Voor zover ik weet werkt de NS nu met Pantone kleuren. Daarvoor hadden zij op basis van hun huisstijl een eigen kleurenschema ontwikkeld die los stond van bijvoorbeeld RAL.Dat maakt het ook lastig om te komen tot een juiste kleurbenadering. Op basis van vergelijkend onderzoek ben ik op RAL 5013 uitgekomen die de kleur van de Tads redelijk goed benaderd.Probleem is dat de mate van licht intensiteit de kleurbeleving bepaald. Fel zonlicht geeft een lichtere kleur blauw dan bijvoorbeeld bewolkt weer.Aan de andere kant is het ook zo dat de zon in de loop van de tijd zijn werk doet en de kleur laat verbleken.Dus wat is goed en wat is fout.In het boekwerkje "Het spoor in Groningen" komt dit mooi tot uitdrukking op bladzijde 40. Twee groene ELD mat. '54 treinstellen worden daar afgebeeld, waarbij het opvalt dat de kleuren ongelijk aan elkaar zijn.Grtz,Wil
Wat een kritiek, iedereen begrijpt toch wel dat compleet nieuwe mallen voor alleen die knik niet te betalen zijn.
Nou er werd bij mij de indruk gewekt dat de Nederlandse wagen gemaakt zou worden en dat is dus niet gebeurd. De gekozen wagen is in alle opzichten (lengte, hoogte en alles aan de vorm van de bak) anders. Het is een standaard Duitse Tads in het blauw en geen model van de werkelijke wagen die geheel eigen specificaties had. Als dat het doel was en als daar voldoende mensen mee tevreden zijn, prima. Als ik de enige ben die de indruk heeft gehad dat het anders zou worden, dan is dat mijn probleem. Persoonlijk vind ik het verschil tussen het standaard type en de NS/DSM variant gigantisch (zeg maar groter dan een G1206 in 6400-uitvoering brengen). Het is een fantasie-uitvoering, maar nogmaals, als daar voor gekozen is en er een markt voor is, prima. Ik vind het heel, heel, heel erg veel geld voor een fantasiemodel, maar ook die afweging is persoonlijk.Ik vind jouw wagen met deze kleur (en de verplaatste logo's wel behoorlijk opgeknapt, maar het is nog steeds een standaard Tads in DSM uitvoering en bij lange na geen NS DSM Tads.
Nou er werd bij mij de indruk gewekt dat de Nederlandse wagen gemaakt zou worden en dat is dus niet gebeurd.
Als je dit al heel, heel, heel, heel erg veel geld vind had je die correcte modellen ook niet gekocht, die zouden nog heel veel duurder zijn geweest door nieuwe mallen.
En het is geen fantasiemodel. Het is een Tds welke bestaat alleen niet officieel in deze huisstijl. Het blijft een mening en je goed recht ze niet te nemen.
Geen enkel model klopt volledig
Je bent niet de enige, die indruk had ik ook.Dat hoef je niet aan Sicco uit te leggen vermoed ik, bovendien staat in de folder bij de Nacco-versies 'Formneuheit' vermeld.
Persoonlijk vind ik het verschil tussen het standaard type en de NS/DSM variant gigantisch (zeg maar groter dan een G1206 in 6400-uitvoering brengen).