Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Thom
Vandaag
om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht
door
MrBoembas
Vandaag
om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:54:59
Bahnstrecke 5867
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:37:53
Bouw Bührtal III
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:36:33
Schneidersein
door
MartinRT
Vandaag
om 00:00:05
NS/32
door
RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim.
door
Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER
door
bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan
door
Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden
door
MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3
door
Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP
door
bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen
door
Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen
door
Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann
door
Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand
door
Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land.
door
Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010
door
TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0
door
basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens
door
Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI
door
gdh
18 maart 2024, 19:15:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Numansbaan, TT, 320x100
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
Omlaag
Auteur
Topic: Numansbaan, TT, 320x100 (gelezen 19116 keer)
tonp7
Offline
Berichten: 166
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #90 Gepost op:
15 juni 2019, 09:39:23 »
Ik heb inderdaad aan een dubbelsporige brug gedacht Maarssen wordt het spoor langs de bergwand ook dubbelspoor.
Ik weet niet of dat in het echt ook kan.
En anders net na de brug een wissel maar ook dat lijkt mij niet echt.
Ton
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 143
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #91 Gepost op:
15 juni 2019, 10:50:08 »
Maarssen?
Een dubbelsporig traject over de brug lijkt me mooi.
Dubbelsporig in de tunnel links laten verdwijnen en dan met een meegebogen wissel oid weer naar enkelspoor in het onzichtbare deel zou misschien kunnen.
groet,
Bert
«
Laatst bewerkt op: 15 juni 2019, 10:51:42 door eitreb
»
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 166
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #92 Gepost op:
15 juni 2019, 12:42:05 »
Dus dubbelsporig langs de bergwand?
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
Lobomotion69
Offline
Berichten: 230
Confusius zei het al.
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #93 Gepost op:
15 juni 2019, 13:36:56 »
Dat hoeft niet. Het is een erg steile rotswand met een smalle richel. Te smal voor dubbelspoor. Bedenk altijd dat het landschap er eerst was, lang voordat de spoorlijn werd aangelegd. Wanneer het spoor dan de brug opdraait is er plaats voor twee sporen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Henk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Frans Peeters
Offline
Berichten: 1400
Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #94 Gepost op:
15 juni 2019, 13:38:24 »
Heb me half suf zitten piekeren over dat stuk dubbelpoor op het laagste niveau.
Wat is daar het nut? Moest er ondanks alles kost wat kost een stuk "paradestecke" in zitten?
Ik blijf er rondjes op rijden, zelfs ondanks de overloopwissels en dan nog altijd elke keer in dezelfde richting als deze waar ik uit kwam.
Gelogd
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw
Edegem -
www.mtdtreinenclub.be
-
Tentoonstelling
MODELSPOOR by MTD
- Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024
72sonett
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 2083
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #95 Gepost op:
15 juni 2019, 13:50:41 »
Je kunt b.v. linksboven van de buitenste ovaal af, keren op niveau 1 en de andere kant op weer terug.
Gelogd
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH
tonp7
Offline
Berichten: 166
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #96 Gepost op:
15 juni 2019, 14:38:30 »
Zo heb het inderdaad bedacht
Op niveau 1 is de keerlus om op tegengestelde richting weer op niveau 0 uit te komen.
Via de 4wissels boven in niveau 0 kan je van de buitenste ring (doorgaand verkeer) naar dd binnen ring met schaduwstation en visa versa.
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 143
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #97 Gepost op:
15 juni 2019, 17:33:34 »
hoi Ton,
naar mijn mening is dit een goed ontwerp.
de paradestrecke zorgt voor extra rijmogelijkheden en maakt de brug op niveau 1 ook logisch .
brug dubbel maken volgens idee van Henk en klaar is Kees (Ton in dit geval).
groet,
Bert
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 166
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #98 Gepost op:
17 juni 2019, 08:30:25 »
@Bert
Misschien rare vraag maar wat is een paradestrecke?
Ton
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
Lobomotion69
Offline
Berichten: 230
Confusius zei het al.
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #99 Gepost op:
17 juni 2019, 08:57:25 »
Ton,
Een Paradestrecke is een zo lang mogelijk stuk baan in het vrije zicht waarop je de treinen goed kunt zien rijden. Naar het woord paraderen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Henk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
eitreb
Offline
Berichten: 143
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #100 Gepost op:
17 juni 2019, 09:19:04 »
hoi Ton,
Voor de uitleg paradestrecke zie de opmerking van Henk
Omdat je nu op niveau 0 een schaduwstation hebt kun je afwisselend treinen laten voorbij komen op het zichtbare dubbelspoor op dat niveau.Dat is een leuke aanvulling op het geheel.Ook kun je treinen rond laten rijden terwijl je bezig bent bijv. op niveau 1 of 2 met een of meer andere treinen.
Met een stuk of 4 treinen tegelijk rijden zou zo mogelijk moeten zijn.
groet,
Bert
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 166
Re: Numansbaan, TT, 300x100
«
Reactie #101 Gepost op:
09 februari 2020, 12:08:15 »
Het is alweer een tijd geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Druk bezig geweest met de aansturing van de baan.
Ervaring opgedaan met iTrain, RailCom, en de verdere besturing van de testbaan.
Helaas kan ik pas einde van dit jaar met de bouw beginnen. Even wachten tot de dochter het huis uit is.
Ondertussen ook nog het een en ander aangepast aan het ontwerp.
* Zowel de paradestrecke als het spoor over de brug is nu dubbelspoor (dit was een goed idee Bert) Met toch nog een lang stuk enkelbaans langs de bergwand (met de tip van Henk).
* Een tweede verbinding gemaakt tussen niveau 2 en niveau 1 zodat er nu gereden kan worden van niveau 1 naar 2 en via een ander verborgen spoor aan de achterzijde terug naar 1 en dan weer via de brugroute naar 2 of naar 0.
* Op niveau 1 een klein schaduwstation met 2 sporen. Misschien heb ik ze niet nodig maar je weet maar nooit.
* De meeste onzichtbare sporen (hellingen) zijn dubbelspoor uitgevoerd zodat treinen elkaar kunnen passeren en elkaar niet voor de wielen rijden.
Ik ben nog wel bezig met het bedrijfsterrein. Met die indeling wil het nog niet erg lukken. Ik wil:
* een lokloods met max 2 sporen
* 1 of 2 sporen met een portaal kraan om platte wagons te laden
* een kolen station voor de bevoorrading van de stoomloc’s
Suggesties voor het bedrijventerrein of verbeteringen op het huidige plan zijn welkom.
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 143
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #102 Gepost op:
11 februari 2020, 19:48:26 »
Hoi Ton,
Mijn opmerkingen op het plan:
Het schaduwstation op niveau 0 zou ik bijv. 3 sporen maken in zowel het binnen als het buitenste spoor.
Nu zijn enkele sporen wel erg kort en eigenlijk zinloos.
Op niveau 1a zou je de Engelse wissel kunnen vervangen door gewone wissels en wel van links komend een rechts wissel dan een links en dan weer een rechts wissel naar de helling naar 1 en de keerlus.
In het lichtblauwe deel zou ik ik in beide sporen 1 inhaalspoor maken ipv 3 in het binnenspoor.
Het bovenste niveau is nu idd nog een beetje saai.
Een inhaalspoor in het industrieterrein zou een goede aanvulling zijn.
Een draaischijf met lokloods en water-en kolenvoorziening zou rechts in de boog kunnen denk ik.
Voor dit moment mijn bijdrage.
Groet,Bert
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
tonp7
Offline
Berichten: 166
Re: Numansbaan, TT, 300x120
«
Reactie #103 Gepost op:
11 februari 2020, 20:36:08 »
Hey Bert,
Bedankt voor de reactie. De Engelse wissel had ik al vervangen.
Het 'dubbele' schaduwstation op niveau 0 snap ik niet helemaal. Veel van de sporen zijn idd erg lang. Mijn langste trein zal 130 cm zijn dus de sporen kunnen korter.
Kan je een voorbeeld of schets sturen.
Ton
Gelogd
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5
eitreb
Offline
Berichten: 143
Re: Numansbaan, TT, 320x100
«
Reactie #104 Gepost op:
12 februari 2020, 12:05:55 »
bij deze dan Ton
groet,
Bert
«
Laatst bewerkt op: 12 februari 2020, 12:09:49 door eitreb
»
Gelogd
Met vriendelijke groet:
Bert
Mijn N-baan:
BertemmeN
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Numansbaan, TT, 320x100