Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:10:53
Neutraal Moresnet in H0 door Jeronimos
Vandaag om 15:10:30
Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan door MartinH0
Vandaag om 14:58:36
Ecos CV veranderen M4 Marklin door PkAlfisti
Vandaag om 14:51:21
RSU stapje 3: HSM zand en kolen wagens MK131 and 134 door janw
Vandaag om 14:40:32
RAIL 2020 21, 22 en 23 februari, Houten. door wob
Vandaag om 14:36:12
Projekt 083-338 door Noordernet
Vandaag om 14:05:16
Sound decoders en Linux door jowi
Vandaag om 13:50:52
MB-module: “Roubaix” door Marc tramt
Vandaag om 13:42:43
Dordrecht jaren 70 door Rob Hagg
Vandaag om 13:17:46
Schwarzburg door tuurtje
Vandaag om 13:13:01
Frans diorama 1:48 door Wim Corduwener
Vandaag om 12:59:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door zuylen
Vandaag om 12:54:52
TGV Sud Est 01 "Patrick" met pensioen door VAM65
Vandaag om 12:53:54
Bahnstrecke 5867 door eichddraig
Vandaag om 12:31:29
Een tussendoortje in 1:48 door Noordernet
Vandaag om 11:48:26
Stukje Boterstraat in 1:120 door Edsko Hekman
Vandaag om 11:02:04
Trekkracht verbeteren door Piet Groot
Vandaag om 10:54:03
Videoritten 2020 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:08:07
De fabriek - Spoor 0 door Daniels
Vandaag om 09:00:50
Bouwen met weinig bouwgelegenheid door 1200blauw
Vandaag om 07:54:05
Frans loodsje et cetera door Tulpendaal
Vandaag om 06:25:20
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door roadster36
Vandaag om 02:20:02
Doornvliet door HeRo
Vandaag om 02:17:51
Rail Force One Sharky 1:1 aanwezig tijdens On TraXS! in het spoorwegmuseum. door Jean-Pierre
Vandaag om 00:32:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 februari 2020, 23:56:48
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door NS264
21 februari 2020, 23:23:43
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
21 februari 2020, 23:13:38
Putdeksels! door Sven
21 februari 2020, 23:12:27
Fasedraad analoog door Klaas Zondervan
21 februari 2020, 22:47:44
  

Auteur Topic: Havenbedrijf Rotterdam, GVT en Chengdu werken samen aan hogere beladingsgraad go  (gelezen 490 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10596
    • sleutelspoor

Havenbedrijf Rotterdam, de Tilburgse multimodale terminal operator GVT en Chengdu International Railway Port Investment & Development Group hebben een intentieverklaring ondertekend. Doel van de samenwerking is om meer goederen via spoor te vervoeren tussen de grootste haven van Europa en Chengdu, de hoofdstad van de centraal gelegen Chinese provincie Sichuan. De intentieverklaring werd ondertekend op de dag van de 800e reis van een rechtstreekse goederentreinverbinding tussen China en Rotterdam. De Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express rijdt momenteel drie maal per week in 15 dagen via Kazachstan en Moskou. De beladingsgraad tijdens de westwaartse reis van China naar Nederland is momenteel zeer hoog. De beladingsgraad op de oostwaartse rit biedt volgens GVT nog circa 20% ruimte. De inspanningen zijn er daarom mede op gericht om via de haven van Rotterdam de Noord-Amerikaanse markt beter te ontsluiten. Ook kan via Rotterdam meer shortsea vracht vanuit het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Scandinavië en de Baltische staten via spoor richting het Verre Oosten worden vervoerd.

De intentieverklaring werd ondertekend door Wil Versteijnen, CEO van GVT ,Junbo Zhou, General Manager van Chengdu International Railway Port Investment & Development Group en Hans Nagtegaal, Director Containers van Havenbedrijf Rotterdam
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.