Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 26-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe zaag je een Lima hondekop door? door NS1220
Vandaag om 16:24:46
NS 6100 van GM&S door AB 7216
Vandaag om 16:22:09
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:22:00
Een opklabare treintafel voor iemand anders door bask185
Vandaag om 16:20:54
Artitec: Plan E, serie 2020, materieelbespreking door Daan de leeuw
Vandaag om 16:19:18
Welke aanslag zit op mijn "zo-goed-als-nieuwe" lok? door nederbelg
Vandaag om 16:13:43
Verlengde VW door Jeronimos
Vandaag om 16:10:28
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Dpc Fo
Vandaag om 16:10:25
Je hebt nog een ton of wat op de plank liggen... door JaJo
Vandaag om 16:08:00
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door tijgernootje
Vandaag om 15:58:57
De Hef in N schaal... door charp
Vandaag om 15:53:18
Beursbaan H0 150x40 DSB - Spodsbjerg Havn door Hendrik Jan
Vandaag om 15:46:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sjoerd van de Wal
Vandaag om 15:34:18
Baanbouw Bosje77 door tijgernootje
Vandaag om 15:26:26
NS D 4101-45 spoor 0 door FritsT
Vandaag om 15:25:01
Volker Rail neemt 3x 1700 over van de NS door Luc2000
Vandaag om 15:20:46
Faller Motor 629 schakelen met Digikeijs DR4018 door gvandersel
Vandaag om 15:03:37
Station Rekerdam door Railhopper
Vandaag om 15:01:46
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0 door AdLoc
Vandaag om 14:38:10
Trix C-Gleis ballast kleur door cor_b
Vandaag om 14:17:45
Vroomshoop 1950 (HO) door Ferdy
Vandaag om 13:51:43
Probleem met Cobalt IP digital wisselmotoren door Martin Welberg
Vandaag om 13:40:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 13:28:26
PIKO Ns 2205 digitale koppeling problemen. door tod
Vandaag om 13:22:46
Raadplaatje door Falkenberg
Vandaag om 13:20:11
Sudexpress Vossloh 4000, functie-instellingen gezocht. door 008200
Vandaag om 13:02:41
Huizen gezocht voor modelbaan, niet berg-omgeving. door Bert V
Vandaag om 12:50:59
H0 Krähehof zolder door ron.kraaijkamp
Vandaag om 12:33:10
Digikeijs Centrale en Boosters: Kortsluiting door spanningsverschil baanvakken door Remunj
Vandaag om 12:29:56
Rocrail gebruikersgroep door AlbertG
Vandaag om 11:42:42
  

Auteur Topic: Havenbedrijf Rotterdam, GVT en Chengdu werken samen aan hogere beladingsgraad go  (gelezen 669 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10852
    • sleutelspoor

Havenbedrijf Rotterdam, de Tilburgse multimodale terminal operator GVT en Chengdu International Railway Port Investment & Development Group hebben een intentieverklaring ondertekend. Doel van de samenwerking is om meer goederen via spoor te vervoeren tussen de grootste haven van Europa en Chengdu, de hoofdstad van de centraal gelegen Chinese provincie Sichuan. De intentieverklaring werd ondertekend op de dag van de 800e reis van een rechtstreekse goederentreinverbinding tussen China en Rotterdam. De Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express rijdt momenteel drie maal per week in 15 dagen via Kazachstan en Moskou. De beladingsgraad tijdens de westwaartse reis van China naar Nederland is momenteel zeer hoog. De beladingsgraad op de oostwaartse rit biedt volgens GVT nog circa 20% ruimte. De inspanningen zijn er daarom mede op gericht om via de haven van Rotterdam de Noord-Amerikaanse markt beter te ontsluiten. Ook kan via Rotterdam meer shortsea vracht vanuit het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Scandinavië en de Baltische staten via spoor richting het Verre Oosten worden vervoerd.

De intentieverklaring werd ondertekend door Wil Versteijnen, CEO van GVT ,Junbo Zhou, General Manager van Chengdu International Railway Port Investment & Development Group en Hans Nagtegaal, Director Containers van Havenbedrijf Rotterdam
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.