Het volgende vond ik een beetje verwarrend:Ik vraag mij af wat er bedoeld wordt: a) Geel knippert of b) 4 knippert.
Het volgende vond ik een beetje verwarrend:Ik vraag mij af wat er bedoeld wordt: a) Geel knippert of b) 4 knippert.Ik denk dat Sander. het juist omschrijft:Moet er na Geel + 4 knipper al bij het volgende sein (Geel) met max. 40 km/u gereden worden? Of mag dat (iets) sneller zijn, mits er maar blijvend geremd wordt?En als na het Geel het daaropvolgende Rood nog niet zichtbaar is (door bv. een boog), moet er dan naar bv. 20 km/u afgeremd worden? En lukt dat jullie dan?
Vorig weekend toonde de inrijders van denbosch uit de richting oss dit seinbeeld. Stond als machist wel even 2 keer te kjjken. Zo vaak zie je het inderdaad niet
Staat gewoon in het seinenboek, dus dat hoor je als machinist gewoon te weten.
Maar als je het tegenkomt, dan knipper je toch wel even met je ogen, want dat sein behoor je als regulier machinist niet tegen te komen.
Dat was de oorzaak van de bijna botsing bij wat ik Harmelen-2 noem. De parallel rijdende machinist van de optrekkende goederentrein zag het al aankomen en ging alvast remmen ondanks dat 'zijn' sein op Groen stond. De reizigerstrein stond op het samenvoegwissel stil.
Staat gewoon in het seinenboek, dus dat hoor je als machinist gewoon te weten. Overigens is dat enkel in 's Hertogenbosch en Tilburg als ik het goed heb.
Als machinist weet je dat ook wel. Maar als je het tegenkomt, dan knipper je toch wel even met je ogen, want dat sein behoor je als regulier machinist niet tegen te komen. Waarschijnlijk ben je dan gepromoveerd/gedegradeerd tot een werktrein die op een buiten dienst gesteld spoor aan het rijden is.Als ik de regelgeving goed interpreteer, dan gaat het om het volgende: Rood knipper is bedoeld voor werktreinen die op buitendienst gestelde sporen rijden. Een Rood knipper mogen ze niet voorbij rijden. Gewone rode seinen wel.
Ja valt in herhaling Laurent Dat is een normale situatie. Even een uitleg die een beetje off-topic is: Geel 8 betekent zoveel als: afremmen naar 80 km/u voordat het eerstvolgende sein bereikt is. Ondertussen mogen snelheidsverhogende borden langs de baan niet opgevolgd worden. Na het passeren van Groen knipper + 8 moet met die snelheid doorgereden worden totdat er een snelheidsverhogend bord langs de baan een hogere snelheid toelaat. Het verhogen van de snelheid mag pas ingezet worden als de gehele trein dat laatste bord gepasseerd is. Na het sein met Groen knipper + 8 volgt/volgen (als regel) één of meerdere wissels die in de afgebogen stand staat/staan. Het "Groen" in Groen knipper + 8 betekent dat het eerstvolgende sein niet op Rood staat.
Seinen zijn bij uitgebreide werkzaamheden gewoon gedoofd.Er hoeft ook niet voor gestopt te worden omdat ze gedoofd zijn. Ze zijn er gewoon tijdelijk niet