Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:58:03
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door sncf231e
Vandaag om 09:49:28
Zee. Land. door BartvD
Vandaag om 09:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
Perronhoogte TP3 door Ronaldk
Vandaag om 08:36:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 08:31:57
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:07:49
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
  

Auteur Topic: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen  (gelezen 30952 keer)

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #75 Gepost op: 12 februari 2019, 22:09:48 »
In het zilver vindt ik het trouwens best een deftige trein! Ik vermoed dat deze treinen in Italië best wel succesvol kunnen worden. De problemen zullen ze zo onderhand wel opgelost hebben. Met wat goede wil was er in Nederland uiteindelijk ook wel wat van te maken geweest, we hebben zat goede ingenieurs rondlopen.

Oeps!

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #76 Gepost op: 12 februari 2019, 23:56:12 »
Ik moet zeggen dat het Fyra-bashen nu wel erg saai en voorspelbaar begint te worden. Een plaat die in de groef blijft hangen.

Yep! Velen wensen achterom te blijven kijken en willen niet vooruit.
Men heeft het blijkbaar nog altijd niet door dat Ansaldo-Breda is inmiddels een poos (deels) is overgenomen door de Aziaten van Hitachi, een bouwer die stillaan de bovenhand krijgt op het hoge snelheidsverkeer in de UK om de 125MPH HST sets uit de jaren '76-'86 te gaan vervangen.

Na de succesvolle introductie van de 395 Class "Javalin" HST's op de lijnen van de Kentse havens naar Londen en shuttle services tijdens de Olympische spelen Londen 2012 (750 v 3èRail en 25KV), gaf het Britse Gouverment Hitachi de opdracht om de nieuwe hoge snelheidstreinen voor de snelle intercity diensten van ten noorden en westen van Londen te gaan ontwikkelen.
De treinen van het IEP programma zijn deels Hybride als enkel elektrisch uitgevoerd.
Zowel Transpenninne; Great Western Railways en LNER gaan ermee gaan rijden.
Voor de diensten van London naar Devon/Cornwall krijgen die grotere dieseltanks en die zullen in Italië op de Ansaldo Plant gemaakt gaan worden.
Ondertussen zijn er al een pak diensten bij de GWR overgenomen door de 800 Class. En had er al prettige reiservaringen ermee.
https://www.railengineer.co.uk/2017/07/04/take-a-look-around-hitachis-pistoia-train-production-plant/

De Aziaten zullen bij de renovatie van de Fyra treinstellen wellicht ook wel hun eigen willetje doorgedrukt hebben.
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

ReneN

  • Gast
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #77 Gepost op: 13 februari 2019, 01:45:32 »
Zie je wel, hij is muisgrijs en de olandese vinden hem ineens mooi  ;D

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 388
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #78 Gepost op: 13 februari 2019, 08:57:31 »
Deze zilvermetalic kleurvariant rijd ook nog rond. Eigenlijk ook zo gek nog niet. ‘Frecciarossa’ of te wel 'Rode Pijl' is inmiddels de officiele naam voor de ETR700, alias FYRA.

Frecciarossa is niet de naam van het treinstel, maar de hoge snelheid trein dienst waarin deze treinstellen in moeten gaan rijden. Vandaar de rode accenten. intentie is om ze in te zetten tussen Milaan en Lecce.
Mochten ze daarin echter niet voldoen, dan worden ze waarschijnlijk geplaatst in 1 van de Frecciaargento diensten. Dit is dus o.a. de reden dat de basis kleur zilver is

bron: ferrovie.it

grt,
Marcel

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

« Laatst bewerkt op: 13 februari 2019, 09:25:59 door Reinout van Rees. Reden: Foto uit citaat verwijderd »

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #79 Gepost op: 14 februari 2019, 22:36:31 »
Dit ding kreeg nog een nieuw leven...
de SM90 (Railhopper) ging direct de pers in.... dus zo slecht was de Fyra niet.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Online Online
  • Berichten: 3860
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #80 Gepost op: 15 februari 2019, 01:14:00 »
Dat is ookwel wat kort door de bocht en onjuist, SM90 heeft ruim 10 jaar rond gereden en de stellen waren daarmee inmiddels aan revisie toe.

Een revisie waarbij men problemen zou krijgen met het vervangen van de, verouderde, versleten en soms experimentele, techniek waar men in het reguliere onderhoud ook al regelmatig tegenaan liep, mede omdat het een kleine serie was.
Besloten is toen om er afscheid van te nemen, mede omdat het maar zo'n kleine serie was met een beperkt inzetgebied en de nukken die de stellen hadden.

Daarnaast is het een feit dat prototypes standaard geen lang leven beschoren zijn, ze zijn altijd afwijkend van de later gebouwde vervolgseries en vaak is een deel van de opgedane verbeter punten die in de seriebouw zijn toegepast niet meer gewijzigd bij de prototype serie of is het zelfs nieteens mogelijk om dat nog te wijzigen.

Zie zo bijvoorbeeld ook de prototype serie van ICM, ook daar is om dezelfde reden besloten afscheid van te nemen toen de stellen aan revisie toe waren.
Je moet bij alles nakijken of wat je zou willen aanpassen aan een vervolgseriestel ook kan bij een prototype  en al die enginerings kosten die daarin gaan zitten kun je maar over een beperkt aantal uitsmeren met zo'n serie waardoor dat een stuk duurder uitvalt.

Daarnaast is vergelijken met de Fyra heel erg scheef, die is nooit bedoeld als prototype serie maar gewoon direct als seriebouw gebouwd (goed, dat vervolgens elk stel een prototype is ansich is een ander punt :p) en dat ze er nu in Italië wel gewoon mee rond willen gaan rijden zegt eigenlijk meer over de maatstaven van dat land dan over de kwaliteit van de treinstellen....

En nog gekker gezegd, SM90 heeft 10 jaar rondgereden en ging aan de kant om het economische plaatje wat bij de revisie kwam kijken, het eerste V250 stel is al van 2008, we zijn 10 jaar en een hele hoop geknutsel verder van de Italianen, maar er rijdt nog geen enkel stel vast in de reguliere dienst....

bask185

  • Online Online
  • Berichten: 3976
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #81 Gepost op: 15 februari 2019, 10:02:18 »
Die lelijke zuurstok kleuren droegen naar mijn mening zeker niet bij. En het was al geen mooie eend
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #82 Gepost op: 15 februari 2019, 18:15:11 »
Kleurstellingen zijn wel de laatste horde die iemand zou moeten nemen,voor iets op de baan gegooid word.
Als de basis onder die stickers niet goed is,dan is dat erger als dat iemand een kleurstelling op een treinstel niet mooi vind  ;)
En zoals al vaak is aangekaart in diverse topics,de basis van deze stellen was gewoon ***.
Elk treinstel was anders op diverse punten ten overstaan van de vorige die gebouwd was,ofwel sprake van lopende band werk was er niet.
Dan hadden we nog zaken zoals afvallende delen tijdens het rijden en diverse brandjes her en der :-X
Ik denk dat de reden is dat men er nu in Italië mee wil gaan rijden is,om zogenaamd geen gezichtsverlies te lijden naar t eigen volk,want daarmee zou je kunnen insinueren dat men daar gewoon niks weet van (snelle) treinen bouwen,en dat wil je natuurlijk niet zo de wereld inslingeren :angel:
Dat de rest van de wereld wel kan zien via internet en diverse media ,dat er nog altijd geen stel werkelijk probleemloos reizigers vervoerd na zoveel jaar,dat mist men dan blijkbaar daar weer  ;D

We zullen zien hoe veel sleutel en plakwerk t kost, eer men echt rijd met die dingen en dat dan ook probleemloos.
(voor hun hoop ik dat t ze lukt,maar de prijskaartjes van die stellen is met dit hele verhaal vele malen duurder geworden dan gepland ,gok ik. )
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Thom

  • Online Online
  • Berichten: 3860
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #83 Gepost op: 15 februari 2019, 20:33:13 »
Buiten het idee van gezichtsverlies om is het gewoon enorm kostbaar om de stellen af te schrijven en naar de recycling te sturen, in orde maken en verkopen levert altijd nog geld op dus dat zal een veel groter belang zijn.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8132
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #84 Gepost op: 13 november 2019, 11:47:52 »
Niets bijzonders maar ik kwam toevallig dit plaatje tegen vanochtend:

https://flic.kr/p/2getdBL



:)

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #85 Gepost op: 13 november 2019, 16:16:57 »
Grappig te lezen (in het commentaar onder het plaatje) dat de italianen het design ook niet geweldig vinden....  ;D
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2739
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #86 Gepost op: 13 november 2019, 20:45:38 »
Ik vind hem in dat two-tone grijs met die oranje/rode accenten banen erop wel erg goed te pruimen, als ik eerlijk ben. Doet de trein in ieder geval meer recht aan dan het FYRA wit met kleurtjes.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #88 Gepost op: 14 november 2019, 13:12:55 »
Beste allen,

Voordat we hele lange verhandelingen krijgen over meningen en feiten, stel ik voor dat we dat niet in dit draadje doen. Start gerust een draadje op het Stationsplein, maar hier is het topic-vervuiling.

Verdere discussie gaat richting de digitale kliko...

Gr, Bert
Team moderatoren..

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1488
    • Mijn fotosite
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #89 Gepost op: 14 november 2019, 15:41:46 »
Een Kliko, dat is pas een lelijke bak...

Niks, ik zei niks  :-X

On-topic: weet iemand hoeveel stellen er nu in dienst zijn en hoeveel nog op perfectie staan te wachten?
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo