Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Fleischmann lichtsein knipperend maken. M.b.v. Viessmann 5065 mogelijk?

(1/11) > >>

knar46:
Ik wil een daglichtsein van Fleischmann (groen lampje) knipperend maken. Het sein wordt aangestuurd door een reedcontact en Fleischmann relais 6955. Kan dit door bijvoorbeeld de knipperlichtmodule 5065 van Vieschmann te gebruiken (mogelijkheid om 4 seinen aan te sluiten?).
Zo ja, hoe ziet het aansluitschema er dan uit?
Mvrgr
Knar46

bellejt:
https://www.circuitsonline.net/schakelingen/12/lichteffecten/knipperlicht.html

Of een knipperled in serie zetten

knar46:
Ik ben technisch niet onderlegd (heb technische deuk). Ik zoek dus naar een kant en klar product.
Mvrgr

Remunj:

--- Citaat van: knar46 op 14 maart 2019, 11:40:15 ---Zo ja, hoe ziet het aansluitschema er dan uit?

--- Einde van citaat ---
Of de 5065 bruikbaar is weet ik niet. Zou je uit moeten proberen.
Maar hoe je het aansluit staat gewoon in de gebruiksaanwijzing  :angel:

Timo:
Of het werkt hangt een beetje af van hoe de module er van binnen uit ziet. Zou kunnen dat hij alleen werkt als er zowel aan de infase als de uitfase aansluiting een ledje zit. Zou je natuurlijk kunnen opvangen door onder de tafel stiekem nog een ledje te plaatsen. Aantal is verder niet echt gelimiteerd aan het aantal uitgangen, hij heeft er alleen vier omdat dat gebruikelijk is voor een overweg. Maar hoeveel er wel op kunnen etc, onbekend.

Maar een knipperledje in serie is toch ook redelijk kant en klaar? Enige wat je nodig hebt is een knipperledje ;D


Timo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie