Materieel > Roco en Fleischmann

Roco NS 200/300 Sik, model 2019, geel-grijs, nr. 337

(1/159) > >>

Biesje:
Sik! Yay! (y)

Ik viel zowat van mn stoel af toen ik de PDF aan het doorspitten was.

Nog niet naar de prijs gekeken maar dat deden anderen al voor mij zie ik. Het valt idd wat tegen, maar geluid vind ik niet zo erg. De koppelingen vind ik dan wel weer jammer. Moet ik nu op al mijn rijtuigen en wagens andere koppelingen fleppen?

Als de huif los moet van de cabine word de interne constructie een stuk lastiger. Ik zou dat oplossen door er een (verdiept) mat zwart streepje te zetten zodat de aandrijving, decoder en luidspreker makkelijker passen.

Plan V  verhaal wordt idd irritant. Er was ooit gezegd dat ze met alle versies zouden komen. Ik zit nog steeds met een koffie Plan V. En ik drink helemaal geen koffie :( Weinig hoop voor een Sprinter ook.

Maar toch goed nieuws wat betreft die Sik! Yay!  (y) Weer een project wat ik niet af hoef te maken :P

Mvg,

Robert

Meppelspoor:
De SIK krijgt een digitale koppeling, maar moet de rijtuigen dan ook geen digitale koppeling krijgen?

Martijn193:
Nee

Quinzeedied:
Nee, tenzij je individuele wagons ook op afstand zou willen ontkoppelen, zonder mechanische ontkoppelaars...
Met het activeren van de koppeling koppelt de loc los van de trein.

Zo op de CAD-tekeningen te zien lijkt de nieuwe koppeling gebaseerd op de Roco-universeelkoppeling, en zou dus koppelbaar moeten zijn met de Roco-universeelkoppeling of standaard beugelkoppelingen.

Biesje:
Ik gebruik de Roco kortkoppelingen, dus heb ik daar niks aan :P De universeel koppelingen koppelen niet kort. Als deze koppelingen in een schacht zitten dan gaan ze er gewoon af :P .

Mvg,

Robert.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie