Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden  (gelezen 13504 keer)

Ton H

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #60 Gepost op: 19 januari 2019, 08:31:43 »
Opdrachtgevers en veel transportbedrijven maken in deze tijd veelal gebruik van chauffeurs uit het voormalige oostblok. Een ieder die heden ten dagen op de weg zit ziet dat deze  chauffeurs  de meest vreemde capriolen uithalen. Deze mensen hebben een andere norm dan wij hier in het westen. Ik als beroeps chauffeur ben in het verleden vaak in het oostblok geweest. Dat vereiste van mijn kant enige aanpassingen in het verkeer. Er werd maar wat gedaan en het recht van de sterkste telde. Deze chauffeur was waarschijnlijk niet bekend met de situatie aldaar en ging even vragen waar hij moest zijn. De borden die kan hij niet lezen want hij spreekt geen nederlands. De opdrachtgever die hoor of zie je niet......

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #61 Gepost op: 19 januari 2019, 11:23:27 »
Oh, ik zit veel op de weg maar deel deze mening niet.
Nederlandse chauffeurs hebben over het algemeen meer moeite met het begrijpen van borden en dan bedoel ik met name het inhaalverbodsbord.

Stephan.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 693
    • flickr
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #62 Gepost op: 19 januari 2019, 11:32:12 »
Waar gaat dit over Prutser???????????

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #63 Gepost op: 19 januari 2019, 11:54:18 »
chauffeurs uit het voormalige oostblok. Een ieder die heden ten dagen op de weg zit ziet dat deze  chauffeurs  de meest vreemde capriolen uithalen. Deze mensen hebben een andere norm dan wij hier in het westen. . De borden die kan hij niet lezen

Dat dus, maargoed we dwalen af.

Stephan.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #64 Gepost op: 19 januari 2019, 12:01:55 »
We dwarrelen inderdaad langzamerhand wat van de rijbaan af. Dit is een modelspoorforum, dus geen rijbanen maar rails ;) Dus de capriolen, levenslange straffen en uitgebreide verhandelingen over Oost-Europese chauffeurs mogen wel even op het zijspoortje, toch?

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3341
    • Mijn van-alles website
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #65 Gepost op: 19 januari 2019, 23:17:33 »
Man, wat een klap! Ik heb het filmpje gisteren pas gezien.

Aan allen die zich afvragen waarom de trein niet afremt: ik heb geen idee hoe hard ze daar gaan, maar vergeet niet dat wij het overzicht hebben van een camera die ergens hoog in/aan een gebouw gemonteerd is.
Probeer dan eens in het donker zo'n 100 meter verder te zien en exáct te vertellen wat je ziet. Grote kans dat dat je niet lukt, laat staan dat je in een voertuig zit dat (maximaal) 140 km/h rijdt. Daarnaast zit je zelf in een donkere cabine waarin mogelijk lichten van buiten enkele reflecties veroorzaken.
Het belangrijkste is echter dat je het allereerst niet verwacht en je er ten tweede niet zoveel tegen kan doen. De remweg zal bij maximumsnelheid denk ik zo'n 800 meter of meer bedragen. De remvertraging zal bij het inzetten van een noodremming in het begin weinig voorstellen.

Op het videobeeld kunnen wij slechts zo'n 80 tot 90 meter voor het punt van aanrijding zien. Grote kans dat vlak voor de trein in beeld komt, de remming pas ingezet werd. Daar komt nog wat reactietijd van de mens bij.

Het belangrijkste is natuurlijk dat je het als machinist echt niet verwacht...

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #66 Gepost op: 20 januari 2019, 01:57:34 »
Ik denk dat er wel degelijk geremd is, maar je in deze camerahoek weinig van die remvertraging kunt waarnemen.


Ook in het donker zie je zeker wel wat, mede gezien er op overwegen ook altijd wel lantaarn palen staan en echt herkennen wat er staat hoef je niet zonodig als machinist. Als je ook maar iets waarneemt wat op jouw pad staat ga je niet twijfelen, bedien je de remkraan wel en maak je dat je wegkomt alvorens je wacht tot je dat gaat herkennen wat je ziet hoor :p

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #67 Gepost op: 20 januari 2019, 15:56:22 »
Vind bijzonder dat de MCN het overleefd hebt (gelukkig maar) maar geestelijk zal hij wel letsel hebben, en het is 0,0 zijn schuld of die remde of niet.
Als je op een snelweg 120/130 rijdt en plots steekt er een vrachtwagen uit de berm je bent gewoon hoe dan ook te laat met reageren zoiets verwacht je gewoon niet.

Blijf het vreemd vinden, op een weg/rail wat dan ook zeker eens poort waar een (mini?)AHOB zit weet je gewoon 1000% dat het in gebruik is, als er een half weggerotte andreas kruis staat dan kan ik me enigszins bij voorstellen.

Wel naar voor Arriva ze missen nu een trein, ze hadden toch te kort?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #68 Gepost op: 21 januari 2019, 13:32:20 »
Beste kans dat die Mcn het heeft zien aankomen en naar achteren gevlucht is.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #69 Gepost op: 21 januari 2019, 17:07:26 »
Gezien de deuk in het front van het treinstel is het wel zeker dat de machinist niet meer op zijn stoel zat.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #70 Gepost op: 21 januari 2019, 17:41:58 »
Ik zag anders op een foto van de binnenkant van de cabine wel een handafdruk tegen de zijkant in het stof van de poedermelk staan.


Steyn

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3206
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #71 Gepost op: 21 januari 2019, 17:42:35 »
Gezien de foto's van het cabine-interieur lijkt me de aanname dat de machinist zijn plaats verlaten heeft steekhoudend. Overigens had ik via "het netwerk" vernomen dat hij/zij de cabine op tijd verlaten heeft.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #72 Gepost op: 21 januari 2019, 17:52:42 »
Oké, dan zal die handafdruk van een van de hulpverleners zijn.


Steyn