Wat zijn we aan het bouwen? > Werkspoor

SLT in H0 voor Kleindrecht

(1/39) > >>

AdLoc:
Deel 1:

SLT in H0 voor Kleindrecht.

Een paar jaar geleden ben ik opnieuw gestart met de treinenhobby.
In andere draadjes heb ik mij al een keer voorgesteld en ook mijn (concept)baanplan Kleindrecht staat inmiddels op het forum.
Ik doe het rustig aan... moet gewoon nog 40 uur werken de komende 10 jaar en ook andere zaken nemen (soms teveel) tijd in beslag.  ;D

En ik heb gemerkt dat je de treinenhobby heel breed kan zien.
Ik (ver)bouw ook zelf graag dingen. Maar niet tot in het oneindige...
Als er goede/leukde spullen te koop zijn ga ik het wiel niet opnieuw uitvinden.

Maar...op een gegeven moment kwam ik de SLT 3D kappen van Mitchell op Shapeways tegen.
Het leek mij wel wat op een uniek model rond te hebben rijden.

Wat is er voor nodig, dan?
Even op het forum snuffelen. En er waren inderdaad al mensen bezig geweest met een SLT te bouwen.
Niet zomaar even gedaan, zeker als je alles zelf wilt doen, dus ook het spuiten.

Eerst maar de kappen besteld en daarna op zoek naar een donor treinstel, een ROCO BR 423 - DC.

Die vond ik via eBay in Oostenrijk:


En de kappen ondertussen ook binnen:


En even naast elkaar:


En dan de kappen bewerken.
Ik heb de nog wat grovere variant, dus eerst schuren met korrel 400.
Daarna 800 en vervolgens 1500. En daarna even afspoelen met water.
Dan komen de schuurdeeltjes en plastic haartjes weer tevoorschijn.
Dus daarna weer schuren met korrel 800 en 1500. Net zolang totdat het model redelijk glad is.

Dat schuren even buiten gedaan, het was in oktober nog mooi weer. Dus even drogen in de buitenlucht.  (y)


In december de BR 423 uit elkaar gehaald en overal even foto's van gemaakt om later te kunnen zien hoe het ook alweer zat:



Tot zover deel 1 ...

Groeten,
Ad

Modellbahnwagen:
Mooi project! Ga ik volgen. Succes met de bouw  (y)

Martijn193:
Cool. Vooral benieuwd hoe je de ramen gaat doen!

Fritsprt:
Hallo Ad, ik ga je volgen. Heb al meerdere draadjes gevolgd over de bouw van een SLT. Volgens mij heb ik zelden gelezen dat iemand hem helemaal heeft afgebouwd. Ik hoop dat het jou gaat lukken.
Succes!

Frits

SBBcargo:
Ad,
Ja onze hobby heeft vele kanten  :D. Stoer dat je aan zoiets begint  (y) We blijven je stalken  ;D 
Suk6

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie