Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:07:49
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Basilicum
Vandaag om 08:06:12
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door ES44C4
Vandaag om 07:57:49
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door Pauldg
Vandaag om 07:51:21
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
  

Auteur Topic: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"  (gelezen 34878 keer)

Eegtrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
  • Lid Modelspoorgroep Eindhoven
    • Project Tauernbahn
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #30 Gepost op: 06 juni 2019, 14:46:53 »
Sow dit gaat lekker zeg. Leuk om dit zo te volgen
Groeten Eeg Jake

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #31 Gepost op: 08 juni 2019, 02:48:14 »
Dank allen.
Oh en dat van die 40-tonners en wandelende soldaten klopt inderdaad. Hoewel ik bij de KLU toch ook vaak van bussen mocht gebruik maken... Ach een model bus heb ik nog niet, wel heb ik een DAF YA4440 in model gevonden...

Vanavond geen inzetten tot nog toe voor mijn korps, ondanks de code geel/oranje, dus lekker tijd om te knutselen...

Bouwupdate:

Vanavond in afwachting van dat wat zou komen (code Geel/Oranje) en me van mijn nachtrust zou beroven, lekker geknutseld.



Dit gedeelte van het MCC traject rijdt goed en dus is het tijd om het aan te kleden. De keerlus wordt deels verhuld door een loods waar de vrachtwagen in draait.



De wagen neemt best wel wat plaats in, dus qua scenery wordt het niet veel...



De originele loods heeft enkel 3 vouwdeuren aan de voorzijde. Ik wil echter dat de vrachtwagen aan de zijkant het pand kan verlaten en heb hier dus een hoek uitgesneden. Deze aangekleed met restjes karton van het bouwpakket. De openstaande deur zit bij het bouwpakket bij, dus dat was een meevaller!



Normaliter staat de loods op een bodemplaat. Hier gaat dat echter niet, want dan zou het hele MCC traject opnieuw moeten en daar heb ik geen zin in. Dus is de loods opgebouwd zonder bodemplaat. Echter komen de deuren nu niet mooi uit. Van dun papier heb ik rubber lappen gemaakt op de segmenten van de deur. Dan sluit alles toch enigzins lichtdicht af en het is een leuk detail vind ik zelf...



2 agenten van de Marechaussee onderzoeken gedumpte rotzooi in deze loods. Een vrachtwagen komt die straks ophalen...



Door de zijdeur kijk je recht op deze scene...



De agenten zijn wat ongeduldig... Waar blijft die vrachtwagen nou?!



Die bleek pech te hebben onderweg en wachtte op zijn beurt op de ANWB...



Zo met de geplaatste loods ontstaan leuke doorkijkjes de baan op...



Ook de andere loods (tijdelijk) geplaatst. Voor de loods mis ik wel nog details, zoals wachtlopende militairen en anti-bots blokken...



Laat die nu toch ook gewoon in het bouwpakket zitten! Verschillende lagen karton vormen de anti-bots blokken. Deze konden zelfs pantservoertuigen doen afbuigen...



Het totaalplaatje van de geplaatste loods. In de verte zijn ook geplaatste dieseltanks te zien. Deze komen nog van de oude MC de Spoorstaaf modules...



Totaalplaatje van de werkzaamheden van vanavond. De verlichting in de loods staat nog erg fel. Deze zit op een batterij (9V) en is nog niet aan de OC32 aangesloten. Dan kan ik het mooier instellen. Je ziet ook rechts in het midden dat het MCC traject weer gesloten is en in de verf staat. Helaas ook nu weer problemen op dat stuk. Morgen gaat de vrachtwagen eens uit elkaar, aangezien hij nu overal problemen geeft. Denk dat de as iets uit het lood is gaan staan ofzo. Nu eerst even slapen...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #32 Gepost op: 09 juni 2019, 01:08:43 »
Bouwupdate:

Vanavond weer even kunnen knutselen. Loods 2 stond op het programma, de voertuighal met daarin het wrak van de T-33 van Lockheed.



Het karkas van het vliegtuig is van DAS-klei gemaakt. Geverfd met Revell en Humbrol verfjes. Het zeil is gemaakt van 1 laagje tissue papier. Je weet wel, zo'n papieren zakdoekje. Die zijn opgebouwd uit verschillende lagen. Nou die dus losgepeuterd en over het vliegtuig gedrapeerd. Met wat verdunde houtlijm is e.e.a. vastgezet. Da alles vervolgens in zeer verdunde verf gezet. Ik heb gekozen voor een legergroene/bruine kleurschakering. Als het opdroogt wordt het hard...



In de loods liggen nog wat onderdelen, eveneens onder zeilen...



Het dak van de loods heb ik voorzien van een venster. Dit is nu even afgedicht met het uitgesneden deel, ter bescherming...





2 Zichtlijnen door eerder genoemd venster. Je ziet het wrak liggen. Het neemt bijna heel de loods in beslag. De rest van de scenery heb ik uiterst sober gehouden. (Lees: niet aanwezig)



Aan de buitenzijde van de loods heb ik nog een lichtarmatuur gehangen. Zij verlicht de dieseltanks...





De eerste stukken hekwerk zijn geplaatst. Het is heel filigraan spul. Het geeft wel direct een andere uitstraling aan het geheel. Als je erdoorheen kijkt, kun je de militairen bijna horen zeg maar. De bekende bordjes met 'pas op, bewaking door honden' zijn al geprint, maar moet ik nog bevestigen...



Een overzicht van de steeds verder 'affe' module. De loodsen staan vast en er is weer wat extra groen aangebracht.
Ook zien we sensatie in de linker bovenhoek; namelijk een militaire oefening in een Benelux Mat'57. In 1989 is daadwerkelijk een van de, dan ex-, Beneluxtreinstellen gebruikt als oefenobject...

Onze fotograaf is in het bezit van een goede telelens, dus we konden de oefening op de voet volgen. Hieronder enkele plaatjes.



Het is een flinke oefening met heel wat manschappen...



Scherpschutters liggen voor en achter het treinstel...



2 schuttersputten met in elk afzonderlijk een mitrailleursnest...



1 dappere soldaat verkend de voorste toegangsdeuren...



Zwaar geschut in de vorm van enkele RPG's en heuse Javellin's liggen in een goot om zo nodig de hele trein weg te blazen...



Onder dekking van het zwaar geschut, bestormen enkele militairen de toegangsdeuren van de trein...

Meer was er nog niet te zien. De bedoeling is dat er met behulp van LED's en rookmachines wat leven in de brouwerij komt. Hoe precies moet ik nog uitdokteren. Ook heb ik de benodigde LED's niet in huis, dus die zijn bestelt in Duitsland en onderweg.
Dit spoor wordt dus het 'oefeningen-scenario'. Het middelste spoor wordt straks voor de hospitaal-trein + bijbehorende scene(s). Het voorste spoor wordt de losplaats voor de container/munitie trein. Bij deze laatste komt hopelijk ooit een bewegende telescoopkraan. Ik heb al een hele mooie in schaal N gezien. Deze kan ook echt bewegen en alles, maar is erg prijzig. Daarnaast heb ik de containerwagons nog niet, dus die scene kan nog even wachten. Eerst de rest van de baan afwerken!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #33 Gepost op: 10 juni 2019, 20:05:53 »
Bouwupdate

Vandaag een 'mijlpaal'. De rechter module is helemaal klaar voor zover nu mogelijk. Zowel technisch als qua scenery. Vandaag weer even proefgereden en de treinen rijden er goed op. Dus door naar de middelste bak. Nog even enkele foto's van de laatste werkzaamheden van vandaag.





Enkele bossages (Woodland Scenics clump foliages met Woodland Scenics Fine Turf) aangebracht in de grasmat en het oogt nog verwilderder dan daarvoor...



Enkele zelf gemaakte bomen (IJzerdraad manier) geven het geheel wederom een andere indruk...





2 Zelf gemaakte bomen van ijzerdraad en HEKI flör matten. Door verschillende manieren van bevestigen van de HEKI, krijgt elke boom een unieke 'kruin'...



Een van de loodsen heeft een klimop gekregen van HEKI flör...



Deze spoorwegovergang blijft enkel uit zand bestaan...



2 Soldaten mogen wachtlopen. In de loodsen liggen namelijk allerlei 'staatsgeheimen' zoals een compleet vliegtuig...



Zo met een hekwerk is de sfeer al snel (bijna) compleet...



Nu is het tijd voor de kleinste details. Zoals hier de waarschuwingsborden "Pas op, bewaking door honden"...





2 Overzichten van de afgewerkte module...



Komende tijd ga ik met deze module aan de slag. De electronica voor het spoor en wissel is reeds aangelegd. Wel moet er nog een servo onder de wissel geplaatst worden. Ook moet hier het hele MCC traject nog voorzien worden van wegdek, zendlus en reedcontacten. Kortom, nog genoeg te doen, voordat de echte scenery erop komt...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Lobomotion69

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
  • Confusius zei het al.
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #34 Gepost op: 11 juni 2019, 05:54:34 »
Heel mooi geworden. Dat kun je met trots showen. Op naar de volgende bak.

Ow ja, staatsgeheimen. De T33 op zich of wat? Lachen hoor.
Die scene rond het Bene!uxstel deed mij erg denken aan Bijster!
Met vriendelijke groet, Henk.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #35 Gepost op: 11 juni 2019, 08:25:47 »
Wordt leuk zo.
mvg
Marco

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #36 Gepost op: 12 juni 2019, 16:20:44 »
Dank beiden.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #37 Gepost op: 29 juni 2019, 23:08:04 »
Bouwupdate:

Vandaag lekker vrij. Wist niet wat me overkwam! na een hele drukke periode zijn vandaag en morgen gewoon leeg in de agenda. Dus wat kunnen knutselen!
Op het programma stond de aanleg van het MCC traject op de middelste module. Ik gebruik wederom de Alabastine ® manier. Foto's:



Zo zag de module eruit voor aanvang van de knutselwerkzaamheden...





De wegen zijn aangesmeerd en bevatten ook al de reedcontacten. Van die laatste heb ik geen foto's gemaakt. Dat ben ik vergeten. Normaliter leg ik eerst het wegdek aan en test dan of de zendlus werkt. Nu gekozen om alles aan te leggen. De zendlus is getest door de boel in te schakelen na aanleg en te kijken of ik het autootje commando's kon geven. Dat werkte goed. Hetzelfde met de reedcontacten gedaan...



Nabij de ingang van kamp Rijen ligt een spoorwegovergang op het terrein. Deze ook weer aangesmeerd...



De doorgang door de achterwand. Straks wordt dit d.m.v. bomen weggewerkt. Nu is het een gapend gat...



Aan de achterzijde van de bak buigt de weg af naar de linker module. Omdat mijn krimpkous op is kan ik hier de weg niet verder afwerken. Ik kan immers de reedcontacten niet meer in orde maken...



Om te zorgen dat de voertuigen niet gehinderd gaan worden door allerhande bedrading en electronica, heb ik een kabelgoot boven de weg gehangen. Zo blijven draden en voertuigen goed gescheiden...



De UCCI en SWdec's zijn vast geinstalleerd en voorzien van een op maat gemaakte bandkabel. De stekkers erop knijpen is een uitdaging, maar met behulp van een grote waterpomptang lukte het aardig. Je moet namelijk de stekkertjes in 1x goed aanklemmen. Ze passen precies in de bek van de tang, dus dat ging vlot!



Verder vooral onder de bak en aan de achterzijde bezig geweest. De electronica aangesloten voor de servo's, bakverlichting en wat voorbereidend kabelwerk...



De 2e 25-polige stekker zit inmiddels ook weer vol. Binnenkort maar eens nieuwe bestellen bij Conrad, want heb er nog meer nodig dus...

Morgen is hopelijk het wegdek goed droog. Dan ga ik dat verder afwerken en kan ik op deze bak beginnen met de scenery! Wat vooral uit groenwerk zal bestaan...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #38 Gepost op: 11 juli 2019, 00:16:04 »
Bouwupdate:

Mjah en dan gaat er een hele middag voorbij waarin driftig geknutseld is, maar zonder groot resultaat. Althans, ik ben lekker aan het prutsen met de techniek voor de spoorwegovergang in de Oosterhoutse weg. Hier moeten agenten de weg afsluiten als de trein hem kruist. Dat werd veel passen, meten en testen. Helaas zonder bevredigend resultaat. Wat wel direct werkte, was de hardware van Domburg Trainsupport. Ik mag iTrain 5 testen inclusief de handbrdiening. Werkte binnen 15 minuten na uitpakken en aansluiten. Echt plug & play! Wat doet het? Nou via iTrain dus handbediende, analoge locs laten rijden via DINAMO. Soort trafo aan je digitale systeem. Enige verschil is dat de analoge locs zich gedragen als hun digitale tegenhangers. Het werkt erg fijn.
Daarnaast nog wat groen geknutseld en de eerste barak geplaatst. Goed, foto's!



De controller, laptop en verdere testopstelling van DTS...



Conrad bracht ook nog wat benodigdheden, zoals krimpkous én hondjes! Wat is en militaire basis nou zonder waakhonden???



De donor. Dit busje ga ik transformeren tot Marechaussee busje...



Eerst alles verven. Dan nog lampen, transfers en decals erop...



Een van de testopstellingen van vandaag. Bedoeling is dat de agent op het verenstaal vast komt te staan en zo de bermen in beweegt. Het verenstaal ga ik wegwerken door het hetzelfde te kleuren als het wegdek. Deze optie is tot dusver de betrouwbaarste gebleken...



Rechtsboven op de module ben ik begonnen met het aankleden. Gewoon wat proberen. Overigens is linksonder de test met de overweg te zien. De zwarte vlek is een poging om de sleuf van de aandrijving weg te werken. Dat werkt niet...



De barak op zijn definitieve plaats. Tussen de achtergrond en de barak ligt een groenstrook...



Wat simpele takjes zeeschuim en wat strooisel. Het afdak met lampje op de barak is een eigen bedenksel. Het geeft het gebouw net wat meer smoel...



De andere zijde. Hier komen straks nog allerlei bossages en de afrastering tussen de weg en het kamp...

Inmiddels heeft mijn MCC autootje ook flinke kuren, dus testen wil niet echt meer. Binnenkort begint mijn vakantie, eens zien of ik dan weer echt meters kan maken!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #39 Gepost op: 17 juli 2019, 22:33:55 »
Bouwupdate:

Afgelopen week af en toe wat bouwtijd en vandaag zowaar tijd om weer wat "Hoontje's How To's te monteren. Het leven is mooi soms!
Goed, wat heb ik gedaan? Na vorige week zaterdag niet beschikbaar te hoeven zijn voor de brandweer, ontstond ruimte om naar Lochem (N-spoorstore.nl) af te reizen.
Daar aangekomen heb ik gerichte inkopen gedaan voor deze baan. Ik was namelijk op zoek naar mooie bomen en/of zelfbouw pakketten. Daarnaast wil ik de scene van het uitladen van een containertrein voor SFOR uitbeelden op mijn baan, dus een prima excuus om de containerwagons van Arnold mee te nemen. Een autootje van MINI's en de NOCH pakketten completeren de vangst. Maar het volk wil vast foto's, bij deze;



De aanwinsten uit het Lochemse...

Na al dat moois aangeschaft te hebben, kon ik gaan knutselen. Bedoeling was om een begin te maken met de Rijense Hei



Dit gebied dus. In de jaren '80 lagen de sportvelden daar nog niet, maar was het nog een heide en bosgebied met kleine zandverstuivingen...



En hier zie je het gebied op de modulebaan. Althans, waar het moet gaan komen dan. De zandverstuivingen zijn voorzien van een basisgrond kleur uit het NOCH landschapsbouwpakket. De overige grond is bruin geverfd met Acryl verf van de ACTION.



De bodem rondom ingesmeerd met NOCH lijm om hier later met de statische begrasser (RTS 35Kv) de eerste heide planten en ondergrond op te plempen...



Een deken van Woodland Scenics fibers 4 en 7 mm lang, 'dark green' dient als basis voor de heide ondergrond. Dit is nog te dik, ik dun het later uit, zodat je van die 'eilanden' krijgt...



Eromheen komt gewoon hoog gras, allerlei kleuren en lengtes van Busch, Noch, Faller en Woodland Scenics. Ik gebruik expres gras als ondergrond, straks met allerlei strooisels eroverheen lijkt het niet meer op een grasmat, maar op een veelzijdig gekleurde ondergrond...



Ook dit stuk van het raccordement oogt vervallen. Dus links en rechts wat gras ook tussen de spoorstaven. Die spoorbielzen zijn helemaal begraven in de bedding. Die heb ik al veel eerder aangelegd. Nu is die goed droog en uitgehard, dus kan er goed op werken, zonder bang te zijn dat hij beschadigd.





2 maal het overpad in het Kleine Vospad. Ook hier gras en zand. Het is immers een zandpad. Hoewel ik geloof dat het tegenwoordig een mooi fietspad is geworden. Binnenkort weer eens gaan kijken...



Proefrijden. Natuurlijk moet de NS2454 mijn nieuwe aanwinsten af gaan leveren op Kamp Rijen...





Verschillende bossages en boompjes die ik gemaakt heb met behulp van de NOCH pakketten. Heel simpel gemaakt, verschillende kleuren strooisel, spuitlijm en een takje zeeschuim... Hoe ik dat precies doe zie je in mijn nieuwste "How To". Die vind je hier:

[youtube]hQvIg7TCRIw[/youtube]



Voordat er bomen en bossen gepland konden worden, heb ik het Kleine Vospad aangelegd. Een zandpad tussen de Stationsweg Zuid en de Oosterhoutseweg. Tegenwoordig dus fietspad...



Tante Bep gaat haar hondje direct uitlaten over het nieuwe zandpaadje. Het riempje is een Woodland Scenics fiber van 7 mm. Best dik als je zo op de foto kijkt. In werkelijkheid zie je hem amper. En Bello het hondje, uit een nieuwe NOCH set, is natuurlijk ook een ontembaar levendig hondje wat goed vast moet blijven zitten...



Eerste bosjes en boompjes langs het zandpad. Met de eerder aangebrachte achtergrond geeft het al een hele mooie dieptewerking...



Nog wat meer bomen en bosjes. Maar het gaat om de voorgrond, de lange grassprieten dragen links en rechts wat vlokken, daardoor lijken het bloemen. Ik heb ze gemaakt door wat spuitlijm op het gras te spuiten (klein beetje/pufje!) en dan heel klein beetje strooisel. Direct wegzuigen met een stofzuiger en tadaaa.... Oh ja, de NOCH boompjes kunnen een stofzuiger-orkaan niet hebben leerde ik. Dus moest nieuwe boompjes maken...







Verschillende hoogtes van hei planten. De vlokken zijn of direct op de ondergrond aangebracht, of op kleine zeeschuim bosjes. In dit laatste geval heb ik gewoon 1 grote tak zeeschuim besproeid met spuitlijm en bevlokt met paarse en blauwe vlokken. Daarna trek ik daar kleine zijtakjes af, zo krijg je kleine bosjes hei...



De achtergrond kleuren en de bomen direct daarvoor vallen enigzins in hetzelfde spectrum. Hopelijk wordt daardoor de dieptewerking straks nog meer benadrukt en lijkt mijn baan oneindig groot...



Het raccordementslijntje raakt al mooi overwoekerd. Tante Bep wandelt onbevreesd door het steeds dichter wordende bos...









Verschillende doorkijkjes rondom het raccordementslijntje. Vooral geprobeerd dat het er op 'Preiser-hoogte' interessant uitziet. Ook ontstaan door de lichte boog in het spoor en de vele bossen en boompjes hele mooie verdwijn/verschijn punten voor de treinen...



Van bovenaf valt dat verdwijnen overigens wel echt vies tegen. Misschien nog wat hoge bomen die over het spoor hangen planten...



En zo ziet de modulebak er inmiddels uit na een paar middagen knutselen. Het laatste stuk wat op deze module nog moet gebeuren is rechts de Oosterhoutseweg inclusief spoorwegovergang en de toegang tot "Kamp Rijen". Dus MCC aangezwengeld om te testrijden. Bleek de zendlus niet te werken...



Dit was de reden. De zendlus was doorgesneden bij het werken en testen van de spoorwegovergang techniek. Dom!!!



Met de soldeerbout en een krimpkousje ter bescherming van de nieuwe soldering, bleek het snel opgelost...



