Wat zijn we aan het bouwen? > Interessegroepen (IG's)

Kleine mensjes...

(1/4) > >>

Hans van de Burgt:
Ik mocht vandaag experimenteren met een 3D scanner. Het kostte enige moeite om het ding te laten doen wat ik wilde.

Door op een draaiend plateau te staan, kan een robotarm met scanner jouw lichaam aan alle kanten “bekijken”.



Langzaam verschijnen op het computerscherm de contouren van mijn lijf.



De scan wordt opgeslagen als .stl bestand, en kan geprint worden. En dan ontstaat deze “mini-me” van 10cm hoog. In dit geval geprint uit PLA met een Ultimaker S5.



Bruikbaar voor modelbouw? Niet in dit formaat natuurlijk. Maar met het programma Cura kun je het object eenvoudig verschalen. Hier zie je een print van een collega in 10cm en in 22mm. (1:76)



Omdat het hele proces slechts een paar minuten duurt, gaan we op onze open dag (20 januari a.s.) een aantal bezoekers scannen in allerlei poses. Vervolgens gaan we ze printen met een SLA printer.

Gr, Hans

Eelco Storm:
Als ik me niet vergis zwerft er al een aantal BNLS'ers op hun eigen modelbaan rond. Steef en HJ in elk geval. Volgens mij bood ATB tijden Eurospoor 2016 de mogelijkheid om je te laten scannen. Dat gebeurde als ik me niet vergis in Houten.

Eelco

Ronald Halma:
Ook op OntraXS heeft hij dat aangeboden. Daar zijn toen de meeste OHMB scans gemaakt :)

ATB:
Nee, dat was niet in Houten, maar op OntraXS! 2016 in Utrecht.

Overigens, Aumo.be is in het bezit van een eigen, verplaatsbare 3D-(foto)Studio. Als er een bredere behoefte is om weer eens een mogelijkheid te hebben om je te laten scannen in een eigen specifieke pose of uitrusting, stuur me dan een PB of een mail op info[at]avtproducts.com

Sorry Hans voor het inbreken op je draadje.

Ted

Eelco Storm:
Dank voor de correctie, het is al weer zo lang geleden  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie