Doel:€250.00
Donaties:€352.00

Per saldo:€102.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 29-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wielen voor de SR Leader Class... door St00mboy
Vandaag om 23:11:47
Nieuwe Nederlandse busmodellen binnen in schaal H0! door Valleitrein
Vandaag om 23:01:22
Fleischmann lok digitaal lampen knipperen door VvKan
Vandaag om 23:01:05
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 22:52:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 22:46:20
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door roadster36
Vandaag om 22:09:38
Jaren ‘40-‘60 baan met haventje door Aford
Vandaag om 22:04:21
Stekkertje tbv de Fleischmann Sprinter. door henk
Vandaag om 21:53:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 21:35:17
Hornby TTS sound decoder, CV 5 in te stellen? door Hans1963
Vandaag om 21:34:55
Lima onderdelen, waar verkrijgbaar? door ruudns
Vandaag om 21:34:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 21:30:58
Roco BR 03 1011 voorzien van rookgenerator door Die Bahn
Vandaag om 21:23:37
Vaerwegh Dok - Sucrerie et Siroperie door Ronald Halma
Vandaag om 21:16:12
VERPLAATST: Dalmatië Express: een verhaal van pure nostalgie door Bert van Gelder
Vandaag om 20:49:29
Roco 2021, nieuws van de fabrikant. door Bert van Gelder
Vandaag om 20:45:53
VERPLAATST: OBB Night Jet info, komt misschien naar Nederland door Bert van Gelder
Vandaag om 20:43:55
Dalmatië Express: een verhaal van pure nostalgie door willyTEE
Vandaag om 20:42:22
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door Jelmer
Vandaag om 20:35:37
Trix NS1211 rijdt niet met of zonder decoder. door NS1220
Vandaag om 20:32:19
PIKO fabriek #61149, bouwverslag. door NS1220
Vandaag om 20:29:51
OBB Night Jet info, komt misschien naar Nederland door timtrein
Vandaag om 20:19:29
Digikeijs DR5039 vraag door john26
Vandaag om 20:06:07
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door St00mboy
Vandaag om 20:01:55
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Tjalling
Vandaag om 20:01:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:54:58
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 19:46:39
Vernieuwde BNLS spoorkaart via Google Maps? door nighttrain1
Vandaag om 19:41:09
Mooi weer om buiten te spelen door St00mboy
Vandaag om 19:37:54
Haarsem aan Zee H0 door bask185
Vandaag om 19:14:57
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 31425 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 9345
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #135 Gepost op: 11 januari 2021, 18:52:08 »
Een jaar werk ?  :o
Ben ik toch benieuwd naar wat ze wel niet van plan zijn,dat dat een jaar moet duren  ???
Met vr gr

Floris

Bad Harzwald,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10990
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #136 Gepost op: 11 januari 2021, 20:24:39 »
Rustig aan dan breekt het lijntje niet! 8)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10990
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #137 Gepost op: 21 januari 2021, 16:19:52 »
21-01-2021
Het is vandaag droog, wel veel wind, en het is koud. De zon schijnt dus mooi weer om er weer eens opuit te trekken. De bedoeling was om richting Nordhorn te gaan maar zoals gezegt, bij tijd en wijle scheen de zon, dus richting het westen gegaan.


190 In de buurt van Esche, daar waar de aftakking naar de Exxon gaat, zag ik in de weilanden een andere diesel staan als een paar weken terug.


191 Het was de D5, een drie-assige werkpaard van de BE.


192 Opschriften op het Machinistenhuis


193 en op een bord aan de stelbalk


194 Waarschijnlijk is dit de vaste wachtplaats, gezien de oliewerende ondergrond en de “Lurk” voor de olietrein locomotieven van de BE


195 Dat de werkzaamheden ter voorbereiding van het opwaarderen van de lijn stilliggen is optik bedrog


196 Net buiten het zichtveld waren deze mannen met hun Atlas nog druk doende


197 Een beetje hier


198 en een beetje daar!


199 Er worden wel erg grote gasflessen gebruikt!


200 Ook het loc personeel van de BE heeft te maken met de Armoe en Ellende borden. Hier gezien in de richting van het hoofdspoor


201 En dit in de richting van de Exxon.


202 Dat de olieproductie in het Grafschaft/Emsland nog niet voorbij is bewijzen deze werkende Ja-knikkers die hier in grote aantallen te vinden zijn.


203 Een stukje verder langs de Bundesstrasse 403 komen we in Berge. Ook hier is men volop bezig met de voorbereidingen. Hoofdzakelijk rondom de onbeveiligde overwegen In de verte is nog een Ätlas”KROL te zien. Die stapel ingepakte blauwe………. Zijn ook bestemd voor het spoor


204 Deze landelijke Idylle zal binnenkort plaats gaan maken voor afdsluithekken.


205 Overal langs het spoor vind je deze stille getuigen van de vooruitgang.


206 Geniet hier nog maar van.


207 Het blijft oppassen! Dacht je er kan toch geen trein komen, komt er opeens zo’n kraan met aanhangbakkie de overweg over.


208 Kwam een lading zand halen voor de werkzaamheden iets verder op aan het spoor.


209 Aan de hand van deze aanwijzing het Bahnhof opgezocht.


210 Berge moet niet te veel kapsones krijgen, dit slaat natuurlijk nergens op!


211 Met heel veel fantasie kan je er nog wel de contouren van het oude station uithalen.


212 Met die zelfde fantasie lukt het ook nog wel van de voormalige goederenloods te maken. Ik ben bang dat met het moderniseren van de lijn deze oude gebouwen plaats moeten gaan maken voor veel glas en staal.


213 We zijn weer bij het laatste station op Grafschaftlige bodem. Kijken hier in de richting van Coevorden NL. Wat een rust


214 Twee lange rijen buitendienst gestelde goederenwagens van de SNCF


215 Spreekt voorzich


216 Voormalig Station Laarwald gezien van het  stationsplein


217 Dit is het voormalige goederenontvangkantoor van station Laarwald


218 Ik vraag mij af of deze weegbrug er al vanaf het begin der spoorwegen gelegen heeft. De slagboom in ieder geval niet. Die is on het terrein van Leemans af te sluiten.


219 Gezien vanuit de voormalige perron zijde


220 Op het eerste gezicht ziet het er allemaal nog redelijk uit. Van dichtbij is het een compleet bouwval………..maar! met goede wil en een heleboel pecunia is het nog wel te redden


221 Hier stonden eens de goederenwagen ter controle door de Douane. Dat was in de tijd dat de grens nog de grens was!


222  Met enige trots laat het gebouw ons weten wie het is


223 Hier is te zien dat het niet meer de oorspronkelijke naam is. Duidelijk een ander letter type.


224 Moderne afgestelde SNCF containerdraagwagens


225 Deze overweg bij station Laarwald zal in deze vorm zijn langste tijd wel gehad hebben. De windmolens staan aan de Nederlandsekant van de grens.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2021, 17:41:24 door Reinout van Rees. Reden: img tag toegevoegd »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 894
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #138 Gepost op: 23 januari 2021, 19:56:56 »
Hallo hans,

Mooie fotoserie. Ben weer helemaal up to date.

groeten jandcargo

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3085
  • is met treintjes aan het spelen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #139 Gepost op: 23 januari 2021, 20:09:02 »
fraaie plaatjes Hans, ben er een jaar niet meer geweest ivm corona, geen boodschappen en tanken in Emlichheim.


hou dit draadje goed in de gaten.



mvgr Evert en Bas

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3085
  • is met treintjes aan het spelen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #140 Gepost op: 29 januari 2021, 11:54:49 »
omdat ik vanmorgen even tijd had om in mijn archief te kijken kwam ik toch nog een foto tegen uit Emlichheim  (zie bericht 128)waar duidelijk te zien is dat na de afbraak van het station en renovatie van het terrein en perron is gebouwd.


de D20 met een bloktrein met diervoeders van van Triest te Emlichheim 15-07-2013 .


mvgr Evert en Bas

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #141 Gepost op: 31 januari 2021, 16:30:05 »
omdat ik vanmorgen even tijd had om in mijn archief te kijken kwam ik toch nog een foto tegen uit Emlichheim  (zie bericht 128)waar duidelijk te zien is dat na de afbraak van het station en renovatie van het terrein en perron is gebouwd.

Ja, dit is door de BE gebouwd zodat bijvoorbeeld de Nikolauszug die elk jaar rond Sinterklaas rijd in Emlichheim kan blijven stoppen.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2021, 17:58:22 door Reinout van Rees. Reden: Citaat enorm ingekort »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10990
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #142 Gepost op: 01 februari 2021, 11:37:16 »






MB CITARO LE 2 BUSMODELL
Unseren Bus im BE-Design gibt es auch als H0-Modell (1:87)!
Das detaillierte Sondermodell MB Citaro LE 2 wurde von AWM hergestellt.
Das Modell kann für 27,00 € bei der Bentheimer Eisenbahn AG erworben werden. Mail an: marketing@bentheimer-eisenbahn.de


REVITALISIERUNG BAHNHOF NORDOHRN
Die Umbauarbeiten am Bahnhof in Nordhorn haben begonnen!
Der Bahnhof Nordhorn hat eine Gesamtfläche von 1.235 m², die sich
in Kellergeschoss, Erdgeschoss sowie 1. und 2. Obergeschoss aufteilen.

Im Erdgeschoss wird ein moderne Mobilitätszentrale der Reisebüro Berndt GmbH und VGB mit einer Mietwagenstation von Europcar (87 m²), ein Kiosk (55 m²) sowie die arends backbar (250 m²) zu finden sein. Außerdem erwartet die Fahrgäste eine 200 m² große moderne Wartehalle mit Sitzgelegenheiten, Fahrkartenautomat, Gepäckschließfächern, analoger und digitaler Fahrgastinformation, kostenfreies WLAN sowie ein Geldautomat. Eine entgeltpflichtige WC-Anlage (45 m²) ist ebenfalls vorgesehen.

Das 1. Obergeschoss bietet mit ausreichend Platz für das Betriebsleitzentrum der Bentheimer Eisenbahn AG und Bentheimer Eisenbahn Netz für den Schienenpersonennah- und Güterverkehr. Die Aufenthaltsräume, Küche und Besprechungsräume finden unter dem 200 m² großen Dachgeschoss Platz. Die Haustechnik befindet sich im Untergeschoss. Das Investitionsvolumen beläuft sich auf ca. 4 Mio. €.


BRIEFMARKEN - 125 JAHRE BENTHEIMER EISENBAHN
Die Bentheimer Eisenbahn AG feiert in diesem Jahr
125-jähriges Jubiläum und hat sich dafür ein paar Überraschungen
und Besonderheiten überlegt. Eine der Besonderheiten sind in
diesem Jahr die Briefmarken mit eigenem 125-Jahre-Design.

Overgenomen uit de BE nieuwsbrief,
Modelfoto,s BE
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2021, 10:31:36 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #143 Gepost op: 01 februari 2021, 12:47:08 »
... kostenfreies WLAN sowie ein Geldautomat.
Zelf zou ik zoiets in een andere volgorde schrijven: "... ein Geldautomat sowie kostenfreies WLAN." Want anders zit ik toch te denken aan een kostenfreies Geldautomat. ;D
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10990
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #144 Gepost op: 01 februari 2021, 12:52:34 »
Martin dan zou je een berichtje aan de BE zelf moeten sturen. Het is n.l. hun tekst, niet de mijne ;D (y)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3463
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #145 Gepost op: 01 februari 2021, 14:31:31 »
Veldhausen op 4 september 2015, toen het emplacement nog geheel intact was:




grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 3027
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #146 Gepost op: 01 februari 2021, 15:18:51 »
Netjes!
Groeten, Arjan

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10990
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #147 Gepost op: 04 februari 2021, 13:57:20 »
Frequentie spoorgoederenpendel Coevorden-Rotterdam verdubbeld tot zes keer per week

Bentheimer Eisenbahn AG gaat de frequentie van zijn goederenpendeltrein tussen Coevorden en de haven van Rotterdam (Maasvlakte en Waalhaven) dit jaar verdubbelen van drie tot zes ritten per week. In het verleden had de shuttle..

De rest kan je verder lezen op de site van SpoorPro.nl
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2021, 14:00:48 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10990
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #148 Gepost op: 14 februari 2021, 10:57:09 »


230 Ik weet niet of dat "ze" hier in Nederland op "gratis" zitten te wachten!
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2021, 12:01:29 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.