En daar gaat de bus weer! De verschillende servo's die je ziet zijn bedoeld voor de aansturing voor de spoorwegovergang (links) en de toegangspoort tot Kamp Rijen (rechts). Hier vertel ik later meer over...

Omdat de techniek even niet meer wilde meewerken. De computer had updates nodig en ik was er ook wel klaar mee, ben ik lekker gaan proefrijden en foto's gaan maken van de NS 2454 die over het spoortje van en naar Kamp Rijen pendelt...



Deze foto poste ik van de week op facebook. De sfeer is 'spot on', ik wil een mooi overwoekerd, maar technisch goed berijdbaar baantje. Gezien de berg likes en hartjes die ik ontving, geloof ik dat men het met mij eens was. Stiekem (ok niet zo stiekem) ben ik wel écht heel trots op dit resultaat!









Straks, als de derde (en laatste) module van deze baan af is, dan zal de achtergrond verdwijnen. Je kijkt dan richting de Curver gebouwen en hoofdlijn. Nu heb ik provisorisch de achtergrondfoto van die module aan de zijkant van deze module gemaakt. Het effect ervan is, vind ik, erg goed!

Het is echt genieten om een keer dit soort foto's op een door mijzelf gebouwde baan te kunnen maken! Op facebook vroegen mensen hoe lang ik hiermee bezig ben geweest. Alles bij elkaar nog geen 8 uur. Het is echt een beetje uitproberen en met de juiste middelen werken. Door tussendoor goed te kijken hoe iets wordt, eventueel foto's te maken en test te rijden, ontdek je of iets mooi is of toch niet. Heel veel boompjes zijn verplant op de module totdat ik tevreden was. In mijn komende how to ga ik hier verder op in en laat ik zien hoe ik het gemaakt heb.
Nu nog ff genieten...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #40 Gepost op: 18 juli 2019, 07:30:05 »
Dat ziet er leuk uit.  (y)
met vriendelijke groet,

Martijn

Lobomotion69

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
  • Confusius zei het al.
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #41 Gepost op: 18 juli 2019, 10:05:13 »
Mooie scenery en nog mooiere foto's. Camera of smartphone?
Met vriendelijke groet, Henk.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #42 Gepost op: 18 juli 2019, 10:06:22 »
Heb deze foto's met m'n smartphone gemaakt, daar de camera te groot is om in deze hoeken kwijt te kunnen.
Dank je.

Groetjes

Hoontje

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #43 Gepost op: 18 juli 2019, 19:32:54 »
Hoi,
Das idd snel gegroeid.
Een overtuigend stukje heide met bosovergang.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #44 Gepost op: 27 juli 2019, 16:12:29 »
Bouwupdate:

Vandaag weer eens de moed gehad om te knutselen. Een paar plaatjes...



Doorkijkje van 'achter-naar-voren'. Dit gedeelte van de MCC weg is al klaar en wacht op afwerking. De voorbereidingen (verf mengen enzo) zijn al in volle gang...



Ik zag wat op tegen de aanleg van de (bijna) laatste meters MCC traject. Met name het solderen van reedcontacten. Vandaag is dat toch gelukt. Ook het wegdek alvast aangebracht, dat mag nu drogen de komende dagen. Ondanks de warmte, lijkt dat de droogtijd nagenoeg niet te beinvloeden.



De route achter de schermen ligt op 2cm van de bakrand af. Ik ga de auto's beschermen door een vangrail te plaatsen. Deze is van BUSCH en komt uit hun wegenverkeersset. Die plaats ik pas, als het wegdek in basis helemaal klaar is. Nu moet dat dus, zoals gezegd, eerst nog drogen...



Daarnaast een begin gemaakt met het schaduwstation in zijn definitieve vorm op de derde (en laatste) module. Er komen 2 sporen. Ik overwoog nog een extra wissel, maar dan zou de boog amper 20 cm worden en dat vind ik echt te krap, zelfs voor een klein kop spoortje...
Tijd om de draden te gaan trekken. Vanaf deze bak moeten ze via 25 polige connectoren naar de meest rechter module, omdat daar de printplaten zitten van het DINAMO systeem. Nu nog geen zin in...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje