Doel:€250.00
Donaties:€147.00

Per saldo:€-103.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-06-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 21:59:50
4 in 1 op 2 niveau’s... door Stedahult
Vandaag om 21:56:27
D345 Hoek van Holland - Bad Harzburg (ca. 1985-1991) door Quinzeedied
Vandaag om 21:39:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door André 1976
Vandaag om 21:33:35
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:29:53
Raadplaatje door Whis
Vandaag om 21:19:17
Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0) door Marc tramt
Vandaag om 21:14:27
NS modelbaan Hoekdam H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:08:16
Servo-positie instellen met MultiMaus door Joran
Vandaag om 20:34:25
De Hondsrugbaan, H0 door Ronald Hofmeester
Vandaag om 19:16:14
De NS 600/2000 van MK Modelbouwstudio door Edsko Hekman
Vandaag om 19:15:29
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door 1795
Vandaag om 19:06:39
Overstappen op schaal TT? door Bouwer
Vandaag om 18:57:47
25 jaar geleden door H0eGenaamd
Vandaag om 18:28:38
Modelspoorbeurs Houten 29 juni 2019 voor/nabeschouwing door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:05:03
NS sproeitrein in h0 door Eric B
Vandaag om 17:33:49
Obdam in halfnul (De jaren '50 en '60 herleven) door Bartje81
Vandaag om 16:42:00
Baanplan Edwin (poging 2) door H0eGenaamd
Vandaag om 16:20:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Moerkerken
Vandaag om 15:31:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 15:07:47
Marklin Mobile station 2 voor spoor n door 89er
Vandaag om 13:59:59
EifelBurgenBahn door tuurtje
Vandaag om 12:50:29
Advies beste lijm voor bouwpakketten door Marij Stoffels
Vandaag om 07:47:31
Update: baan in de tropen door Wim Vink
Vandaag om 07:36:55
Digitaal maken van een lok: doorgebrande leds door 008200
25 juni 2019, 22:34:40
Gezocht: 11mm wielen met asb door Pauldg
25 juni 2019, 21:50:21
Buitenlust door Wijktrein
25 juni 2019, 20:40:26

Auteur Topic: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"  (gelezen 5786 keer)

Eegtrain

• Offline Offline
Re: (Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen"
« Reactie #30 Gepost op: 06 juni 2019, 14:46:53 »
Sow dit gaat lekker zeg. Leuk om dit zo te volgen
Groeten Eeg Jake

Hoontje

• Offline Offline
  • Bouwt aan [Racc. Oosterhout de Vijf Eiken] in N
    • Emplacement Oosterhout vijf Eiken in N
« Reactie #31 Gepost op: 08 juni 2019, 02:48:14 »
Dank allen.
Oh en dat van die 40-tonners en wandelende soldaten klopt inderdaad. Hoewel ik bij de KLU toch ook vaak van bussen mocht gebruik maken... Ach een model bus heb ik nog niet, wel heb ik een DAF YA4440 in model gevonden...

Vanavond geen inzetten tot nog toe voor mijn korps, ondanks de code geel/oranje, dus lekker tijd om te knutselen...

Bouwupdate:

Vanavond in afwachting van dat wat zou komen (code Geel/Oranje) en me van mijn nachtrust zou beroven, lekker geknutseld.

Dit gedeelte van het MCC traject rijdt goed en dus is het tijd om het aan te kleden. De keerlus wordt deels verhuld door een loods waar de vrachtwagen in draait.

De wagen neemt best wel wat plaats in, dus qua scenery wordt het niet veel...

De originele loods heeft enkel 3 vouwdeuren aan de voorzijde. Ik wil echter dat de vrachtwagen aan de zijkant het pand kan verlaten en heb hier dus een hoek uitgesneden. Deze aangekleed met restjes karton van het bouwpakket. De openstaande deur zit bij het bouwpakket bij, dus dat was een meevaller!

Normaliter staat de loods op een bodemplaat. Hier gaat dat echter niet, want dan zou het hele MCC traject opnieuw moeten en daar heb ik geen zin in. Dus is de loods opgebouwd zonder bodemplaat. Echter komen de deuren nu niet mooi uit. Van dun papier heb ik rubber lappen gemaakt op de segmenten van de deur. Dan sluit alles toch enigzins lichtdicht af en het is een leuk detail vind ik zelf...

2 agenten van de Marechaussee onderzoeken gedumpte rotzooi in deze loods. Een vrachtwagen komt die straks ophalen...

Door de zijdeur kijk je recht op deze scene...

De agenten zijn wat ongeduldig... Waar blijft die vrachtwagen nou?!

Die bleek pech te hebben onderweg en wachtte op zijn beurt op de ANWB...

Zo met de geplaatste loods ontstaan leuke doorkijkjes de baan op...

Ook de andere loods (tijdelijk) geplaatst. Voor de loods mis ik wel nog details, zoals wachtlopende militairen en anti-bots blokken...

Laat die nu toch ook gewoon in het bouwpakket zitten! Verschillende lagen karton vormen de anti-bots blokken. Deze konden zelfs pantservoertuigen doen afbuigen...

Het totaalplaatje van de geplaatste loods. In de verte zijn ook geplaatste dieseltanks te zien. Deze komen nog van de oude MC de Spoorstaaf modules...

Totaalplaatje van de werkzaamheden van vanavond. De verlichting in de loods staat nog erg fel. Deze zit op een batterij (9V) en is nog niet aan de OC32 aangesloten. Dan kan ik het mooier instellen. Je ziet ook rechts in het midden dat het MCC traject weer gesloten is en in de verf staat. Helaas ook nu weer problemen op dat stuk. Morgen gaat de vrachtwagen eens uit elkaar, aangezien hij nu overal problemen geeft. Denk dat de as iets uit het lood is gaan staan ofzo. Nu eerst even slapen...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
Bouwt aan modulebaan [Raccordement Oosterhout de Vijf Eiken] in 1:160
Tijdvak 1978 - 2000

Hoontje

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 09 juni 2019, 01:08:43 »
Bouwupdate:

Vanavond weer even kunnen knutselen. Loods 2 stond op het programma, de voertuighal met daarin het wrak van de T-33 van Lockheed.

Het karkas van het vliegtuig is van DAS-klei gemaakt. Geverfd met Revell en Humbrol verfjes. Het zeil is gemaakt van 1 laagje tissue papier. Je weet wel, zo'n papieren zakdoekje. Die zijn opgebouwd uit verschillende lagen. Nou die dus losgepeuterd en over het vliegtuig gedrapeerd. Met wat verdunde houtlijm is e.e.a. vastgezet. Da alles vervolgens in zeer verdunde verf gezet. Ik heb gekozen voor een legergroene/bruine kleurschakering. Als het opdroogt wordt het hard...

In de loods liggen nog wat onderdelen, eveneens onder zeilen...

Het dak van de loods heb ik voorzien van een venster. Dit is nu even afgedicht met het uitgesneden deel, ter bescherming...

2 Zichtlijnen door eerder genoemd venster. Je ziet het wrak liggen. Het neemt bijna heel de loods in beslag. De rest van de scenery heb ik uiterst sober gehouden. (Lees: niet aanwezig)

Aan de buitenzijde van de loods heb ik nog een lichtarmatuur gehangen. Zij verlicht de dieseltanks...

De eerste stukken hekwerk zijn geplaatst. Het is heel filigraan spul. Het geeft wel direct een andere uitstraling aan het geheel. Als je erdoorheen kijkt, kun je de militairen bijna horen zeg maar. De bekende bordjes met 'pas op, bewaking door honden' zijn al geprint, maar moet ik nog bevestigen...

Een overzicht van de steeds verder 'affe' module. De loodsen staan vast en er is weer wat extra groen aangebracht.
Ook zien we sensatie in de linker bovenhoek; namelijk een militaire oefening in een Benelux Mat'57. In 1989 is daadwerkelijk een van de, dan ex-, Beneluxtreinstellen gebruikt als oefenobject...

