Precies.Daarom is vorig jaar de overstaptijd in Tiel van 5 minuten verhoogd naar 45 minuten. (Zoiets, dacht ik) Om de reistijden binnen de perken te houden is er onderzocht of er een busverbinding moest komen naar station Rhenen.Als automobilist heb ik het verder niet gevolgd, maar de kern van het verhaal dat ik begrepen heb is dat zowel in Geldermalsen als op het stuk Arnhem- Nijmegen problemen zijn de trein op de Betuweroute in te passen.
Er ligt inderdaad een derde spoor ten zuiden an Elst, compleet met een eigen perronspoor, aangelegd met precies de bedoeling de trein uit Tiel in Elst tel aten eindigen. Een probleem minder voor de treindienstleiders van ProRail en NSR is een concurrent kwijt tussen Elst en Arnhem.Alleen wel verrekte jammer dat reizigers overstappen als een groot probleem ervaren..... evenals stations die ver van de woonkernen liggen.Dirk
Dan is de oplossing toch gewoon de dienst inkorten tot Elst? Ja, dan moeten reizigers uit Geldermalsen die naar Arnhem willen overstappen. Maar dat hoeft toch niet zo'n probleem te zijn? Tussen Elst en de Betuwelijn ligt toch al een derde spoor.
Als je die trein dan gewoon tussen Geldermalsen en Elst laat pendelen, dan hoeft het treinstel zelfs het hoofdbaanvak niet meer te kruisen. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Waarom gewoon niet dordrecht-geldermalsen-elst geheel dubbelspoor met bovenleiding. Ben je vanaf Rotterdam lekker snel in arnhem Ik roep gewoon maar wat
Ja je ziet wat over het hoofd, het dieseltje rijdt momenteel tussen Tiel en Elst-Arnhem. Tussen Tiel-Geldermalsen-Utrecht rijdt een (elektrische) sprinterdienst. In Geldermalsen moet dus zowiezo de sprinter uit Utrecht richting Tiel de treinen uit de richting Den Bosch kruisen.
Tot 12 jaar geleden reed er wel een treinserie Den Haag-Arnhem (ook R'dam-Arnhem, en door naar Nijmegen in de spits), maar daar wilde de NS van af. Blijkbaar niet genoeg reizigers
een simpele dienstregeling tegen chaos bij storingen was blijkbaar de beter optie.
Alleen wel verrekte jammer dat reizigers overstappen als een groot probleem ervaren..... evenals stations die ver van de woonkernen liggen.
….dat de diesel van Arriva aanhaakt op de sprinter van NS en zo doorgaat naar Arnhem C..