Algemeen > Het stationsplein

EU Artikel 13: wat betekent dit voor Beneluxspoor?

(1/7) > >>

Daan!:
De EU is momenteel bezig met het hervormen van de copyright-wet. Met name artikel 13 zorgt voor onrust. Daarin staat volgend dutchcowboys.nl het volgend:
Artikel 13 behelst het introduceren van een uploadfilter waardoor "copyrighted" content automatisch geblokkeerd wordt. Dit houdt ook in dat bijvoorbeeld memes of parodieën kunnen worden gecensureerd.

Zij schrijven ook over artikel 11:
De linkbelasting. Het zou inhouden dat voor het linken naar materiaal voortaan betaald zou moeten worden.

Alpinforum.com is een duits/oostenrijks wintersportforum waar ik meelees. Daar wordt met banners duidelijk gemaakt dat zij tegen de wetswijziging zijn en vermelden ze ook dat zij donderdag offline gaan in het kader van #321EUOfflineDay.

Bovenstaande is slechts een deel van het hele verhaal, maar ik kan hier moeilijk een rapport uitschrijven. Maar, ik ben wel benieuwd hoe naar de mening van Beneluxspoor hierin, of zij dit als een bedreiging ziet en of hier al voorbereidingen voor worden getroffen? Daarnaast is iedereen uiteraard vrij om zijn of haar mening hier uiteen te zetten. Ik ben benieuwd. Ik heb namelijk niet het hele plaatje voor me van wat voor effect dit hier zou gaan hebben.

Eelco Storm:
Benieuwd hoe een filter herkent of ergens copyright op rust.

Eegtrain:
Je zou dit soort absurderie wellicht kunnen omzeilen door ieder lid van het forum bij deelname aan het forum (vooraf) te laten instemmen met de werkwijze aangaande afbeeldingen zoals we gewend zijn op dit forum. Men heeft op dit forum zelden tot nooit te maken met dat personen ongewenste afbeeldingen zouden plaatsen of auteursrechten zouden schenden.

Groeten Jake

Marc tramt:
Wellicht iets leesbaarder: <KLIK>


--- Citaat ---Bovenstaande is slechts een deel van het hele verhaal, maar ik kan hier moeilijk een rapport uitschrijven. Maar, ik ben wel benieuwd hoe naar de mening van Beneluxspoor hierin, of zij dit als een bedreiging ziet en of hier al voorbereidingen voor worden getroffen.
--- Einde van citaat ---
Lijkt me lastig om op een half verhaal een mening te baseren, bovendien blijkt uit het door mij gelinkte artikel dat te wetstekst nog niet beschikbaar is.

ivanzon:
Vanuit Duits(talig) oogpunt is het wel logisch dat forumbeheerders in de paniekstand schieten, er zijn een aantal modelspoor forums waar de beheerders nu al een dagtaak hebben aan het verwijderen van materiaal waar mogelijk copyright op rust (forum alte modellbahnen). Aangezien niemand bereid is om de financiele kop van jut te zijn in dit soort zaken gaat de boel dan voor de zekerheid helemaal op slot vrees ik.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie