuenhaus waar eerst getankt te hebben (1.67 de liter E10)  en dan door naar Esche Bahnhofweg


1 Het nu verlaten wissel naar de oliesporen in Osterwald


2 Alles aan het wissel is pas nog vernieuwd?

3 Helaas houd hier echt alles op richtin Osterwald. Is ook wel te zien aan de roestige spoorstaven

4 Dit in tegenstelling tot het voormalige olieovergave spoor


5 Vreemd dat er aan het doorgaande hoofdspoor richting Nederland GEEN sein staat ter dekking van het wissel


6 Tussen Berge en Scheerhorn word de Hauptstrasse door de BE gekruist. Hier is nog niets te zien van een evt doortrekking van de passagiersdienst richting Coevorden.


7 Ja de andreaskruisen en de waarschuwingslichten zijn vernieuw


8 evenals de waarschuwingsborden voor de Mch.


9 Een eindje verder in Nederland, zag ik dit bord staan. Zal wel niets met het spoor te maken hebben!?
















Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #308 Gepost op: 22 augustus 2022, 09:55:11 »
Dank Hans voor de mooie plaatjes!

Volgens mij staat er aan het hoofdspoor geen sein omdat men kosten wil besparen en daarom alle treinen via het zijspoor richting Coevorden moeten rijden. Ik ga er echter van uit dat, als de werkzaamheden voor het personenvervoer beginnen, daar alsnog een sein wordt geplaatst (en ook aan het zijspoor richting Neuenhaus, waar volgens mij ook geen sein staat). In Hestrup staan namelijk ook vier seinen binnen het stationsterrein, en in de berichten van de GN staat dat de beveiliging tussen Neuenhaus en Coevorden moet worden aangepast voordat het personenvervoer opstart. Dat betekend dat de BE nu in een eerste stap alleen de voor de goederentreinen noodzakelijke beveiliging heeft geinstalleerd.

En de overweg in Berge is volgens mij vernieuwd omdat die nu onder dekking van het inrijsein van station Berge is gekomen en dat sein niet compatibel is met de oude beveiliging.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11804
    • sleutelspoor
Nachtelijke snoeiwerkzaamheden langs de BR56 tussen Bad Bentheim en Neuenhaus.
« Reactie #309 Gepost op: 17 september 2022, 13:21:16 »
Nachtelijke snoeiwerkzaamheden langs de BR56 tussen Bad Bentheim en Neuenhaus.




Vanaf komende zondag, 18 september, zal de Bentheimer Eisenbahn langs de spoorlijn tussen Bad Bentheimen-- Neuenhaus overtollige vegetatie verwijderen en dit kan nachtelijke overlast veroorzaken. Op regelmatige tijdstippen moeten we de overlast gevende vegetatie langs het spoor verwijder om de operationele veiligheid te handhaven aldus een uitgegeven persbericht van de BE. De werkzaamheden langs spoorlijn RB56 Bad Bentheim-Neuenhaus gaan  naar schatting van de BE drie weken duurden welke werkzaamheden deels 's nachts worden uitgevoerd. Het werk zal starten in Bad Bentheim en gaar daarvandaan in stapjes verder naar Neuenhaus.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #310 Gepost op: 26 september 2022, 19:23:36 »
Rectificatie van mijn vorig bericht: de door Hans getoonde spoorwegovergang staat niet onder dekking van het inrijsein van station Esch.. Geen idee waarom ze deze overweg vernieuwd hebben: er stond een EBÜT vB beveiliging, en die hebben ze in het Bovengraafschap waar personenvervoer via het spoor is laten staan.



Bovenstaand de sinds korte tijd actief beveiligde overweg aan het Berger Feld. Deze overweg bevind zich in de buurt van degene die Hans heeft gefotografeerd.



Ook deze overweg aan de Ringstrasse is sinds korte tijd actief beveiligd en bevind zich eveneens in de buurt van de door Hans gefotografeerde overweg.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11804
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #311 Gepost op: 29 september 2022, 12:08:33 »
Nederland en Duitsland tekenen voor nieuwe internationale spoorverbinding


De ondertekenaars

Nederland en Duitsland werken samen aan de ontwikkeling van het spoor voor reizigers tussen Coevorden en Bad Bentheim. Op maandag 26 september zetten alle betrokken partijen een handtekening die de internationale samenwerking bekrachtigt.
Met deze intentieverklaring spreken alle partners gezamenlijk de ambitie uit om met de grensoverschrijdende spoorverbinding de internationale bereikbaarheid tussen Drenthe en Niedersachsen te verbeteren. De spoorverbinding tussen Coevorden en Bad Bentheim wordt gereactiveerd voor reizigersvervoer. Naast Vivianne Heijnen, staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, en Drenthe Nelleke Vedelaar, gedeputeerde van de provincie, zet ook ProRail-CEO John Voppen zijn handtekening. Aan Duitse zijde waren staatssecretaris voor Wirtschaft, Arbeit, Verkehr und Digitalisierung Dr. Berend Lindner, directeur van de Bentheimer Eisenbahn Joachim Berends en Landraad Michael Kiehl van het Grafshaft Bentheim aanwezig. De Nedersaksische Minister voor Financiën Reinhold Hilbers nam online deel aan de ondertekening. Bij de uitvoering van het project wordt ook intensief samengewerkt met de Nederlandse en Duitse gemeentes langs de lijn. John Voppen is blij met de internationale samenwerking en onderstreept ook het regionale belang: “Het spoor verbindt, ook over grenzen in de regio heen. Ik was vlak bij Coevorden over de grens in Duitsland. Daar ligt een bestaande goederenlijn, maar daar gaan we geld in steken zodat er ook reizigerstreinen gaan rijden. Wat mij betreft een sterk voorbeeld: investeren in bestaand spoor. Heel mooi voor de regio!”
Het spoor verbindt, ook over grenzen in de regio heen.
John Voppen CEO bij ProRail  De stad Coevorden is nu via een goederenspoorlijn verbonden met het Duitse spoorwegnet. Om dit spoor geschikt te maken voor reizigersvervoer zijn een aantal aanpassingen nodig. Zo bouwt ProRail een nieuw perron op station Coevorden. Ook passen we het spoor bij station Coevorden aan, zodat de trein van de Bentheimer Eisenbahn kan keren op het station. De Bentheimer Eisenbahn vernieuwt het spoor van Coevorden naar Neuenhaus. Komend jaar willen alle partijen de plannen verder uitwerken, zodat in 2023 een definitief realisatiebesluit genomen kan worden. De partijen streven er naar om eind 2025 één keer per uur een doorgaande trein op het internationale traject Coevorden-Bad Bentheim te laten rijden.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2022, 12:15:05 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11804
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #312 Gepost op: 01 oktober 2022, 15:34:37 »
Uit de zondagskrant van vandaag 2 oktober 2022




het blijft de gemoederen wel bezig houden  ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3363
  • is met treintjes aan het spelen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #313 Gepost op: 05 oktober 2022, 19:29:29 »
ook hier stond het  gisteren in een regionale krant (emmercourant)over de plannen en een week eerder op de app van RTV Drenthe.

goed nieuws zou ik zeggen , Bas en ik zijn in de 9 euro actie tijd op gestapt in Neuenhaus , en deze trein  zat propvol zowel heen als terug.


dus straks vanaf Emmen naar Bentheim of verder met een overstap in Coevorden.


mvgr Evert en Bas

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11804
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #314 Gepost op: 22 oktober 2022, 12:49:02 »




Het blijft de gemoederen en de politiek bezig houden!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.