Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Start met TT door SimonSt
Vandaag om 06:13:54
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn door Tulpendaal
Vandaag om 06:02:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Hans Grasmaijer
Vandaag om 05:21:01
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 04:28:09
NL Baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 03:38:50
Roco NS Sik Pimpen, kleur groen gezocht. door Biessendorf
Vandaag om 01:10:34
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Sven
Vandaag om 00:25:04
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Pinkelpa
Vandaag om 00:22:50
Skapa.modell door Zillertalbahn002
Vandaag om 00:15:34
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door ingenium
Vandaag om 00:08:59
Een Elotrains 1500 zelf bouwen uit parts door SuperSylvester
17 februari 2019, 22:56:05
Bouw Br 01 226, Ersatzlok Henschel-Wegmann. door wob
17 februari 2019, 22:46:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door roadster36
17 februari 2019, 22:42:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door V200-G2000
17 februari 2019, 22:41:11
Welke soort printplaat door Dartje75
17 februari 2019, 22:34:55
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Bert V
17 februari 2019, 22:31:48
MB-module "Dolce far N-te" door Hendrik Jan
17 februari 2019, 22:28:00
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door Rondje_HO
17 februari 2019, 22:22:18
Piko 2019 door Quinzeedied
17 februari 2019, 22:20:44
NS 4500 van MK Modelbouwstudio's door roadster36
17 februari 2019, 22:16:10
Luck Feinmechanik door Erik_omBC
17 februari 2019, 22:04:46
Depot 2 door Hans Reints
17 februari 2019, 21:59:10
Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door Martin Hornis
17 februari 2019, 21:34:56
BNLS trammodule: “Jewels of the HTM” door martijn v m
17 februari 2019, 21:26:35
Mooi weer om buiten te spelen door St00mboy
17 februari 2019, 21:25:10
Kappen DH1 Wadloper door Biesje
17 februari 2019, 21:19:57
Westlandbaan door Christoph
17 februari 2019, 21:04:16
NS modelbaan Hoekdam H0 door guus43
17 februari 2019, 20:40:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
17 februari 2019, 20:38:57
Mauritsburg (H0) door mcnjasper
17 februari 2019, 20:01:39
  

Auteur Topic: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..  (gelezen 5962 keer)

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 283
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #75 Gepost op: 12 februari 2019, 22:09:48 »
In het zilver vindt ik het trouwens best een deftige trein! Ik vermoed dat deze treinen in Italië best wel succesvol kunnen worden. De problemen zullen ze zo onderhand wel opgelost hebben. Met wat goede wil was er in Nederland uiteindelijk ook wel wat van te maken geweest, we hebben zat goede ingenieurs rondlopen.

Maak niet van elke uitdaging een probleem!

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1167
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #76 Gepost op: 12 februari 2019, 23:56:12 »
Ik moet zeggen dat het Fyra-bashen nu wel erg saai en voorspelbaar begint te worden. Een plaat die in de groef blijft hangen.

Yep! Velen wensen achterom te blijven kijken en willen niet vooruit.
Men heeft het blijkbaar nog altijd niet door dat Ansaldo-Breda is inmiddels een poos (deels) is overgenomen door de Aziaten van Hitachi, een bouwer die stillaan de bovenhand krijgt op het hoge snelheidsverkeer in de UK om de 125MPH HST sets uit de jaren '76-'86 te gaan vervangen.

Na de succesvolle introductie van de 395 Class "Javalin" HST's op de lijnen van de Kentse havens naar Londen en shuttle services tijdens de Olympische spelen Londen 2012 (750 v 3èRail en 25KV), gaf het Britse Gouverment Hitachi de opdracht om de nieuwe hoge snelheidstreinen voor de snelle intercity diensten van ten noorden en westen van Londen te gaan ontwikkelen.
De treinen van het IEP programma zijn deels Hybride als enkel elektrisch uitgevoerd.
Zowel Transpenninne; Great Western Railways en LNER gaan ermee gaan rijden.
Voor de diensten van London naar Devon/Cornwall krijgen die grotere dieseltanks en die zullen in Italië op de Ansaldo Plant gemaakt gaan worden.
Ondertussen zijn er al een pak diensten bij de GWR overgenomen door de 800 Class. En had er al prettige reiservaringen ermee.
https://www.railengineer.co.uk/2017/07/04/take-a-look-around-hitachis-pistoia-train-production-plant/

De Aziaten zullen bij de renovatie van de Fyra treinstellen wellicht ook wel hun eigen willetje doorgedrukt hebben.
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #77 Gepost op: 13 februari 2019, 01:45:32 »
Zie je wel, hij is muisgrijs en de olandese vinden hem ineens mooi  ;D

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 384
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #78 Gepost op: 13 februari 2019, 08:57:31 »
Deze zilvermetalic kleurvariant rijd ook nog rond. Eigenlijk ook zo gek nog niet. ‘Frecciarossa’ of te wel 'Rode Pijl' is inmiddels de officiele naam voor de ETR700, alias FYRA.

Frecciarossa is niet de naam van het treinstel, maar de hoge snelheid trein dienst waarin deze treinstellen in moeten gaan rijden. Vandaar de rode accenten. intentie is om ze in te zetten tussen Milaan en Lecce.
Mochten ze daarin echter niet voldoen, dan worden ze waarschijnlijk geplaatst in 1 van de Frecciaargento diensten. Dit is dus o.a. de reden dat de basis kleur zilver is

bron: ferrovie.it

grt,
Marcel

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

« Laatst bewerkt op: 13 februari 2019, 09:25:59 door Reinout van Rees »
raccolta di ferroviari olandesi

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3104
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #79 Gepost op: 14 februari 2019, 22:36:31 »
Dit ding kreeg nog een nieuw leven...
de SM90 (Railhopper) ging direct de pers in.... dus zo slecht was de Fyra niet.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2705
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #80 Gepost op: 15 februari 2019, 01:14:00 »
Dat is ookwel wat kort door de bocht en onjuist, SM90 heeft ruim 10 jaar rond gereden en de stellen waren daarmee inmiddels aan revisie toe.

Een revisie waarbij men problemen zou krijgen met het vervangen van de, verouderde, versleten en soms experimentele, techniek waar men in het reguliere onderhoud ook al regelmatig tegenaan liep, mede omdat het een kleine serie was.
Besloten is toen om er afscheid van te nemen, mede omdat het maar zo'n kleine serie was met een beperkt inzetgebied en de nukken die de stellen hadden.

Daarnaast is het een feit dat prototypes standaard geen lang leven beschoren zijn, ze zijn altijd afwijkend van de later gebouwde vervolgseries en vaak is een deel van de opgedane verbeter punten die in de seriebouw zijn toegepast niet meer gewijzigd bij de prototype serie of is het zelfs nieteens mogelijk om dat nog te wijzigen.

Zie zo bijvoorbeeld ook de prototype serie van ICM, ook daar is om dezelfde reden besloten afscheid van te nemen toen de stellen aan revisie toe waren.
Je moet bij alles nakijken of wat je zou willen aanpassen aan een vervolgseriestel ook kan bij een prototype  en al die enginerings kosten die daarin gaan zitten kun je maar over een beperkt aantal uitsmeren met zo'n serie waardoor dat een stuk duurder uitvalt.

Daarnaast is vergelijken met de Fyra heel erg scheef, die is nooit bedoeld als prototype serie maar gewoon direct als seriebouw gebouwd (goed, dat vervolgens elk stel een prototype is ansich is een ander punt :p) en dat ze er nu in Italië wel gewoon mee rond willen gaan rijden zegt eigenlijk meer over de maatstaven van dat land dan over de kwaliteit van de treinstellen....

En nog gekker gezegd, SM90 heeft 10 jaar rondgereden en ging aan de kant om het economische plaatje wat bij de revisie kwam kijken, het eerste V250 stel is al van 2008, we zijn 10 jaar en een hele hoop geknutsel verder van de Italianen, maar er rijdt nog geen enkel stel vast in de reguliere dienst....

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 119
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #81 Gepost op: 15 februari 2019, 10:02:18 »
Die lelijke zuurstok kleuren droegen naar mijn mening zeker niet bij. En het was al geen mooie eend

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8229
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #82 Gepost op: 15 februari 2019, 18:15:11 »
Kleurstellingen zijn wel de laatste horde die iemand zou moeten nemen,voor iets op de baan gegooid word.
Als de basis onder die stickers niet goed is,dan is dat erger als dat iemand een kleurstelling op een treinstel niet mooi vind  ;)
En zoals al vaak is aangekaart in diverse topics,de basis van deze stellen was gewoon ***.
Elk treinstel was anders op diverse punten ten overstaan van de vorige die gebouwd was,ofwel sprake van lopende band werk was er niet.
Dan hadden we nog zaken zoals afvallende delen tijdens het rijden en diverse brandjes her en der :-X
Ik denk dat de reden is dat men er nu in Italië mee wil gaan rijden is,om zogenaamd geen gezichtsverlies te lijden naar t eigen volk,want daarmee zou je kunnen insinueren dat men daar gewoon niks weet van (snelle) treinen bouwen,en dat wil je natuurlijk niet zo de wereld inslingeren :angel:
Dat de rest van de wereld wel kan zien via internet en diverse media ,dat er nog altijd geen stel werkelijk probleemloos reizigers vervoerd na zoveel jaar,dat mist men dan blijkbaar daar weer  ;D

We zullen zien hoe veel sleutel en plakwerk t kost, eer men echt rijd met die dingen en dat dan ook probleemloos.
(voor hun hoop ik dat t ze lukt,maar de prijskaartjes van die stellen is met dit hele verhaal vele malen duurder geworden dan gepland ,gok ik. )

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2705
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #83 Gepost op: 15 februari 2019, 20:33:13 »
Buiten het idee van gezichtsverlies om is het gewoon enorm kostbaar om de stellen af te schrijven en naar de recycling te sturen, in orde maken en verkopen levert altijd nog geld op dus dat zal een veel groter belang zijn.