Het lijkt me ook dat het zoiets wordt.De 1600 moet er dit jaar uit had ik begrepen.Dus tot dat de Talgo rijdt, zal er een andere loc nodig zijn.Dat wordt dan een geleasde Vectron of wat anders.
Uiteindelijk telt het bedrag onderaan de streep.Wat kost meer ?1) 1700 langer in dienst houden met behulp van revisie of iets dergelijks2) 1700 aan de kant en dan voor een korte periode vectrons leasen,die ook onderhoud behoeven.Daar buitenom hoe storingsgevoelig is een vectron voor die specifieke dienst ten overstaan van een 1700 ?(puur gekeken naar vervoer tot aan het grens station en een overstap)Als je vlootje met vectrons te vaak moet worden weg gesleept omdat het een storing heeft die niet ter plekke in redelijk tijdsbestek is op te lossen,is het leasen van zulke locs dan goedkoper dan je 1700én iets langer in dienst houden ?
En heb je onder de streep ook rekening gehouden met hoe een 1700 onder 15 kV rijdt?
(puur gekeken naar vervoer tot aan het grens station en een overstap)
Die vergelijking heeft geen zin aangezien de Vectron bedoelt is om van de locwissel af te komen.
Wat verandert er dan aan de prijs als de locs wel/niet doorrijden aan de grens? Het lijkt mij in ieder geval goedkoper als de Vectrons doorrijden, een dozijn locs voor alleen Amsterdam - Bentheim is niet nodig.
Nou je zegt het zelf al. Het lijkt mij goedkoper als de locs doorrijden. Als ze dat niet doen heeft NS overgekwalificeerde locs voor Amsterdam Bentheim.
Een moderne meerspanningsloc kost duizenden euro's per maand, een 1700 is allang afbetaald en elke trein die hij rijdt levert geld op. NS zal wel gek zijn als ze dure locs gaan huren voor die paar jaar.