Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 12:51:43
Pulstijd DE4018 aanpassen door Timo
Vandaag om 12:45:36
Baanplan met 2x hondebot, waar keerlusmodule plaatsen? door VvKan
Vandaag om 12:42:47
Keerlusmodule aansluiten door Robspoor
Vandaag om 12:42:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door GORILLUS
Vandaag om 12:34:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 12:33:21
Styreen verven door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:31:40
isolatie raillasjes Fl mann modelrails door henk
Vandaag om 12:29:18
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 12:25:50
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door Lucien
Vandaag om 12:16:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:15:31
Digitaal pendelen met Lenz ABC-systeem - Esu Lokpilot V5 door VvKan
Vandaag om 11:35:30
Zoek Mitropa rijtuig. door Robbert
Vandaag om 11:34:19
Piko Benelux Hondekop, waar kun je schakelmagneetje plaatsen? door zuylen
Vandaag om 11:32:40
Flinke schade aan de fietsbrug Halve Zolenlijn door zuylen
Vandaag om 11:24:18
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door Wim Vink
Vandaag om 11:23:07
RhB 0m Foto bochtje van restmateriaal door Davos
Vandaag om 11:17:34
Lineas Heroes: wie brengt hem uit ? door Falcon10
Vandaag om 11:11:44
SBB Vectron met Nederlandse bestickering: wie brengt hem uit? door Falcon10
Vandaag om 11:08:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Casmir
Vandaag om 10:46:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 10:41:56
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 10:39:48
Vectron in model; hoe verhouden de merken zich tot elkaar? door Bob R.
Vandaag om 10:28:46
Artitec SS700/NS3700 door MathynK
Vandaag om 10:03:27
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door 1795
Vandaag om 09:59:51
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Floris
Vandaag om 09:42:17
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 09:27:25
Bouwen van modellen bestaande uit gips door MOVisser
Vandaag om 09:18:48
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:11:23
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 18499 keer)

Bertholdowitsch

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #90 Gepost op: 14 oktober 2019, 08:31:31 »
Wat betreft de wissels: de meeste wissels zijn inderdaad nog steeds handbediend, maar velen zijn wel vanwege de hervatting van het personenvervoer opgeknapt. Zo ook de wissel op afbeelding 154: het sein dat eraan vast zit is nieuw, wat je ook kunt zien aan de code die erop staat. In de vorige jaren stonden er niet zulke lange code's op die seinen bij de Bentheimer Eisenbahn.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1208
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #91 Gepost op: 06 november 2019, 15:06:23 »
Reportage van bentheimer eisenbahn door  de ndr  helaas alleen in duits.
https://www.youtube.com/watch?v=tM_KrdshRqI

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10675
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #92 Gepost op: 06 november 2019, 16:08:54 »
Met enorm plezier naar gekeken. Past perfect in dit draadje.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 468
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #93 Gepost op: 06 november 2019, 19:39:04 »
Dank voor de tip; een interessante film. Aanbevolen!
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een modelbaan in spoor 0.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10675
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #94 Gepost op: 05 december 2019, 11:29:37 »
Tweede Kamer akkoord met haalbaarheidsonderzoek Nedersaksenlijn
Gepubliceerd op 05-12-2019 om 10:28

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaat een haalbaarheidsonderzoek laten doen naar de aanleg van een rechtstreekse spoorverbinding tussen Enschede en Groningen, de zogenaamde Nedersaksenlijn. De Tweede Kamer ging deze week akkoord met een motie voor dit onderzoek. Volgens de indiener van de motie, Kamerlid Stieneke van der Graaf, kan een doorgetrokken spoorverbinding aan de oostelijke grens van Nederland tussen Enschede en Groningen via Coevorden en Emmen zorgen voor versterking van de leefbaarheid en sociaaleconomische ontwikkelingen in de regio.Daarnaast kan het een impuls zijn voor het goederenvervoer. In het onderzoek moet de aansluiting voor goederen- en personenvervoer op de Bentheimer Eisenbahn mee worden genomen.Treinreizigers die vanuit Twente naar Groningen willen, moeten nu via Zwolle en Meppel reizen. Tussen Emmen en Stadskanaal ligt nu geen spoor. Het gaat om een traject van ongeveer 18 kilometer. De kosten voor de aanleg van de verbinding worden geschat op 250 miljoen euro. In het verleden lag er wel een spoorlijn tussen Emmen en Stadskanaal. Deze begin vorige eeuw aangelegde spoorverbinding is na de Tweede Wereldoorlog in gedeeltes gesloten en opgebroken. De tijdswinst zou circa 20 minuten zijn, maar daarnaast is een van de argumenten dat de drukke lijn Zwolle-Meppel er mee wordt ontlast. Een directe verbinding tussen de universiteitssteden Groningen en Enschede wordt ook als voordeel genoemd. Naar verwachting is het onderzoek in het najaar van 2020 afgerond en kan de Kamer worden geïnformeerd over de uitkomsten.
In 2016 is er al onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van de verbinding door de Universiteit Twente. Ondanks de lovende resultaten bleken de geschatte kosten van de aanleg, 250 miljoen euro, een te groot struikelblok. Afgelopen jaar kreeg de Christenunie in de Provinciale Staten van Overijssel wel weer een meerderheid bereid tot het uitvoeren van een nieuwe haalbaarheidsstudie.

« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 11:32:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1208
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #95 Gepost op: 05 december 2019, 12:12:00 »
Is er een hoofdreden waarom het 250 miljoen zou kosten,afgezien van het spoor dan.
Ik ken dat traject niet maar welke (bijzondere) kunstwerken/bruggen zijn er dan nodig/op welke plaats?
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 14:27:10 door dennie »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10675
    • sleutelspoor
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10675
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #97 Gepost op: 14 maart 2020, 15:12:21 »
De Duitse CDU politicus Albert Stegemann zegt hierover dat de Deutsche Bahn hem verzekerd heeft dat er absoluut geen verandering in de plannen zijn gekomen. De opgedoken geruchten dat op korte termijn de Oost-West verbinding over Emmerich gaat lopen zijn voor een deel uit de lucht gegrepen. Steegemann waarschuwt dat de regio alert moet blijven en er alles aan moet doen om de verbinding via Bad Bentheim en Rheine aantrekkelijker te maken ” Zo moet zeker al in 2023 de overstaptijden op het knooppunt Rheine tussen de Regionalexpress en de Intercity treinen drastisch verkort worden. Nu, anno 2020, moeten reizigers die van de "Emsland-lijn" gebruik maken het tot 2024 met de oude dienstregeling doen. Na 2024 gaan de wacht- en overstaptijden oplopen tot 2 uur en langer. Als deze situatie van lange wachttijden blijft bestaan is dat een ramp voor de Regio, de Bentheimer Eisenbahn en het spoor in het algemeen. Ondanks deze moeilijkheden prees Stegemann uitdrukkelijk de geplande nauwe integratie, in 2024, van de twee IC-verbindingen in Rheine. "De reistijden zijn hier wel goed op elkaar afgestemd. Helaas zijn de stations Geeste, Leschede en Salzbergen niet aangesloten op het langeafstandsverkeer en kunnen dus niet mee profiteren van deze verbeteringen.
Eind 2023 worden de huidige intercity treinen op de IC-lijnen Amsterdam-Berlijn vervangen door moderne ECx-treinen met ICE-comfort. Door de gewijzigde dienstregeling en de verhoogde topsnelheid wordt de reistijd met ongeveer 30 minuten verkort.
Het is inderdaad geen onmogelijkheid dat de directe verbinding Amsterdam-Berlijn via Emmerich "tijdelijk"werkelijkheid gaat worden. Voordat de directe verbinding over Bad Bentheim naar Amsterdam/Berlijn realiteit is moet eerst nog het traject Hamm-Bielefeld-Hannover worden uitgebreid. De route over Emmerich zal geen reistijdvoordelen opleveren ten opzichte van Bad Bentheim.

« Laatst bewerkt op: 14 maart 2020, 15:55:37 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1470
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #98 Gepost op: 14 maart 2020, 16:43:49 »
Dus praktisch het STAR traject reviseren, doortrekken over het oude trace naar Ter Apel en het gat tussen Ter Apel en Emmen vullen...

De reden dat het een boel geld gaat kosten is dat zelfs met hergebruik van de oude infra je een boel spullen moet opruimen / uitkopen die je onderweg tegenkomt... zoals een paar brede N wegen, kanalen en bedrijfspanden