Onze fotograaf is in het bezit van een goede telelens, dus we konden de oefening op de voet volgen. Hieronder enkele plaatjes.

Het is een flinke oefening met heel wat manschappen...

Scherpschutters liggen voor en achter het treinstel...

2 schuttersputten met in elk afzonderlijk een mitrailleursnest...

1 dappere soldaat verkend de voorste toegangsdeuren...

Zwaar geschut in de vorm van enkele RPG's en heuse Javellin's liggen in een goot om zo nodig de hele trein weg te blazen...

Onder dekking van het zwaar geschut, bestormen enkele militairen de toegangsdeuren van de trein...

Meer was er nog niet te zien. De bedoeling is dat er met behulp van LED's en rookmachines wat leven in de brouwerij komt. Hoe precies moet ik nog uitdokteren. Ook heb ik de benodigde LED's niet in huis, dus die zijn bestelt in Duitsland en onderweg.
Dit spoor wordt dus het 'oefeningen-scenario'. Het middelste spoor wordt straks voor de hospitaal-trein + bijbehorende scene(s). Het voorste spoor wordt de losplaats voor de container/munitie trein. Bij deze laatste komt hopelijk ooit een bewegende telescoopkraan. Ik heb al een hele mooie in schaal N gezien. Deze kan ook echt bewegen en alles, maar is erg prijzig. Daarnaast heb ik de containerwagons nog niet, dus die scene kan nog even wachten. Eerst de rest van de baan afwerken!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
Tijdvak 1978 - 2000

Hoontje

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 10 juni 2019, 20:05:53 »
Bouwupdate

Vandaag een 'mijlpaal'. De rechter module is helemaal klaar voor zover nu mogelijk. Zowel technisch als qua scenery. Vandaag weer even proefgereden en de treinen rijden er goed op. Dus door naar de middelste bak. Nog even enkele foto's van de laatste werkzaamheden van vandaag.

Enkele bossages (Woodland Scenics clump foliages met Woodland Scenics Fine Turf) aangebracht in de grasmat en het oogt nog verwilderder dan daarvoor...

Enkele zelf gemaakte bomen (IJzerdraad manier) geven het geheel wederom een andere indruk...

2 Zelf gemaakte bomen van ijzerdraad en HEKI flör matten. Door verschillende manieren van bevestigen van de HEKI, krijgt elke boom een unieke 'kruin'...

Een van de loodsen heeft een klimop gekregen van HEKI flör...

Deze spoorwegovergang blijft enkel uit zand bestaan...

2 Soldaten mogen wachtlopen. In de loodsen liggen namelijk allerlei 'staatsgeheimen' zoals een compleet vliegtuig...

Zo met een hekwerk is de sfeer al snel (bijna) compleet...

Nu is het tijd voor de kleinste details. Zoals hier de waarschuwingsborden "Pas op, bewaking door honden"...

2 Overzichten van de afgewerkte module...

Komende tijd ga ik met deze module aan de slag. De electronica voor het spoor en wissel is reeds aangelegd. Wel moet er nog een servo onder de wissel geplaatst worden. Ook moet hier het hele MCC traject nog voorzien worden van wegdek, zendlus en reedcontacten. Kortom, nog genoeg te doen, voordat de echte scenery erop komt...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
Tijdvak 1978 - 2000

Lobomotion69

• Offline Offline
  • Confusius zei het al.
« Reactie #34 Gepost op: 11 juni 2019, 05:54:34 »
Heel mooi geworden. Dat kun je met trots showen. Op naar de volgende bak.

Ow ja, staatsgeheimen. De T33 op zich of wat? Lachen hoor.
Die scene rond het Bene!uxstel deed mij erg denken aan Bijster!
Met vriendelijke groet, Henk.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Marco EB

• Offline Offline
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
« Reactie #35 Gepost op: 11 juni 2019, 08:25:47 »
Wordt leuk zo.
mvg
Marco

Hoontje

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 12 juni 2019, 16:20:44 »
Dank beiden.